صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۰۵۵۲۹

اخبار کوتاه یک‌شنبه 30مهر

عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط‌زیست در اظهارات عجیبی درباره علاقه رئیس دولت سازندگی به آب بیان داشت: ‌«چون بزرگ ‌شده کویر بود، قدر آب را خیلی می‌دانست. من سه، چهار بار دیدم وقتی برای افتتاح سد می‌رفت و انفجار آب را می‌دید، ناخودآگاه با دیدن آب گریه می‌کرد. عشق عجیبی به آب داشت. برای همین به سدسازی هم علاقه داشت. آخر هم با عشقش مُرد.»
امیدعلی پارسا، رئیس مرکز آمار ایران با اعلام اینکه اشتغالزایی 5/1 میلیون نفری در شش ماهه امسال اشتباه است، گفت: آمار اشتغال از نتیجه میانگین چهار فصل سال به دست می‌آید. وی افزود: یکی از پایگاه‌ها با جمع بستن آمار اشتغال فصل بهار و تابستان و مقایسه آن با آمار اشتغال فصل زمستان سال 95 اعلام کرده بود که یک‌ونیم میلیون شغل ایجاد شده است.
یک پایگاه اصلاح‌طلب با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه اقتصاد و ابراز نگرانی از پیامدهای عدم موفقیت دولت اعتدال در حوزه اقتصاد برای اصلاح‌طلبان نوشت: «دولت هیچ برنامه‌ای برای اقتصادش ندارد. حتی برخی مدیران بانک‌های خارجی که برای همکاری اقتصادی به کشور آمده بودند، پس از مدتی بلاتکلیفی دست خالی بازگشته‌اند.»
پیام باقری، نایب‌رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنعت برق با اشاره به اینکه سالیانه باید پنج هزار مگاوات نیروگاه جدید احداث شود، گفت: صنعت برق نیازمند سالانه 20 هزار میلیارد تومان اعتبار است؛ در حالی که قیمت تمام‌شده برق 110 تومان و متوسط فروش آن 65 تومان است؛ پس با فروش بیشتر برق وزارت نیرو بدهکارتر می‌شود.
«انصاف‌نیوز» نوشت: «اسحاق جهانگیری به دلیل برخی مشکلات و اختلافات در آستانه جدایی از دولت است؛ او در دولت دوازدهم مورد مشورت رئیس‌جمهور قرار نمی‌گیرد و محمود واعظی عملاً جای جهانگیری را در کابینه گرفته است. در انتخاب استانداران نیز استانداران اصلاح‌طلب دوره خاتمی بلاتکلیف مانده‌اند.»
ژان‌ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه پس از دیدار با «آمانو» رئیس سازمان بین‌الملل انرژی اتمی، از سفر احتمالی خود به تهران در هفته‌های آینده خبر داد و گفت: «ما به زودی فرصت خواهیم داشت ایرانی‌ها را در این دو موضوع (موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای) تحت فشار قرار دهیم.»
رئیس مجلس در دیدار با هیئت اعزامی از حماس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همیشه پشتیبان حماس، گروه‌های مقاومت و مردم فلسطین بوده، ابراز امیدواری کرد که این گروه بتواند به ملت مظلوم فلسطین برای رهایی از رژیم غاصب صهیونیستی کمک کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات