صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۰۵۰۷۰

اخبار کوتاه یک‌شنبه 16 مهر

دولت آمریکا به بهانه مقابله با دامپینگ قیمتی برای واردات هواپیماهای بمباردیر کانادا تعرفه گمرکی 220 درصدی اعمال کرد و قرار است آن را به 300 درصد افزایش دهد و عملاً قیمت این هواپیما در بازار آمریکا چهار برابر شود. این موضوع مناقشات تجاری بین آمریکا، کانادا و انگلیس را که بخشی از هواپیماهای بمباردیر در این کشور تولید می‌شود، تشدید کرده است.
سیدمحمود علیزاده طباطبایی، وکیل مدافع محسن مهاجرانی، فرزند وزیر ارشاد دولت اصلاحات که یکی از متهمان پرونده دکل نفتی است، گفت: پرونده مهاجرانی برای رسیدگی به شعبه 1063 مجتمع امور اقتصادی ارجاع شده و قاضی اعلام کرده است هنوز مطالعه پرونده را تمام نکرده و احتمالاً پایان مهر ماه، زمان محاکمه و تشکیل جلسه دادگاه مشخص می‌شود.
پس از انتشار اخباری مبنی بر دیدار علی‌اکبر ناطق‌نوری و تولیت آستان قدس رضوی، کانال تلگرامی حجت‌الاسلام رئیسی با اعلام این خبر نوشت: حجت‌الاسلام ناطق‌نوری در این دیدار از اقدامات و تلاش‌های اخیر آستان قدس رضوی قدردانی کرد. گفتنی است، ناطق‌نوری در روزهای اخیر با علم‌الهدی، امام جمعه مشهد نیز پس از ۱۲ سال دیدار کرده است.
در طرح تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت بالای 60 درصد تا 30 مرداد ماه امسال حدود 17 هزار و 77 واحد تولیدی نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد دو هزار و 570 واحد به بانک معرفی و در نهایت 678 واحد موفق به دریافت تسهیلات رونق تولید شده‌اند.
محمودرضا حقی‌فام، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: افزایش حق انشعاب برق موضوع جدیدی نیست، یک اقدام قانونی بوده و وزارت نیرو این مصوبه را به شرکت‌های توزیع برق ابلاغ کرده است. گفتنی است، نمایندگان مجلس در نامه‌ای به روحانی درباره افزایش تعرفه انشعاب برق واکنش نشان دادند.
دولت کره شمالی با صدور بیانیه‌ای تهدید کرد در صورت وقوع درگیری با آمریکا، نظامیان این کشور مستقر در منطقه غیر نظامی کره را هدف می‌گیرد. در این بیانیه همچنین آمده است: «دارایی‌های استراتژیک آمریکا در شبه‌جزیره کره، اولین هدف تخریب نیروهای مسلح کره شمالی خواهند بود.»
نشریه «ایندیپندنت» گزارش داده است سرویس مخفی آمریکا که مسئول حفاظت از جان رئیس‌جمهور این کشور و اطرافیانش است، تاکنون حداقل 137 هزار دلار برای حفاظت از ترامپ در هنگام تفریح وی در داخل کلوب‌های شخصی‌اش هزینه کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات