صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۰۴۴۸۸

اخبار کوتاه چهارشنبه 22 شهریور

آخرین آمار منتشر شده از سوی سازمان گردشگری گرجستان حاکی از آن است که میزان ورود گردشگران ایرانی به این کشور در فاصله بین 10 مرداد تا 10 شهریور ماه سال جاری به بیش از 55 هزار نفر رسیده است. این میزان نسبت به مدت مشابه سال پیش حدود 1/85 درصد افزایش داشته است. گفتنی است، غیر واقعی بودن نرخ ارز موجب می‌شود گردشگران به این باور برسند که هزینه‌های سفر به کشورهای خارجی، نظیر ترکیه و گرجستان از برخی سفرهای داخلی، همچون کیش و قشم پایین‌تر است.
مصرف بنزین در روز پنج‌شنبه (16 شهریور ماه) با ثبت 104 میلیون و 700 هزار لیتر رکورد به جا گذاشت. پیش از این، بیشترین مصرف بنزین در روز 12 فروردین ماه 96 با حجم 4/102 میلیون لیتر ثبت شده بود. گفتنی است،‌ میانگین مصرف بنزین در شهریور ماه امسال به حدود 88 میلیون لیتر در روز رسیده است.
فعالان سعودی در شبکه مجازی از گسترش موج بازداشت‌ها در خلال هفته گذشته در عربستان خبر دادند و گفتند: شماری از شاهزادگان (زن و مرد) خاندان آل سعود به سبب اعتراض به آغاز اقدامات و گام‌های محمدبن‌سلمان، ولی‌عهد برای انتقال اختیارات پادشاهی به خود و نادیده گرفتن اعتراضات امرای ارشد آل‌سعود بازداشت شده‌اند.
«یائیر گولان» معاون پیشین رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، در اظهاراتی همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق را تحول مهمی در خاورمیانه دانست و از حمایت تل آویو از این روند خبر داد. وی همچنین اعلام کرد: حزب کارگران کردستان (پ‌.ک.‌ک) به هیچ وجه یک گروه تروریستی نیست.
محمد پرورش، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در سال جاری ۷۶ درصد آب مورد نیاز تهران از منابع سطحی و ۲۴ درصد از منابع زیرزمینی تأمین شده است؛ همچنین امسال به دلیل افزایش گرمای هوا در پایتخت، رکورد مصرف آب شهروندان تهرانی نیز شکسته شده است.
«احمد قطان» سفیر عربستان در مصر در نشست اتحادیه عرب، اظهارات مشاور وزیر خارجه قطر درباره «شریف بودن ایران» را «مضحک» خواند و اعلام کرد: ایران کشوری است که در امور کشورهای منطقه دخالت می‌کند و قطر از روابطش با ایران پشیمان خواهد شد.
ایگورسنچین، مدیرعامل شرکت «روس‌نفت» اعلام کرد: با توجه به تداوم افزایش تولید نفت آمریکا و کاهش ارزش دلار در کنار کاهش تقاضا، پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت در سال آینده میلادی روند کاهشی را تجربه کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات