صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۰۴۴۵۵

از ادعای شکوری‌راد تا تقاضای منتجب‌نیا!

1ـ وقتی فتنه‌گران مدعی حق‌الناس می‌شوند!
روزنامه «آرمان» در گزارشی با عنوان «سیاست‌ورزی اصلاح‌طلبانه، نه به سیطره تک‌صدایی» به نقل از «علی شکوری‌راد» دبیر کل حزب اتحاد ملت (بدل حزب منحله مشارکت) نوشت: تأکید مکرر و اصرار رهبر معظم انقلاب بر ضرورت افزایش مشارکت مؤثر مردم و فتوا و ابرام ایشان بر حق‌الناس دانستن رأی مردم در انتخابات، اکنون این موضوع را به امری راهبردی در سیاست کلان جمهوری اسلامی ایران بدل کرده است و ما خرسندیم که در گشایش و ارتفاع این افق خود را صمیمی‌ترین و صادق‌ترین پیرو ایشان می‌دانیم! گفتنی است، شکوری‌راد در حالی از حق‌الناس در انتخابات دم می‌زند و اصلاح‌طلبان را صادق‌ترین پیرو رعایت حق‌الناس جا می‌زند که او و همقطارانش در فتنه ۸۸ تمام‌قد در برابر رأی و خواست مردم ایستادند.

2ـ باید در راه‌های عاقلانه گام برداریم
رسول منتجب‌نیا، از فعالان اصلاح‌طلب‌ در مصاحبه‌ای درباره موضوع حصر گفته است: من معتقدم باید در راه‌های عاقلانه در راستای رفع حصر گام برداریم. راه حل رفع حصر مذاکره محرمانه است و جنجال رسانه‌ای فايده‌اي ندارد. راه‌اندازی جنجال رسانه‌ای و کشاندن این جنجال‌ها به رسانه‌ها نه تنها نتیجه مثبتی ندارد؛ بلکه اقدامات دیگر را هم خنثی و بی‌نتیجه می‌کند. من از دوستانم تقاضا می‌کنم در رسانه‌ها به این مسئله نپردازند. به نظرم باید از راه گفت‌وگوهای محرمانه و متناسب با اهمیت موضوع جلو برویم. این موضوع را نمی‌خواهم بیش از این باز کنم؛ اما آنچه مهم است این است که نباید در رسانه‌ها جار و جنجال راه بیندازیم.

3ـ تعرفه مالیاتی برای حضور اتباع خارجی شاغل در عربستان
برخی مقامات آگاه دولت عربستان معتقدند بلندپروازی‌های شاهزاده عربستان و شکست در تحقق اهداف اقتصادی از پیش تعیین‌شده سبب شده است وضعیت اقتصادی عربستان روز‌به‌روز وخیم‌تر شود. یکی دیگر از برنامه‌های جنجالی برای اتباع خارجی شاغل در عربستان دریافت 26 دلار مالیات به ‌ازای هر نفر است که این مالیات طی سال‌های آینده به چهار برابر افزایش خواهد یافت. بر اساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته، با اعمال این سیاست 25 درصد از کل اتباع خارجی شاغل در عربستان مجبور خواهند شد این کشور را ترک کنند.

4ـ ایران را درگیر جنگ داخلی کنید
روزنامه «هافینگتون‌پست» نوشت: «جان بولتون» نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد که در راه انداختن جنگ فاجعه‌بار در عراق نقش ویژه‌ای داشت، در طرحی به «دونالد ترامپ» پیشنهاد کرده است، برای خارج کردن واشنگتن از توافق هسته‌ای با ایران، جنگ داخلی قومی در این کشور راه بیندازد. بر اساس این طرح، رئیس‌جمهور آمریکا باید به صورت مخفیانه با کشورهای «متحد» خودش برای تأمین مالی گروه‌های تروریستی و راه‌اندازی جنگ داخلی در ایران توطئه‌چینی کرده و دولت ایران را موظف به پرداخت غرامت بابت حادثه 11 سپتامبر کند.

5ـ هشدار درباره وضعیت وخیم مسلمانان میانمار
سازمان بین‌المللی مهاجرت درباره وضعیت وخیم مسلمانان در ایالت راخین میانمار هشدار داد. سخنگوی این سازمان گفت: بسیاری از این افراد در وضع بسیار بدی در پناهگاه‌های موقت و بدون دسترسی به غذا زندگی می‌کنند. برخی دیگر در فضای باز و بدون سرپناه هستند. این اظهارات در حالی بیان شد که افشاگری تازه سازمان بین‌المللی مهاجرت نشان می‌دهد، برخی آوارگان میانماری هنگام فرار به بنگلادش سوزانده می‌شدند، هدف گلوله قرار می‌گر‌فتند یا با وسایل برنده زخم‌هایی روی بدن آنها ایجاد می‌شد و جان خود را از دست می‌دادند.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات