صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۰۳۴۹۳

اخبار کوتاه یک‌شنبه 15 مرداد

طبق آمار تجارت خارجی تعداد خودروهای وارداتی در چهار ماهه امسال ۵۵ درصد (23 هزار دستگاه) رشد کرده که ارزش آنها ۲۳۹۶ میلیارد تومان است. طبق اطلاعات منتشر شده در این مدت، 15 هزار و 474 خودروی 1500 تا 2000 سی‌سی به ارزش 426 میلیون و 76 هزار دلار وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 7 هزار دستگاه تفاوت دارد و از نظر ارزش دلاری 129 درصد رشد را نشان می‌دهد.
مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه طی 135 روز گذشته متوسط مصرف بنزین 79 میلیون لیتر بوده است، اظهار داشت: در حال حاضر میزان ذخایر بنزین یک میلیارد لیتر است. کاظمی با اشاره به اینکه در حال حاضر پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس روزانه هفت میلیون لیتر بنزین تولید می‌کند، ابراز امیدواری کرد که این رقم به 11 میلیون لیتر برسد.
گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان گفت: برخی کشورها، به ویژه هم‌پیمانان آمریکا در منطقه و جهان، بر روی ادامه درگیری‌ها و ناامنی‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ چرا که جنگ از نظر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به نفع آنها است و به واسطه آن می‌خواهند بازار افغانستان، آسیای مرکزی و شبه‌قاره هند را در اختیار داشته باشند.
مقامات انگلیس طرحی را پیشنهاد می‌کنند که بر اساس آن این کشور طی سه سال پس از خروج از اتحادیه اروپا سالیانه 10 میلیارد یورو به این نهاد اروپایی پرداخت کند. این پیشنهاد در حالی صورت می‌گیرد که مذاکره‌کنندگان انگلیسی هزینه برگزیت را حدود 60 میلیارد یورو برآورد کرده بودند.
پس از آنکه روزنامه دولتی «الریاض» عربستان، حماس را گروه تروریستی نامید، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای این مطلب را محکوم کرد. در مقابل، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره از موضع الریاض حمایت کرد.
حمید کارگر، رئیس مرکز ملی فرش گفت: در سال 95 بیش از 90 میلیون دلار فرش ایرانی به طور مستقیم به آمریکا صادر شد و در مجموع هم صادرات فرش ایران به نزدیک 359 میلیون دلار رسید.
روزنامه «میدل‌ایست‌آی» مدعی شد، سفر اخیر مقتدی صدر به عربستان در حال نتیجه دادن است و وی به حامیان خود دستور داده است همه شعارهای ضد عربستانی را از خیابان‌های عراق بردارند!
در چهار ماهه امسال صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی بدون احتساب تجارت چمدانی به لحاظ ارزش حدود 10 درصد کاهش یافته و بالغ بر 13 میلیارد و 459 میلیون دلار بوده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات