فرهنگی >>  دین >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۰۴۸۰۵

امام صادق(ع) پس از مجلس روضه سیدالشهدا(ع) چه فرمود؟

امام فرمود: ای اباعماره ... هرکس در سوگ حسین شعری بخواند و ده نفر را بگریاند، بهشت برای اوست، و هرکس در سوگ حسین شعری بخواند و یک نفر را بگریاند، بهشت برای اوست.
به گزارش بصیرت به نقل از مشرق، در کتاب امالی صدوق از ابی عمارة روایت شده که می‌گوید: امام جعفر صادق علیه‌السلام به من فرمود: ‌ای اباعماره؛ شعری در سوگ حسین (علیه‌السلام) برایم بخوان.
من خواندم و حضرت گریست. باز خواندم و آن حضرت گریست، و باز خواندم و باز امام گریست.

به خدا قسم، پیوسته شعر می‌خواندم و (آن حضرت می‌گریست)، تا آنکه از اندرون خانه صدای گریه شنیدم.

در این هنگام امام فرمود: ای اباعماره؛ هرکس در سوگ حسین شعری بخواند و پنجاه نفر را بگریاند، بهشت پاداش اوست، و هرکس در سوگ حسین شعری بخواند و چهل نفر را بگریاند، بهشت اجر اوست، و هرکس در سوگ حسین شعری بخواند و سی نفر را بگریاند، بهشت برای اوست، و هرکس در سوگ حسین شعری بخواند و بیست تن را بگریاند، بهشت از آن اوست، و هرکس در سوگ حسین شعری بخواند و ده نفر را بگریاند، بهشت برای اوست، و هرکس در سوگ حسین شعری بخواند و یک نفر را بگریاند، بهشت برای اوست.

و هرکس در سوگ حسین شعری بخواند و خود بگرید، بهشت از آن اوست، و هرکس در عزای حسین شعری بخواند و تباکی کند، بهشت از برای اوست.


متن حدیث:
 
 امالی الصدوق: عن ابی عمارة المنشد، عن ابی عبدالله علیه السلام قال: قال لی: یا اباعمارة انشدنی فی الحسین بن علی قال: فانشدته فبکی ثم انشدته فبکی قال: فوالله ما زلت انشده و یبکی حتی سمعت البکاء من الدار.
قال: فقال: یا اباعمارة من انشد فی الحسین بن علی شعرا فابکی خمسین فله الجنة، و من انشد فی الحسین شعرا فابکی ثلاثین فله الجنة، و من انشد فی الحسین شعرا فابکی ثلاثین فله الجنة و من انشد فی الحسین فابکی عشرین فله الجنة و من انشد فی الحسین فابکی عشرة فله الجنة، فبکی فله الجنة، و من انشد فی الحسین شعرا فتباکی فله الجنة.




«ثواب الاعمال،صفحه180»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات