تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۰۴۲۵۷

جامعه روحانیت: دستگاه قضایی به تخلفات احمدی‌نژاد رسیدگی کند

(روزنامه ايران – 1396/05/17 – شماره 6563 – صفحه 3)

جامعه روحانیت مبارز از دستگاه قضایی خواست تا به پرونده‌های تخلفات محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم رسیدگی کند. حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز روز گذشته در یک نشست خبری توضیح داد که دستور کار جلسه اخیر این تشکل سیاسی- مذهبی بررسی اظهارات اخیر احمدی‌نژاد و اطرافیان وی در ماجرای بازداشت و آزادی حمید بقایی معاون وی بوده که ماحصل آن درخواست جامعه روحانیت از دستگاه قضا برای رسیدگی به اظهارات و تخلفات رئیس دولت‌های نهم و دهم بوده است.به گزارش «ایران»، وی ادامه داد: سخنان آقای احمدی‌نژاد حتی به شکلی مطرح شد که مرجع ضمیر آن سخنان مشخص نیست و معلوم نیست شخصی که آقای احمدی‌نژاد از او صحبت می‌کند کیست که گاهی به هشتاد ساله یا نود ساله بودن او تأکید می‌شود.

آقای احمدی‌نژاد در سخنانی که در خوزستان داشت هم حرف‌هایی زد که درباره آن تفسیرهای فراوان مطرح شد. ایشان از زمان ریاست جمهوری هم سخن از داشتن فهرستی از مفسدین اقتصادی به میان آورد و بیان کرد که این فهرست را افشا می‌کند اما هیچ گاه این اتفاق نیفتاد.سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه احمدی‌نژاد خودش تخلفات فراوانی دارد، گفت: بخشی از این تخلفات در دوران ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد رخ داد که یک مورد از آن در زمینه قانون یارانه‌ها بود که باید این تخلفات از سوی دیوان محاسبات کشور و قوه قضائیه پیگیری می‌شد تا مشخص شود که اگر ایشان صلاحیت برای ادامه ریاست جمهوری را ندارد این موضوع اعلام شود.

مصباحی مقدم ادامه داد: خواسته جامعه روحانیت مبارز این است که قوه قضائیه پرونده‌های آقای احمدی‌نژاد را مورد بررسی قرار دهد و هرچه حکم شد، قابل قبول است.وی تأکید کرد: این درست نیست که آقای احمدی‌نژاد هر از چند گاهی بیاید و سخنانی را نسبت به مسئولان عالی رتبه نظام و خصوصاً مسئولان قوه قضائیه مطرح کند. آقای احمدی‌نژاد ظاهراً از موضع طلبکارانه سخن می‌گوید در حالی که وی بدهکار است و باید بدهی‌اش را پرداخت کند.

وی در پاسخ به این پرسش«ایران» که چرا جامعه روحانیت پس از چهار سال از پایان دولت احمدی‌نژاد درخواست رسیدگی به تخلفات وی را کرده است و این موضوع را در زمان ریاست جمهوری احمدی‌نژاد پیگیری نکرده، گفت: توقع داشتیم قوه قضائیه همان موقع به این مسائل رسیدگی می‌کرد و حالا که چهار سال از آن دوران گذشته است، حداقل باید در این باره رسیدگی‌هایی انجام می‌شد که البته کارهای قضایی زمانبر است و قوه قضائیه نیز بیکار نبوده و رسیدگی‌هایی داشته است. سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به پرسش«ایران» که آیا زمان عذرخواهی اصولگرایان برای حمایت‌هایشان از احمدی‌نژاد فرا نرسیده است؟ افزود: من سخنگوی اصولگرایان نیستم، سخنگوی جامعه روحانیت هستم. جامعه روحانیت نه در دور اول احمدی‌نژاد و نه در سال ۸۸ بیانیه‌ای برای حمایت از وی صادر نکرد، پس معنا ندارد از چیزی عذرخواهی کنیم که از آن حمایت نکرده‌ایم.

در ادامه جلسه خبرنگاری به مصباحی مقدم گفت احمدی‌نژاد در پاسخ به پیامکی که این خبرنگار فرستاده و حاوی اظهارات مصباحی مقدم بوده اعلام کرد «اینکه بگویند احمدی‌نژاد فاسد است، جرم است.» این خبرنگار به نقل از احمدی‌نژاد گفت: «نتانیاهو هم می‌گوید احمدی‌نژاد فاسد است، مدارک تخلفاتی از قوه قضائیه وجود دارد که می‌توانم به جامعه روحانیت مبارز بدهم.» مصباحی مقدم در پاسخ گفت که نگفته احمدی‌نژاد فاسد است؛ بلکه گفته تخلفات دارد. او همچنین اعلام آمادگی کرد احمدی‌نژاد پرونده تخلفات ادعایی را به جامعه روحانیت مبارز بدهد.

امیدواری به بازگشت ناطق به جامعه روحانیت

مصباحی مقدم در پاسخ به این پرسش که تلاش‌های صورت گرفته در خصوص بازگشت علی اکبر ناطق نوری به جامعه روحانیت به کجا رسیده است، گفت: هنوز به جایی نرسیده است هرچند که ما امیدواریم این برادر بزرگوار ما به جمع دوستان بازگردد.وی با بیان اینکه یکی از دلایل کناره‌گیری ناطق نوری از جامعه روحانیت موضع نگرفتن این تشکل در خصوص ادعاهایی بود که احمدی‌نژاد علیه وی مطرح کرد، گفت: به نظر می‌رسد این موضوع را می‌توان نقطه آغازی برای کناره‌گیری آقای ناطق نوری دانست. البته من به صراحت اعلام می‌کنم که جامعه روحانیت مبارز نتوانست به رأی اکثریت اعضایش در زمینه حمایت از آقای احمدی‌نژاد چه در دوره اول ریاست‌جمهوری و چه در دوره دوم برسد و اینکه بگویند جامعه روحانیت مبارز به دلیل حمایتش از احمدی‌نژاد باید عذرخواهی کند، این یک آدرس غلط است.

http://www.iran-newspaper.com/newspaper/BlockPrint/194728

ش.د9602126

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات