صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۰۴۱۶۲

از شکست فاحش تا انزوای مضحک

1ـ گزارشی از حال و هوای سران فتنه
روزنامه «صبح نو» با انتشار گزارشی با عنوان «هتل اختر» روایتی از شرایط محصوران ارائه داده است. در این مطلب آمده است، محصوران می‌توانند به اقصی نقاط ایران سفر کنند و کروبی تا کنون به کرج، قم، کاشان و شمال سفر کرده و موسوی هم عید سال ۹۳ را در ویلایی در شمال گذرانده است. همچنین به تفریحاتی چون استخر در مجموعه انقلاب و رستوران‌گردی هم اشاره شده که محصوران از آن برخوردارند. در بخشی از این گزارش به برخی از مسائل و اتفاقات رخ داده در دوران حصر اشاره شده و آمده است: «موسوی از محافظان می‌خواست هر سه‌ وعده برای او نان تازه تهیه کنند که این مسئله با مخالفت آنها روبه‌رو شد و به او گفته شد می‌تواند خود شخصاً به نانوایی مراجعه کند. موسوی پس از آن چند روزی اعتصاب کرد و سپس مجبور شد که بپذیرد یکی از نزدیکانش خریدهای منزل را انجام دهد؛ همچنین می‌توان به حضور زهرا رهنورد در بانک برای دریافت حقوقش اشاره کرد که تصاویر آن در رسانه‌ها منتشر شد.»

2ـ خروج از برجام آمریکا را منزوی می‌کند
«ارنست مونیز» وزیر سابق انرژی آمریکا بار دیگر نسبت به پیامدهای خروج آمریکا از توافق هسته‌ای هشدار داد و گفت: واشنگتن با چنین کاری خود را در جهان منزوی می‌کند. وی در بخشی از مصاحبه‌ای که در پایگاه «بلومبرگ» منتشر شد، در پاسخ به این پرسش که آیا اوضاع درباره برجام آنطور که او امیدوار بوده، پیش رفته است، گفت: «از این منظر که اطلاعاتی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه کرده، از پایبندی کامل [ایران] حکایت دارد، بله. این چیزی است که امیدوار بودیم اتفاق بیفتد و افتاد.» وزیر سابق انرژی آمریکا افزود: «خروج از برجام به طرز مضحکی ایالات متحده را منزوی خواهد کرد؛ چرا که تا وقتی ایران [به برجام] پایبند باشد، اروپایی‌ها و دیگران به تعامل با ایران ادامه خواهند داد و این توجیه را که ایران از اجرای یک یا چند بند [توافق] سر باز کند، نخواهند پذیرفت.»

3ـ کسری 280 هزار میلیارد تومانی بودجه سال 96
مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با عنوان «از لایحه تا قانون» به وضعیت بودجه سال 96 پرداخته است. در چکیده این گزارش‌ آمده است: بودجه کل کشور متشکل از بودجه عمومی دولت و بودجه شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه سال 1396 مبلغ 849/10 هزار میلیارد ریال بود که با تغییرات مجلس با شش درصد افزایش به 524/11 هزار میلیارد ریال رسیده است. منابع و مصارف عمومی نیز در لایحه مبلغ 200/3 هزار میلیارد ریال بود که با تغییرات مجلس با هشت درصد افزایش به 467/3 هزار میلیارد ریال رسیده است. در پایان گزارش نیز تأکید شده است، اگر منابع عمومی دولت در سال جاری که در حدود 187/3 هزار میلیارد ریال است، محقق شود، در مقایسه با رقم مصوب حدود 280 هزار میلیارد ریال کسر منابع خواهیم داشت.

4ـ ابقای اسد شکستی فاحش برای رژیم صهیونیستی
هفته‌نامه آمریکایی «نیوزویک» در تحلیلی درباره تحرکات دیپلماتیک هفته گذشته و سفر هیئت بلندپایه رژیم صهیونیستی به روسیه و رایزنی با مقامات بلندپایه این کشور نوشت: بیشتر ناظران اسرائیلی باور نداشتند که «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه بتواند در قدرت بماند؛ اما امروز اسرائیل نه تنها با سوریه‌ای که هنوز تحت رهبری اسد است، بلکه با یک سوریه تحت نفوذ ایران و با حمایت مدام روسیه مواجه است. این نشریه در پایان نوشت: با این الگو و با توجه به حوزه نفوذ در حال گسترش ایران، طراحان اسرائیلی شب‌ها نیز مجبورند بیدار بمانند؛ به نظر می‌رسد اسرائیل گزینه‌های بسیار کمی را برای تغییر این وضعیت در اختیار دارد. «یعیر لاپید» رئیس حزب «عاتید» اسرائیل هم وضعیت فعلی را «شکست فاحش سیاست خارجی اسرائیل» نامید.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات