صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۰۴۲۲۷

از لغو یکجانبه برجام تا تکبر سیاسی اصلاح‌طلبان

1ـ حماس: رابطه با ایران دوباره همچون قبل عالی شده است
 به نوشته شبکه خبری الجزیره و خبرگزاری رویترز، «یحیی السنوار» نخست‌وزیر حماس گفت: امروز رابطه با ایران ممتاز و بیش از ممتاز است؛ ایران بزرگ‌ترین حامی تسلیحاتی، مالی و آموزشی گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس است. حمایت نظامی ایران از حماس، راهبردی است. او که با خبرنگاران در غزه گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد: حماس قدرت نظامی‌اش را برای آزادسازی فلسطین و بازگشت آوارگان فلسطینی گسترش می‌دهد. السنوار افزود: حماس برای مراسم تحلیف رئیس‌جمهور ایران، هیئتی را به تهران اعزام کرده بود که پس از همین سفر رابطه حماس با تهران به حالت قبلی برگشته و عالی شده است. وی ادامه داد: هر روز موشک می‌سازیم و آموزش‌های نظامی را ادامه می‌دهیم و هزاران نفر شبانه‌روز کار می‌کنند. وی همچنین در بخشی دیگر از اظهاراتش از تمایل حماس برای همکاری بیشتر با نیروهای مقاومت در سراسر منطقه و بهبود روابط با سوریه خبر داد.

2ـ اصلاح‌طلبان دچار تکبر سیاسی شدند
محمد قوچانی در سرمقاله روزنامه سازندگی متعلق به کارگزاران در نقدی تند به اصلاح‌طلبان نوشت: «پیروزی‌های نسبی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم و شوراهای شهر بر تکبر سیاسی برخی اصلاح‌طلبان افزوده است و متأسفانه ساز نامیمون رادیکالیسم دوباره کوک شده است. نتیجه این تکبر سیاسی بدون شک شکست است. در دامن زدن به این تکبر می‌توان ردّ پای رسانه‌های خارجی را به خوبی دید. گروهی از اصلاح‌طلبان سابق که جلای وطن کرده و دور کاری سیاسی می‌کنند، آواری از مطالبات و خرواری از انتظارات را بر سر دولت دوازدهم می‌ریزند.» وی در بخش دیگری از یادداشت خود با اشاره به ضعف اصلاح‌‌طلبان در مجلس نوشت: «روحانی به خوبی اهمیت نقش علی لاریجانی در رأی اعتماد بالا به دولت دوازدهم را می‌داند. در حالی که محمدرضا عارف نتوانست برای یک وزیر اصلاح‌طلب همشهری خویش رأی جمع کند.»

3ـ گزینه لغو یکجانبه برجام از سوی آمریکا  وجود خارجی دارد
نشریه «فارن پالیسی» نوشت: «جان بولتون» سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل ـ در دولت جرج دبلیو بوش ـ و یکی از تندروترین سیاستمداران جمهوریخواه آمریکا تهدید کرده است برای اینکه صدای مخالفان برجام را به گوش ترامپ و افکار عمومی آمریکا برساند، اقدام به انتشار عمومی طرح خروج از برجام خواهد کرد تا همگان بدانند گزینه‌ای به نام «لغو یکجانبه برجام از سوی آمریکا» وجود خارجی دارد و آماده اجرا است. گفتنی است، بولتون یکی از گزینه‌های تصدی وزارت خارجه آمریکا در روزهای تشکیل کابینه ترامپ و پس از آن یکی از گزینه‌های تصدی پست مهم «مشاور امنیت ملی کاخ سفید» بوده است؛ اما در هر دو بار به دلیل مخالفت جمهوریخواهان کنگره، افرادی دیگر به جای او برای تصدی این مناصب تعیین شده‌اند.

4ـ کوچک‌ترین تحرک تروریست‌ها را رصد می‌کنیم
حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات اظهار داشت: امروز سربازان گمنام امام زمان(عج) با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی)، دولت و ملت به ۱۲۰ تیم ضربه وارد کرده‌اند. وی با بیان اینکه ما به کوچک‌ترین تحرکات گروه‌های تروریستی اشراف کامل داریم، افزود: ما می‌دانیم آنها چه برنامه‌هایی داشته و چه کارهایی می‌خواهند انجام دهند و به موقع ضربه را به آنها وارد می‌کنیم. علوی در ادامه تأکید کرد: ما در مسئله امنیت با کسی تعارف نداریم، دل ما لبریز از مهر و محبت نسبت به تمام افراد جامعه است؛ اما سر سوزنی رحم و عطوفت نسبت به دشمنی که بخواهد امنیت مردم را ساقط کند، نداریم و با قدرت کامل با افرادی که بخواهند امنیت را از این کشور بگیرند، برخورد می‌کنیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات