صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۰۵۱۶۱

حرف روز/ جهت‌گیری مشترک

پس از آنکه اواخر تیر ماه امسال سردار جعفری، فرمانده کل سپاه در همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه در مشهد گفته بود[...]
پایگاه بصیرت / علی حیدری
یادداشت: پس از آنکه اواخر تیر ماه امسال سردار جعفری، فرمانده کل سپاه در همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه در مشهد گفته بود: «اگر آمریکا بخواهد تحریم دفاعی و تحریم سپاه را دنبال کند، قبل از آن باید پایگاه‌های منطقه‌ای خود را تا عمق دو هزار کیلومتر در اطراف ایران جمع‌آوری کند»، دو روز پیش هم در جلسه شورای راهبردی سپاه در واکنش به برخی ادعاهای آمریکایی‌ها مبنی بر قراردادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی تأکید کرد، اگر آمریکایی‌ها چنین حماقتی بکنند، سپاه نیز ارتش آمریکا را در سراسر جهان هم‌سنگ داعش در نظر خواهد گرفت.
پس از این اظهارات فرمانده کل سپاه، افزون بر برخی رسانه‌های آمریکایی که با تحریف سخنان فرمانده کل سپاه اعلام کردند؛ «در صورت معرفي شدن سپاه به عنوان گروهي تروريستي، سپاه سربازان آمريکايي را در سراسر جهان خواهد کشت»! نیروهای ضد انقلاب خارج‌نشین و وابسته‌های فکری آنها نیز درصدد القای چند صدایی در بین مسئولان کشور برآمدند و با سخنانی وقیحانه سپاه را به جنگ‌طلبی متهم کردند! تا اینکه در حاشیه نشست هماهنگی برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سردار جعفری در کنار محمدجواد ظریف جلوی دوربین‌ها ظاهر شدند و بر موضع مشترک بخش دیپلماسی و دفاعی کشور تأکید کردند که در این میان، دو نکته مهم وجود دارد:
اول، جمهوری اسلامی بر گفت‌و‌گو و تعامل با کشورها با حفظ حقوق متقابل و همچنین پایبندی به تعهدات تأکید کرده و این مهم را در روابط بین‌المللی خود با دیگر کشورها، به ویژه در موضوع هسته‌ای به اثبات رسانده است؛ اما متأسفانه دولت آمریکا ساز مخالف می‌زند و درصدد تحریم‌ها و اقدامات محدود کننده غیر قانونی علیه کشور و ملت ایران است.
دوم، اظهارات جنگ‌طلبانه دونالد ترامپ و بدعهدی‌های مکرر ایالات متحده آمریکا در برجام تجربه نزدیک به چهار دهه پس از انقلاب را به اثبات می‌رساند که هر جا در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستادگی کردیم، دشمن را به عقب راندیم و هر جا در برابر تهدیدات به اسم موضع‌گیری دیپلماتیک و... کوتاه آمدیم، هزینه‌های سنگینی پرداخت کردیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات