صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۰۴۱۳۲

اخبار کوتاه شنبه 4 شهریور

عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تصمیم حصر سران فتنه در جلسه رسمی شورای عالی امنیت ملی صورت گرفت و علت اصلی آن هم جلوگیری از ناامنی و تشنج جدید بود. وی افزود: برخلاف تصور خیلی‌ها، مسئله حصر 20 ماه پس از شروع فتنه و یک سال پس از خروش تاریخی 9 دی صورت گرفت و مصاحبه‌های رسانه ملی با چهره‌های مختلف سیاسی و نظرسنجی‌های معتبر در سطح کشور در آن مقطع حاکی از فروریختن آخرین پایگاه‌های آنان در میان مردم و سیاسیون بود.
روزنامه سعودی «الحیات» با انتشار گزارشی درباره روابط تهران و ریاض نوشت: چند روز پس از درخواست وزارت خارجه عربستان برای سرکشی ساختمان سفارتخانه و کنسولگری‌اش در تهران و مشهد، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران خبر داد: هیئت‌های دیپلماتیک ایران و عربستان به زودی از کشورهای یکدیگر دیدار خواهند کرد. وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد: ایران آماده گفت‌وگو با عربستان است. ظریف همچنین تأکید کرد: در حال حاضر توپ در زمین طرف خاصی نیست؛ بلکه باید تغییراتی در سیاست به وجود بیاید.
خدری، عضو فراکسیون امید مجلس در تشریح برخی از نواقص کار این فراکسیون گفت: به هر حال برخی از اعضای لیست امید تا این لحظه حتی یک جلسه هم در فراکسیون حاضر نشده‌اند و معتقدم باید هرچه سریع‌تر اسامی این افراد به اطلاع افکار عمومی برسد تا مردم افرادی را که به پشتوانه لیست امید وارد مجلس شده و عملاً برای دیگر جریان‌ها و فراکسیون‌ها کار می‌کنند، بشناسند. هم‌اکنون حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر از اعضای فراکسیون امید چنین وضعی دارند.
آمارهای انجمن جهانی فولاد نشان می‌دهد، ایران در میان 67 کشور تولیدکننده فولاد که 99 درصد فولاد جهان را تولید می‌کنند، در ماه جولای با دو پله نزول نسبت به ماه گذشته در جایگاه چهاردهم قرار گرفته و در هفت ماه نخست امسال چهاردهمین کشور بزرگ تولیدکننده فولاد در جهان بوده است. گفتنی است، ایران در ماه جولای 575/1 میلیون تن فولاد تولید کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5/16 درصد رشد داشته است.
مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: تولید داخل کود سولفات پتاسیم و سوپر فسفات تریپل کفاف تقاضای بخش کشاورزی را نمی‌دهد؛ اما تا سه سال آینده این دو نوع کود نیز به طور کامل در داخل کشور تولید می‌شود و از واردات کود بی‌نیاز می‌شویم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات