صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۰۵۲۱۰

اخبار کوتاه چهارشنبه 19 مهر

پیش‌نویس تفاهم سوآپ دوجانبه ریال ایران- لیر ترکیه به توافق و تأیید رؤسای کل بانک‌های مرکزی ایران و ترکیه رسید. این تفاهم با هدف تسهیل تجارت با استفاده از ارزهای ملی دو کشور به منظور تأمین مالی تجارت و سرمایه‌گذاری مستقیم بین دو کشور انجام شده است. گفتنی است، این امر به کاهش هزینه‌های تبدیل و نقل و انتقالات وجوه ارزی برای تجار هر دو طرف، بدون نیاز به استفاده از ارزهای واسط منجر خواهد شد.
روزنامه «فایننشال‌تایمز» در تحلیلی راهبرد رئیس‌جمهور آمریکا درباره برجام را «بازی با آتش» توصیف کرد. «دیوید گاردنر» سردبیر بخش بین‌الملل این روزنامه انگلیسی نوشت: در صورتی که ترامپ تصمیم بگیرد توافق هسته‌ای ایران را لغو کند، این مخرب‌ترین اقدام غیر عقلانی خواهد بود که او تاکنون انجام داده است.
سرلشکر قاسم سلیمانی با انتشار پیامی به مناسبت درگذشت رئیس‌جمهور سابق عراق با اشاره به خصایل جلال طالبانی، نوشت: امروز جای آن دوست عزیز و فقید خالی است و بحران کنونی در کردستان عراق ناشی از خلأ وجود چنین شخصیت حکیم و موقعیت‌شناسی است.
برخی از مشتریان نفتی آسیایی گفته‌اند در حال بررسی کاهش حجم قراردادهای خرید نفت از ایران هستند تا در صورتی که دولت آمریکا با وضع تحریم‌های جدید، دسترسی به نفت خام و میعانات ایران را محدود کرد، آمادگی وضعیت جدید را داشته باشند.
آمارهای صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد، جایگاه ایران از نظر بیکاری در جهان طی سال‌های 92 تا 95 نزول 10 پله‌‌ای داشته و رتبه ایران از 29 به 19 رسیده است که به معنای بدتر شدن وضعیت بیکاری در کشورمان است.
سردار سیدمسعود جزایری، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه رفتار آمریکا، جهانیان را کلافه کرده است، گفت: گویا دولت ترامپ حرفی جز دشنام نمی‌فهمد و به شوک‌هایی نیاز دارد که مفهوم جدید قدرت در جهان امروز را متوجه شود.
شنیده‌ها حاکی از آن است که برخلاف تصور رایج، اسحاق جهانگیری در انتصاب استانداران نقش مؤثری ندارد و مباحث مربوط به انتخاب استانداران و پالایش نهایی گزینه‌ها به واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور محول شده است.
عبدالله نوری در دیدار با اعضای شورای مرکزی و شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران نسبت به برخی اخبار درباره اقدامات دولت که با مطالبات اصلاح‌طلبان مغایر است، اظهار نگرانی کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات