صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۰۵۱۰۹

از مواضع تغییر‌ناپذیر تا تعظیم ترامپ

1ـ ترامپ باید به سپاه تعظیم کند
«حمیدرضا آصفی» سخنگوی وزارت امور خارجه دولت اصلاحات طی یادداشتی در روزنامه «جام جم» نوشت: «سپاه پاسداران نماد اقتدار و ضامن امنیت کشور است که از دل مردم برخاسته است. اقدام احتمالی آمریکا در قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی، نه ‌تنها نشانه رفتن اقتدار، امنیت و منافع آحاد مردم ایران است؛ بلکه به چالش کشیدن امنیت منطقه است. ترامپ نباید فراموش کند که اگر دلاوری‌های سپاه در سوریه و عراق نبود، اکنون تروریست‌ها در این دو کشور حکومت می‌کردند؛ البته برای افکار عمومی کاملاً روشن است که ژست مبارزه با تروریست و داعش از سوی سردمداران آمریکا به ویژه آقای ترامپ فریبکاری است. اگر ترامپ واقعاً با تروریست در منطقه مخالف است، باید خود از حامیان سپاه باشد و به دلاوری‌های آن تعظیم کند.» وی همچنین در بخش دیگری از یادداشت خود ‌آورد:‌‌ اظهارات روز گذشته سردار جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حرف نظام و مردم ایران است.

2ـ شاید موجب «خسرالدنیا والاخره» بشود
صادق زیباکلام به تازگی در یادداشتی با انتقاد از نحوه سیاست‌ورزی رئیس دولت اعتدال، نوشت: «بهترین توصیفی که از سخنرانی‌های آقای رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران می‌توان ارائه کرد، آن است که بگویم سخنرانی‌های او با «جزر و مدهای سیاسی»، «قبض و بسط‌های سیاسی» یا «پستی و بلندی‌های سیاسی» همراه است. بسیاری شاید از این همه حرکت پاندولی آقای روحانی شگفت‌زده شده باشند؛ نه به حرف‌هایش در دانشگاه تهران و نه به مصاحبه زنده‌اش در تلویزیون حدود دو ماه گذشته که بیش از یک ساعت، تنها گفت‌وگو کرد؛ اما یک کلام درباره رأی ۲۴ میلیونی و مطالبات آنان حرف نزد.»! وی همچنین اضافه می‌کند: «رئیس‌جمهور با ادامه این روش، ۲۴ میلیونی را هم که با امید و انتظار به او رأی دادند، ناامید و سرخورده خواهد کرد.‌ به زبان ساده‌تر شیوه‌ای که روحانی در پیش گرفته است، شاید موجب «خسرالدنیا والاخره» هم بشود.»

3ـ تحریم‌های آمریکا مواضع ما را تغییر نمی‌دهد
سیدحسن نصرالله با بیان اینکه گروه تروریستی تکفیری داعش وجود سرطانی در منطقه دارد و آمریکایی‌ها مانع جنگ علیه داعش می‌شوند، گفت: نیروی هوایی آمریکا به ارتش سوریه و متحدان آن اجازه پیشروی نمی‌دهد. دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار داشت: آمریکا طولانی شدن عمر داعش را خواستار است و اگر دولت‌ها و ملت‌های منطقه نمی‌ایستادند، جنگ علیه داعش سال‌ها طول می‌کشید. سیدحسن نصرالله در ادامه افزود: مأموریت داعش تخریب لبنان، سوریه، عراق و نابودی ارتش‌ها و ملت‌ها است. دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین با تأکید بر نقش رژیم عربستان سعودی در ادامه حیات این گروه تروریستی، تصریح کرد که صلح و امنیت منطقه‌ای زمانی محقق می‌شود که عربستان گوشه‌ای بنشیند و از حمایت از گروه‌های تروریستی دست بردارد.

4ـ هنوز نمی‌توانیم در انگلستان یک حساب بانکی باز کنیم
نشریه «نیویورکر» در گزارشی درباره نشست اخیر اعضای برجام نوشت: در این جلسه «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران فهرستی از گلایه‌های ایران را طرح کرده و گفته است که ایالات متحده آنطور که در توافق هسته‌ای مقرر شده، تحریم‌ها را رفع نکرده و ما هنوز نمی‌توانیم در انگلستان یک حساب بانکی باز کنیم. ظریف دولت آمریکا را به دلایل مختلف، از جمله خودداری از صدور مجوزهای لازم برای فروش هواپیماهای «بوئینگ» و «ایرباس» به ایران به نقض توافق هسته‌ای متهم کرده و گفته است: «نمی‌خواهیم در این مورد بحث کنیم؛ چرا که اگر دنبال بهانه‌ای برای نقض توافق بودیم، انبوهی [از بهانه] داشتیم.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات