صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۰۴۱۷۵

از شکست بن‌سلمان تا بیماری ترامپ

1ـ هشدار درباره سلامت روانی ترامپ!
اقدامات و لفاظی‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره مسائل داخلی و خارجی، نگرانی زیادی در میان کارشناسان حوزه‌های مختلف به وجود آورده است. این نگرانی‌ها موجب شده است گروهی از روان‌پزشکان زبده و سرشناس آمریکایی، نامه‌ای به کنگره این کشور ارسال کرده و در آن درباره خطرناک ‌بودن ترامپ برای آمریکا و جهان هشدار دهند. این نامه برای هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه کنگره ارسال شده و در آن آمده است: برای یک روانپزشک زمان زیادی طول نمی‌کشد تا الگوهای هشداردهنده تحریک‌کنندگی، بی‌مسئولیتی و رفتار نارسیستی (اختلال شخصیت خودشیفته) را تشخیص دهد؛ مواردی که در رئیس‌جمهور ترامپ مشاهده می‌شود و جهان را در معرض خطر قرار داده است. گفتنی است در هفته‌های گذشته، تعداد زیادی از نمایندگان مجلس آمریکا و کارشناسان با ابراز نگرانی از ادامه حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید از ضرورت استیضاح وی سخن به میان آورده‌اند.

2ـ وضعیت خاورمیانه در حال تغییر است
بنیامین نتانیاهو در مصاحبه‌ای با شبکه 20 تلویزیون رژیم صهیونیستی که به تازگی پخش شد، گفت: در چند هفته اخیر، وضعیت خاورمیانه در حال تغییر است، به شکلی که احتمال بسیاری برای پیروزی بزرگ بین‌المللی علیه داعش در سوریه وجود دارد. وی افزود: این اتفاق، همزمان هم خوب است و هم بد. بد است؛ زیرا ایران به صورت سازماندهی شده به سمت مناطقی می‌رود که داعش آنها را ترک می‌‌کند. نخست‌وزیر 67 ساله رژیم صهیونیستی ادامه داد: ایران این موضوع را مخفی نمی‌کند که در حال برنامه‌ریزی برای استقرار نظامیانش و نیروهای هوایی، دریایی و زمینی‌اش در مناطقی از سوریه است که داعش از آنجا خارج شده است که یکی از اهداف این اقدام، آغاز جنگ علیه اسرائیل است. واضح است که این تغییر، ما و کشورهای منطقه و به نظرم کل جهان را تهدید می‌کند.

3ـ نیکی‌ هیلی مأمور به ایجاد فتنه جدید است
سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی، مشاور عالی نظامی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به جوسازی‌های اخیر غربی‌ها به ویژه آمریکا درباره اینکه ایران باید اجازه بازدید از مراکز نظامی خود را بدهد، اظهار داشت: خانم نیکی‌ هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل مأمور فتنه جدید است و دروغ می‌گوید. برجام اجازه بازدید از مراکز نظامی را نمی‌دهد. وی تأکید کرد: در جمهوری اسلامی ایران جز با اجازه فرماندهی کل قوا هیچ مقامی نه خارجی، نه داخلی و نه حتی مقامات نیروهای مسلح غیرمرتبط حق بازدید از مراکز نظامی ایران را ندارند. مشاور عالی نظامی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه آمریکا بهتر است فتنه‌انگیزی جدید را کنار بگذارد، گفت: ترامپ با این خیمه‌شب‌بازی‌ها می‌خواهد توجه جهان را از درگیری‌های نژادپرستی در آمریکا منحرف کند؛ اما در این فتنه‌انگیزی نیز شکست خواهد خورد.

4ـ شکست کامل بلندپروازی‌های بن‌سلمان
وبگاه «آیریش‌تایمز» در گزارشی به قلم «مایکل جانسون» ضمن اشاره به اینکه تمام نشانه‌ها حاکی از چرخشی بنیادین در سیاست‎های منطقه‌ای عربستان سعودی است، به تلاش عربستان برای کاهش تنش بین دو کشور و اعزام 86 هزار زائر ایرانی در مراسم حج امسال پس از دو سال و همچنین دیدار کوتاه وزیر امور خارجه ایران و عربستان در نشست سازمان همکاری کشورهای مسلمان در استانبول اشاره می‌کند و با تأکید بر اینکه بلندپروازی‎های محمدبن‌سلمان در منطقه به طور کامل با شکست روبه‌رو شده، می‌نویسد: دلایل اصلی تغییر سیاست‎های عربستان در منطقه، شکست جنگ‎های نیابتی منطقه‌ای و بین‌المللی در سوریه برای سرنگونی دولت سوریه، ناتوانی ائتلاف به سرکردگی عربستان در شکست نیروهای انصارالله یمن و همچنین تردید نسبت به سیاست‌های دولت ترامپ در منطقه است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات