صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۰۵۳۱۲

اخبار کوتاه یک‌شنبه 23 مهر

براساس آمار خلاصه‌ دارایی‌ها و بدهی‌های بانک‌ مرکزی، در پایان مرداد ماه امسال، دارایی‌های خارجی این بانک با 4/3 درصد افزایش نسبت به اسفند ماه سال گذشته به 351 هزار و 80 میلیارد تومان رسید. همچنین، حجم بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی 110 هزار و 390 میلیارد تومان شده است. گفتنی است، بدهی دولت به بانک مرکزی 37 هزار و 310 میلیارد تومان و بدهی شرکت‌ها و مؤسسات دولتی به بانک مرکزی 24 هزار و 760 میلیارد تومان درج شده است.
مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس با بیان اینکه شمارش معکوس برای اعلام شکست طرح تحول سلامت آغاز شده است، گفت: پیش از اجرای طرح تحول سلامت، من به مسئولان وزارت بهداشت و دولت با سند و مدرک و استناد به پژوهش‌های خارجی گفتم که این کار را نکنید و این روشی که شما می‌خواهید در پیش بگیرید، غلط است؛ اما کسی به حرف من گوش نداد. حتی من به تجربه‌های شکست‌خورده چند کشور خارجی اشاره کردم، ولی آنها اصرار داشتند که راه خودشان را بروند.
در پی اظهارات ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه در آستانه سفر به روسیه که از اعلام آمادگی دمشق برای مذاکره با کردها درباره فدرالیسم و خودمختاری خبر داد، نهاد هماهنگی تجزیه‌طلبان سوریه با صدور بیانیه‌ای ضمن استقبال از سخنان ولید المعلم، برای مذاکره با دمشق اعلام آمادگی کرد. آنها در بیانیه خود علت این راهبرد را «حساسیت نسبت به خون ملت سوریه و برقراری امنیت و ثبات در سوریه و منطقه» عنوان کردند!
مرکز مطالعات اسرای فلسطین اعلام کرد: نظامیان صهیونیست به حملات خود به منازل فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی شدت بخشیده‌اند. «رافت حمدونه»، مدیر این نهاد حقوقی در این باره تصریح کرد: اشغالگران صهیونیست از آغاز سال جاری تاکنون پنج هزار نفر از فلسطینیان را بازداشت کرده‌اند که از این تعداد یک هزار و 720 مورد فقط در شهر قدس اشغالی صورت گرفته است.
براساس جزئیات منتشر شده از وضعیت بودجه عمومی در پنج ماهه نخست سال جاری، در بخش واگذاری‌های دارایی‌های سرمایه‌ای از محل نفت و فرآورده‌های نفتی 33 هزار و 180 هزار میلیارد تومان درآمد وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 97 درصد افزایش داشته است.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات