صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۰۴۱۳۰

از همکاری با سپاه تا تقدیر از قالیباف

1ـ ماجرای حضور قالیباف و سیدحسن خمینی با لباس مبدل در شهر
حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در مراسم تقدیر و تجلیل از محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران که با حضور اصحاب فرهنگ و هنر برگزار شد، گفت: رمز موفقیت قالیباف و امثال وی این است که از پایین به جامعه نگاه می‌کنند؛‌ در واقع این نکته را باید بیان کرد که آنها درد را نخوانده‌اند، بلکه چشیده‌اند. وی افزود: آقای قالیباف و بنده شب‌های متعددی را با لباس‌های مبدل در برخی از دره‌های تهران، از جمله دره فرحزاد که در آنجا معتادان بودند، گذرانده‌ایم و با معتادان گعده برگزار کرده‌ایم؛ در واقع آقای قالیباف مشکلات را کاملاً لمس کرده‌اند. حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی ادامه داد: اینکه فردی مشکلات را لمس کرده باشد، می‌تواند در حل آنها نیز اقدام لازم را انجام بدهد؛ یکی از رموز توفیق آقای قالیباف دردهایی است که حس کرده است. وی اظهار داشت: آقای قالیباف و امثال وی نتیجه تحول انقلاب هستند و تحول انقلاب نسلی را دگرگون کرده است.

2ـ رتبه ۱۲۰ ایران در فضای کسب‌وکار فاجعه‌بار است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: میان کشورهای جهان در حوزه کسب‌وکار دارای رتبه ۱۲۰ هستیم که فاجعه‌بار است. محمد شریعتمداری در نشست «گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت» اظهار داشت: اگر در سیاست خارجی تلاش دولت برای جبران مشکلات در دوره تحریم را نداشته باشیم و در موضوع سیاست خارجی و صیانت از برجام برنامه نداشته باشیم، فعالیت‌های اقتصادی باثبات محقق نمی‌شود. وی گفت: در اقتصاد کاهش نرخ تورم را داشتیم و الآن نباید به ‌دنبال صفر کردن تورم باشیم که البته افزایش آن در حوزه اقتصاد هم نگرانی به وجود آورده بود. وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه «دولت در زمینه فضای کسب‌وکار اقدامات خوبی انجام داده و اکنون میان کشورهای جهان در رتبه 120 هستیم»، گفت: نباید دل ‌خوش کنیم که از رتبه 152 به رتبه 120 رسیده‌ایم؛ چراکه این رتبه فاجعه‌آمیز است.

3ـ با همکاری سپاه و همه نهادهای انقلابی کشور را می‌سازیم

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز افکار عمومی جهان به رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور و مردم احترام ویژه‌ای قائل هستند، تأکید کرد: باید آرامش در جامعه افزایش ‌یافته و در فضای همدلی به مردم خدمت کنیم و وارد مسائل حاشیه‌ای و مسائل سیاسی غیر مفید نشویم. وی در ادامه با تأکید بر اینکه ایران لنگر تضمین ثبات و امنیت منطقه است، افزود: بر اساس این ضروری است در داخل کشور آرامش و امنیت داشته باشیم و این زمانی رخ می‌دهد که قوای سه‌گانه تحت رهبری رهبر معظم انقلاب به طور منسجم کار کنند. رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه با نهادهای انقلابی هم باید کار کنیم، گفت: با همکاری سپاه و همه نهادهای انقلابی باید همه بخش‌های کشور را بسازیم.

4ـ ترامپ به ‌دنبال تأیید نکردن پایبندی ایران به برجام است

وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌بی‌سی» در گزارشی مدعی شد، نشانه‌هایی قوی وجود دارد مبنی بر اینکه دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به‌ دنبال تأیید نکردن پایبندی ایران به توافق هسته‌ای است. بنا بر این گزارش، اگر چنین اتفاقی رخ دهد، به باور برخی تحلیلگران، خطر جدا شدن برخی از متحدان آمریکا از واشنگتن وجود خواهد داشت. «جان گلاسر» مدیر بخش مطالعات سیاست خارجی مؤسسه کیتو در این باره می‌گوید: «ترامپ نشانه‌های قدرتمندی ارائه داده که نمی‌خواهد پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را مجدداً تأیید کند.» گلاسر همچنین خاطرنشان کرد، طرف‌های دیگر برجام بر این باورند که ایران به توافق پایبند بوده و توافق باید به منزله یک توافق قوی ضد اشاعه حفظ شود.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات