صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۰۵۲۶۸

اخبار ویژه روزنامه های 22 مهر1396

کیهان

حتما باید سرتان کلاه می‌گذاشت تا بفهمید آمریکا قابل اعتماد نیست؟!


غلامرضا ظریفیان معاون وزیر علوم در دولت اصلاحات در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: برجام مسئله نظام است نه مسئله دولت و نباید انتقام بدعهدی‌های آمریکا را از دولت بگیریم!  وی افزود: اظهارنظرهایی که این روزها درباره برجام مطرح می‌شود تازگی ندارد، برجام مسئله روحانی نیست.


وی تاکید کرد: برجام و مذاکرات آن قبل از روی کار آمدن دولت روحانی مطرح بود، آنچه رئیس ‌جمهور انجام داد با مشورت، توصیه و نظارت بزرگان و شورای عالی امنیت ملی و فاز اجرایی برجام بود.


ظریفیان با اشاره به این که چه برجام موفق شود و چه نشود عنوان کاری که در آن زمان صورت گرفت یک کار عقلایی و متکی به خرد جمعی بود، عنوان کرد: مخالفان در همان دوره که کل نظام پای این قضیه ایستاده بودند، همین اظهارنظرها را مطرح می‌کردند. آن زمان مقام معظم رهبری تاکید کردند من به این هیئت مذاکره اطمینان دارم، سران سه قوه هم معتقد بودند این مسیر باید طی شود اما باز هم این بحث‌ها، گفت‌وگو، نقدها و هیاهو را مطرح می‌کنند ولی کار نظام با مدیریت روحانی و با توان گفت‌وگوی ظریف به نتیجه رسید.


وی با بیان اینکه به طور نسبی هر امر بشری صددرصد مطلوب نیست و دارای نکات مثبت و منفی است، گفت: برجام یک کار مثبت از سوی جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود، دولت ایران در برابر پنج قدرت بزرگ پای میز مذاکره رفت و با توجه به مسائل کشور به یک نتیجه مطلوب نسبی رسید.


وی تاکید کرد: نباید انتقام بدعهدی آمریکا را از آقای روحانی گرفت و باید افکار عمومی را متوجه این مطلب کرد که این ترامپ و آمریکا است که بی‌اخلاقی می‌کند. نباید هر غلطی را که ترامپ می‌کند، روحانی پاسخش را بدهد.


درباره این سخنان سزاوار تذکر است که رهبر معظم انقلاب، با وجود تأکیدات مکرر بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا و بی‌اعتباری معامله با شیطان بزرگ، تنها به عنوان یک تجربه عبرت‌آموز و به شکل مشروط، اجازه اجرای برجام را دادند و در واقع نظام اجرای برجام را به 27 شرط مشروط کرد که متأسفانه این شرایط (رهبری، مجلس و شورای عالی امنیت ملی) مورد اهتمام دولت در 2 سال گذشته نبوده است.


بنابراین هم در مقدمات بحث و هم درباره شرایط و الزامات اجرای برجام، از سوی دولت و وزارت خارجه قصور و تقصیر صورت گرفته است. «اعتماد به آمریکا» (شیطان بزرگ) به هیچ وجه مسئله نظام نبوده و نیست، بلکه مسئله مدعیان اصلاح‌طلبی است که در طول 2 دهه اخیر به بزک آمریکا و متهم کردن نظام به ماجراجویی مشغول  بودند و بالاخره دولت روحانی را هم در تله توهمات و بزک‌های خود گرفتار کردند.


رهبر معظم انقلاب ضمن حمایت کامل از تیم مذاکره‌کننده بارها تأکید کردند که آمریکا قابل اعتماد نیست اما برخی اعضای تیم مذاکره‌کننده  و دولت مدعی بودند «به مذاکره با آمریکا خوش‌بین هستیم» و «امضای کری تضمین است.» و «برای اعتبار آمریکا بد می‌شود که نخواهد برجام را اجرا کند.» با سپری شدن 21 ماه از اجرای برجام، شاهد نقض مکرر برجام توسط دولت‌های اوباما و ترامپ (دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان کنگره) بوده‌ایم.


آقای ظریفیان در عین حال باید توضیح بدهند که کدام قسمت از تعهدات آمریکا در برجام اجرایی شده و مورد نقض قرار نگرفته است؟ وقتی وزیرخارجه می‌گوید بعد از 21 ماه هنوز نمی‌توانیم یک حساب بانکی در انگلیس باز کنیم و رئیس بانک مرکزی هم تأکید می‌کند عایدی برجام تقریبا هیچ بوده است، یعنی برجام به طور نسبی اجرا شده است؟!

توافقی که مطلقا یک‌طرفه شده، چگونه «به طور نسبی» اجرا می‌شود؟ و بالاخره اینکه، اگر برجام مسئله نظام است، چرا طوری نوشته شده که دولت پس از اوباما بتواند ادعا کند که این توافق مربوط به دولت اوباما است و دهن‌کجی بیشتری نسبت به آن انجام می‌دهد و هرچند هفته یک بار بر تعداد و تنوع تحریم‌ها اضافه کند؟!

حامی نشریه هتاک فرانسوی مشاور روحانی شد!!
سردبیر برخی نشریات زنجیره‌ای توقیف شده، به عنوان مشاور رئیس‌جمهور منصوب شد!
به گزارش خبرگزاری اصلاح‌طلب ایلنا «محمد قوچانی با حکم رئیس‌جمهور به سمت دبیر شورای بررسی‌های ویژه ریاست‌جمهوری و مشاور رسانه‌ای حجت‌الاسلام حسن روحانی منصوب شد».
وی از جمله اعضای جدید شورای مرکزی کارگزاران است که افزوده شدن آنها به این حزب موجب استعفای اعتراضی محمد هاشمی (دبیرسیاسی حزب) شد. محمد هاشمی گفته بود نگران است با این وضعیت، کارگزاران در ساختارشکنی و تندروی به سرنوشت حزب مشارکت دچار شود.


قوچانی در برخی نشریات مانند شرق، هم‌میهن، شهروند امروز، اعتماد ملی، آسمان و مردم امروز سردبیر بوده و به خاطر رویکردهای قانون‌شکنانه  و معارضه با ارزش‌های اسلامی موجب توقیف یا تعطیلی چندباره این نشریات شده است.


نشریه آسمان به خاطر توهین به حکم  قرآنی قصاص توقیف شد. روزنامه مردم امروز نیز همزمان با توهین و هتاکی نشریه فرانسوی شارلی ابدو علیه پیامبراعظم(ص)، تیتر اول خود را به یک کارگردان غربی اختصاص داد و در تیتری درشت نوشت «من هم شارلی هستم»!! مردم امروز به همین دلیل لغو امتیاز شد.


پس از این اقدامات کینه‌توزانه، برخی اصلاح‌طلبان تصریح کردند اقدام روزنامه مردم امروز پذیرفتنی نیست و به راننده‌ای می‌ماند که هرچند ماه یکبار تصادف می‌کند!


کامبیز نوروزی در صفحه فیس‌بوک خود دراین‌باره نوشت: دوستان از دیرباز از نگاه بنده حقیر نسبت به حقوق و آزادی مطبوعات آگاهی دارند. اما اجازه دهید این نقد جدی صنفی را به دوستان مردم امروز داشته باشم که آنچه تیتر یک و عکس یک روزنامه شد، بی‌اندازه غیرحرفه‌ای و خطا بود به سادگی می‌شد فهمید که درست بعد از شماره‌ای از شارلی ابدو که کاریکاتور پیامبر اسلام را منتشر کرده است، انتشار جمله «من هم شارلی هستم» چقدر مشکل‌ساز است.


وی می‌افزاید: این جور بی‌دقتی‌های غیرحرفه‌ای و گاه غیرمسئولانه را نمی‌توان به نقد و نظر نکشید، به این نقدها و بسنده کردن به مرثیه یا حماسه‌سرایی کمکی به توسعه روزنامه‌نگاری کشور نمی شود. من هم از نظر حقوقی و هم از نظر روزنامه‌نگاری، این توقیف و هر توقیف دیگری را نمی‌پسندم، اما، در این مورد اخیر، اشتباهی بسیار غیرحرفه‌ای و بی‌توجهی به حساسیت‌هایی که یک روزنامه‌نگار حرفه‌ای باید آنها را حتما ببیند، نقش بزرگی در این ماجرا داشت. وقتی یک راننده هر چند ماه یکبار تصادف می‌کند، لابد رانندگی را خوب نیاموخته است.


محمد قوچانی همچنین از عناصر ضدهاشمی در حد فاصل‌ سال‌های 76 تا 80 بود. او در 2 کتاب خود از هاشمی به عنوان «پدرخوانده»  که تعبیری  اصالتا مافیایی و منفی است یاد کرده است. اما پس از چرخش فریبکارانه برخی افراطیون، محمد قوچانی هم به تبعیت از همان طیف در زمره تقدیس‌کنندگان هاشمی درآمد، مردی که روزگاری او را عالیجناب سرخپوش قتل‌های زنجیره‌ای می‌دانستند.


با این اوصاف جای سؤال است که فردی رادیکال از این قبیل به واسطه کدام ارتباطات می‌تواند به دفتر رئیس‌جمهور نفوذ کند و مشاور روحانی و دبیر بررسی‌های ویژه ریاست‌جمهوری شود؟!
یادآور می‌شود روزنامه زنجیره‌ای آفتاب‌یزد روز پنج‌شنبه درباره انتصاب اخیر محمد قوچانی نوشت: دولت روحانی همین‌قدر که بتواند مخالفان خود را سرگرم نگه دارد، کفایت می‌کند.

امام ‌حسین(ع) با یزید عهد و بیعتی نداشت که بشکند
سایت جماران (وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام ‌خمینی) مدعی شد امام حسین علیه‌السلام هرگز به دنبال شکستن بیعت با یزید نبود(!)
«جماران» از قول حجت‌الاسلام داود فیرحی استاد دانشگاه تهران نوشت: امام‌ حسین(ع) هرگز به دنبال شکستن بیعت و عهدشکنی نبود.


فیرحی گفته است: از آنجا که مسئله بیعت ارزش بالایی در نزد اعراب داشته و شکستن آن اکراه محسوب می‌شود امام حسین هرگز به دنبال شکستن بیعت خود نبود.


فیرحی در مراسم عزاداری بنیاد امید ایرانیان (وابسته به محمدرضا عارف) گفته است: امام‌ حسین(ع) هیچ‌وقت نمی‌خواست به سمت پیمان‌شکنی برود چون این اقدام در بین اعراب ننگ بود اما عبدالله ‌بن زبیر حاکم مدینه او را بین شمشیر و بیعت با ذلت قرار داد.


وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) فرمودند تن به بیعت با ذلت نمی‌دهند بر این اساس مسئله بیعت امام فردی نیست و جنبه عمومی دارد.


این سخنان آمیخته به تحریف درحالی است که اولاً امام‌ حسین علیه‌السلام، بیعتی نسبت به یزید نداشت که بخواهد بشکند. ثانیاً پیمان صلحی هم که امام‌حسن علیه‌السلام با معاویه بسته بود، با انتصاب یزید به عنوان جانشین معاویه، نقض شده بود و پیمانی وجود نداشت.


ثالثاً حاکم مدینه ولید ‌بن عتبه بود و نه عبدالله ‌بن زبیر. ابن زبیر در کنار امام‌ حسین علیه‌السلام و عبدالله بن عمر، یکی از چند نفری بود که یزید از ولید حاکم کوفه خواست تا از آنها بیعت بگیرد.
این تعبیر که «امام حسین هرگز به دنبال شکستن بیعت نبود» درحالی است که امام اصلاً بیعتی با یزید نداشت و مکرراً فرمود «زنازاده پسر زنازاده من را بین شمشیر و ذلت قرار داده و ذلت از ما دور است» و «ما اهل بیت پیامبر و محل آمد و شد ملائکه هستیم اما یزید مردی فاسق و شرابخوار و قاتل انسان‌های بیگناه است که علناً مرتکب فسق می‌شود و مانند من با مثل او بیعت نمی‌کند.»

تایید هشدار 2 سال قبل جلیلی در سخنان وزیر خارجه
21 ماه پس از اجرای کج‌دار و مریز و یکطرفه برجام، وزیر خارجه، ارزیابی دکتر سعید جلیلی را تکرار کرد.
رجانیوز در گزارشی نوشت: رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران گفت برجام منافعی برای کشور داشته که برگشت‌ناپذیر است و نه ترامپ و نه ده‌ها ترامپ دیگر هم نمی‌توانند منافع غیرقابل بازگشت توافق برجام را برگرداند. ما در مذاکرات هسته‌ای قدرت سیاسی خود را برای جهانیان روشن کردیم و دیپلمات‌های ما به قدری توانمند و قدرتمند هستند که با 6 قدرت بزرگ جهانی به توافق رسیدند؛ توافقی که آن طرف اذعان می‌کند به واسطه آن، کلاه بر سرش رفته است!


ساعاتی پس از سخنان روحانی، نشریه آمریکایی نیویورکر، روایتی جالب توجه از نشست مشترک وزرای خارجه ایران و  1+5  در حاشیه اجلاس سازمان ملل متحد در نیویورک، منتشر کرد. در این جلسه محمد جواد ظریف خطاب به همتایان خود با گلایه از اینکه ایالات متحده آنطور که در توافق هسته‌ای مقرر شده، تحریم‌ها را رفع نکرده، می‌گوید: «ما هنوز نمی‌توانیم در انگلستان یک حساب بانکی باز کنیم.»


 پیشتر بعیدی‌نژاد رئیس سابق تیم‌کارشناسی هسته‌ای و سفیر فعلی ایران در انگلستان سال گذشته در کنفرانس تجاری ایران در لندن  مشکلات بانکی ایران را «دردسرساز» توصیف کرده  و بعدتر نیز در اظهارنظری مهم گفت: که حساب بانکی سفارت ایران در لندن هنوز بسته است.


 از اجرای توافق هسته‌ای ۲۱ماه گذشته‌ است و ثمرات اقتصادی برجام برای مردم  به اعتراف مسئولین ارشد دولت یازدهم «تقریباً هیچ» بوده است؛ اما در این بین شاید تنها ثمره این توافق افزایش تجربه تاریخی مردم و روشن‌شدن هرچه بیشتر ماهیت آمریکا برای کسانی باشد که راه‌حل برون‌رفت از مشکلات اقتصادی را در پذیرش کدخدایی آمریکا ‌می‌دانستند. مسئله‌ای که حتی اخیرا ظریف هم با بیان اینکه آمریکا قابل اعتماد نیست پس از 22 ماه  به آن پی برده است.


بازگشت کوتاهی به گذشته نشان می‌دهد که پیشتر دلسوزان و دغدغه‌مندان دقیقاً به همین مسئله اشاره کرده بودند؛ اما دولت‌مردان به جای استفاده و بهره‌بردن از این انتقادات، دلسوزان را به جهنم حواله دادند.


 سخنان سعید جلیلی در شهریور 94 در کمیسیون برجام نشان از همین مسئله دارد چنان‌که نماینده رهبر انقلاب در شورای امنیت ملی در رابطه با تاثیرات باقی ماندن تحریم چرخه دلار u-turn می‌گوید: نکته بعدی که باقی می‌ماند مسئله ممنوعیت چرخه دلار است. یعنی تراکنش و نقل و انتقال دلاری برای اتباع، بانک‌ها، نهادها و دولت ایران ممنوع است. یعنی حتی اگر سفارت ما بخواهد حقوق کارمندانش را به دلار و از طریق بانک بدهد، این امکان برایش فراهم نیست. اتباع ما نمی‌توانند بروند در بانک‌ها حساب دلاری بازکنند. این ممنوعیت نه‌تنها هم‌اکنون باقی می‌ماند، بلکه  هیچ بحثی هم نمی‌شود که چه زمانی - مثلاً هشت یا نه سال بعد- برداشته خواهد شد.


 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در ادامه گفت: آن وقت تبعات تحریم چرخه دلار علیه ایران چه چیزی است؟ یک مورد آن عدم امکان باز کردن حساب دلاری توسط اتباع و نهادهای ایرانی است که پیشتر به آن اشاره کردم. هیچ یک از اتباع ایرانی با هویت ایرانی و حتی سفارتخانه‌های ما در هر جای دنیا  حساب دلاری نمی‌توانند داشته باشند.


خراسان

دستور جدید درباره قطع حق عائله‌ مندی فرهنگیان مطلقه

بر اساس ابلاغیه جدید به مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور تاکید شده است با عنایت به ضرورت قطع برخی کمک هزینه های پرداختی به کارکنان فاقد شرایط، مدیران مربوط  باید ضمن بررسی و به روزرسانی اطلاعات سجلی مستخدمان در سامانه مربوط ، توجه داشته باشند حذف کمک هزینه عائله‌ مندی کارمندانی که همسر آنان فوت یا متارکه کرده اند، ضروری است.

این بخشنامه همچنین متذکر شده است باید درباره قطع کمک هزینه اولاد کارکنانی که فاقد شرایط قانونی هستند نیز اقدام لازم صورت بگیرد.

ذره بین جدید نظارتی روی فروش اموال برخی ادارات

طبق بخشنامه ارسالی یک نهاد نظارتی به تعدادی از ادارات و سازمان های دولت، تاکید شده با توجه به بررسی ادواری نحوه و میزان درآمدهای اختصاصی دستگاه ها و واریز آن به خزانه، ضروری است مخاطبان این ابلاغیه به تهیه گزارشی در حوزه فروش اموال منقول و غیرمنقول خود طی یک سال اخیر اقدام کنند که بر این اساس، مواردی چون مجوز فروش اموال، تصویر آگهی برای معاملات عمده، صورت جلسه کمیسیون معاملات، برآورد کارشناس رسمی دادگستری و درآمدهای موضوعات خاص مثل جریمه خسارات به اموال در این گزارش باید درج شود.


ایران

درخواست دولت امریکا برای تمدید مهلت افشای جزئیات قرارداد بوئینگ
دولت امریکا از یک دادگاه در این کشور خواست تا مهلت افشای جزئیات قرارداد میان شرکت هواپیماسازی بوئینگ و ایران ایر را تمدید کند. به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری امریکا که قصد دارد توافق هسته‌ای با ایران را تضعیف کند، از یک دادگاه فدرال در شیکاگو خواسته است  مهلت دو ماهه افشای جزئیات قرارداد میان شرکت هواپیماسازی بوئینگ امریکا و ایران ایر را تمدید کند.

بوئینگ در دفاع از قرارداد خود با ایران ایر گفته است که افشای جزئیات آن می‌تواند بر سیاست خارجی امریکا در قبال ایران از طریق مانع‌تراشی برای یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های توافق بین‌المللی هسته‌ای و به علاوه تضعیف جایگاه آن در بازار تأثیر بگذارد.

این در حالی است که یک خانواده امریکایی که موفق نشده‌اند از طریق شکایت و طرح ادعای دست داشتن ایران در یک حمله تروریستی در سال 2003 در اسرائیل پولی دریافت کنند، از دادگاه خواسته‌اند که اموال متعلق به ایران را که ممکن است در اختیار بوئینگ باشد برای دریافت غرامت آنها مسدود کند.

هک ایمیل‌های دستیار ویژه رئیس ‌جمهوری
دستیار ویژه رئیس‌ جمهوری در امور حقوق شهروندی از هک شدن حساب‌های کاربری و ایمیل‌های خود خبر داد.

به گزارش ایلنا، شهیندخت مولاوردی در توئیتر خود نوشت: «‏‏سلام دوستان! متأسفانه تمام حساب‌های کاربری و ایمیل‌های من هک شد که غیر از تلگرام بقیه پس گرفته شد. لطفاً به پیام‌های مشکوک پاسخ ندهید.»

درخواست تبدیل قرار بازداشت ساسان آقایی
عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید از مسئولان قضایی درخواست کرد تا قرار بازداشت ساسان آقایی به وثیقه یا کفالت تبدیل شود. فاطمه سعیدی با اشاره به وضعیت ساسان آقایی به ایلنا، گفت: با توجه به اینکه دو ماه از بازداشت موقت ساسان آقایی، روزنامه‌نگار می‌گذرد از مسئولان قضایی تقاضا دارم در تبدیل قرار ایشان به وثیقه یا کفالت مساعدت کنند تا مقدمات آزادی او فراهم شود.

وی  افزود: بازپرس محترم می‌تواند با تبدیل قرار از طولانی شدن مدت بازداشت این روزنامه‌نگار جلوگیری کند.  

توضیحات روسیه درباره میانجیگری میان ایران و عربستان
روسیه گفته است پاسخی مثبت برای میانجیگری میان تهران و ریاض دریافت نکرده‌ است.

به گزارش انتخاب، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد، هنوز هیچ یک از دو کشور ایران و عربستان به پیشنهاد میانجیگری روسیه در مذاکرات دوجانبه میان دو کشور پاسخی نداده‌اند.

پیش‌تر «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو پیشنهاد داده تا در جریان مذاکرات بین عربستان و ایران وساطت کند. وی بر ضرورت حل مسائل موجود میان دو کشور تأکید کرده و گفت: «اگر تفاهم و اعتماد متقابل میان تهران و ریاض وجود داشته باشد، بسیاری از مسائل و مشکلات راحت‌تر قابل حل خواهد بود.»


آرمان

پوتین به ایران می‌آید

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در پایان سال میلادی جاری به ایران سفر خواهد کرد. به گزارش فرارو، به‌نقل از رویترز، «یوری یوشاکوف» معاون کاخ کرملین از سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور روسیه به ایران خبر داد. پوتین برای دیدار با همتایان ایرانی و آذربایجانی خود در خلال سفر، برنامه‌ریزی می‌کند.

بحث تحقیق از حساب‌های قوه قضائیه

سخنگوی فراکسیون شفاف‌سازی مجلس گفت: سال دوم فعالیت فراکسیون شفاف‌سازی با انتخابات هیات رئیسه آغاز شد. آقای صادقی در جلسه رأی‌گیری، گزارشی از مجموعه عملکرد فراکسیون و پیگیری‌های که انجام شده بود، ارائه کردند. برنا نوشت؛ «قاسم میرزایی نکو» افزود: با تاکید بر اینکه «در انتخابات هیات رئیسه آقای کواکبیان، شیران و بحرینی در کنار آقای صادقی به‌عنوان رئیس حضور داشتند» تصریح کرد: من به‌عنوان سخنگوی فراکسیون انتخاب شدم.

وی متذکر شد: از جمله مواردی که در گزارش سالیانه فراکسیون مطرح شد، بررسی عملکرد دیوان محاسبات و بانک‌ها بود. میرزایی نکو در پایان گفت: فراکسیون شفاف‌سازی چند پرونده مهم را برای سال دوم خود در دست بررسی دارد که مهم ترین آن بحث تحقیق و تفحص از حساب‌های قوه قضائیه است.

افزایش تعداد نمایندگان مجلس

نماینده تبریز در مجلس و عضو کمیسیون شوراها در خصوص جلسات کارگروه تقسیمات کشوری کمیسیون شوراها اظهار داشت: در این جلسات موضوع افزایش تعداد نمایندگان بررسی می‌شود که بعد از اتمام تعطیلی مجلس این موضوع به کمیسیون شوراها می‌آید. احمد علیرضابیگی با بیان اینکه پس از بررسی این موضوع در کمیسیون شوراها با مجامع نمایندگان استانی جلساتی را برگزار می‌کند، بیان کرد: پس از بررسی‌های لازم در کمیسیون، این موضوع در صحن مجلس پیگیری می‌شود.

وی افزود: 40نماینده به حوزه‌های مختلف نمایندگان مجلس اضافه شده‌اند و تنها هفت حوزه انتخابیه است که اختلافاتی در مورد اضافه‌شدن به تعداد نمایندگانشان وجود دارد که تکلیف آنها نیز مشخص می‌شود.

ارسال نامه ایران به حیدر العبادی

روزنامه الاخبار لبنان مدعی شد که نامه‌ای از طرف جمهوری اسلامی ایران به حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، توسط سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، ارسال شده است. در این نامه آمده است که جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های ارزشمند حیدر العبادی و مدیریت بحران میان بغداد و اربیل تشکر می‌کند. همچنین در این نامه آمده است که ایران آماده حمایت از بغداد برای مقابله با بحران اربیل و ارائه پوشش سیاسی است.

برای نشست 3جانبه تهران آماده می‌شویم

سخنگوی دولت روسیه اعلام کرد که ما در حال آماده‌سازی برای نشست سه‌جانبه تهران هستیم. دمیتری پسکوف اعلام کرد که ما در حال آماده‌سازی برای نشست سه‌جانبه روسای جمهور روسیه، آذربایجان و ایران در تهران هستیم و موعد این نشست به‌زودی اعلام خواهد شد.

براساس این گزارش، محمدرضا نجفی، مدیر واحد مطبوعاتی سفارت ایران در باکو تاکید کرد که برای برگزاری نشست سه‌جانبه روسیه، آذربایجان و ایران در مورد مسائل منطقه در یکم نوامبر در تهران برنامه‌ریزی می‌شود.

قتل یک دانشجوی ایرانی در باکو

دفتر دادگستری شهر سومقایت اعلام کرد که یک شهروند ایرانی به نام سامان متولد 1994 میلادی عصر روز پنجشنبه در منطقه نوخانی در منزل خود از سوی افراد ناشناس کشته شده است. پلیس شهر سومقایت حومه باکو که بازرسی در رابطه با این حادثه را انجام داده، احتمال می‌دهد که قاتل قربانی را با بالش خفه کرده باشد، چرا که هیچ‌علامتی مبنی بر اعمال زور بر بدن مقتول مشاهده نمی‌شود.

همچنین دوربین مداربسته نصب‌شده در منزل دانشجوی ایرانی ورود چهار فرد ماسک‌دار را به منزل مقتول نشان می‌دهد. همچنین گفته می‌شود که از منزل مقتول 50‌هزار منات به ‌سرقت رفته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات