صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۰۵۳۶۸

اخبار کوتاه سه‌شنبه 25 مهر

آرش حبیبی، نماینده حزب مردم‌سالاری در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اعلام خبر انصراف سیدهادی خامنه‌ای از ریاست دوره‌ای این شورا، گفت: آقای هادی خامنه‌ای در اولین جلسه دور جدید شورای هماهنگی حضور نیافت و به جای وی حمید قزوینی به عنوان نماینده مجمع نیروهای خط امام در جلسه حضور یافت. وی دلیل انصراف وی از ریاست دوره‌ای شورای هماهنگی را برخی اختلاف‌‌نظرهای درون جبهه‌ای عنوان کرد.
«مرتضی الویری» عضو شورای شهر پنجم در مصاحبه با روزنامه «ایران» گفت: در شهری که ما روزانه ۱۰ میلیارد تومان حقوق و دستمزد به کارکنان شهرداری پرداخت می‌کنیم و ۹ میلیارد تومان هم هزینه‌های ضروری شهری مانند رفت و روب معابر است، گریزی جز فروش تراکم و استفاده از ساخت‌وساز شهری برای تأمین درآمد نداریم. همان‌طور که برای تأمین بودجه کشور، چاره‌ای جز فروش نفت نداریم.
«خوان کول» مورخ آمریکایی در یادداشتی در «گلوبال ریسرچ» نوشت: «ایران با این شرط وارد مذاکرات شد که تحریم‌ها لغو خواهند شد. تحریم‌هایی که به اقتصاد ایران آسیب رسانده و زندگی مردم این کشور را در خطر قرار داده است؛ اما اکنون تحریم‌های بین‌المللی لغو نشده‌اند و همان‌طور که آیت‌الله خامنه‌ای پیش‌بینی کرده بود، کنگره آمریکا تحریم‌ها را شدت بخشیده است.»
حسن رحیم‌پورازغدی با انتقاد از اعتماد برخی از نیروهای داخلی به آمریکا، گفت: مسئله ترامپ نیست؛ بلکه حاکمیت آمریکاست که ترامپ و اوباما در آن عروسک خیمه‌شب‌بازی عرصه هژمونی صهیونیسم هستند، یعنی آن رژیمی که پیش از انقلاب اسلامی هزاران انسان را به رگبار بست و با تانک بر روی مردم آمد؛ اما ما باز هم به آمریکا اعتماد کرده‌ایم.
ترامپ در آخرین نشست کابینه آمریکا با اشاره به سخنرانی خود درباره برجام، گفت: از کاری که کردم بسیار خوشحالم. وی بار دیگر تأکید کرد: احتمال بیرون آمدن آمریکا از برجام، از احتمال ماندن در این توافق بیشتر بوده و ممکن است گام بعدی ما لغو کامل برجام باشد و این یک احتمال بسیار واقعی است.
وبگاه تحلیلی قبرسی «دوران» در تحلیلی با اشاره به شکل‌گیری ائتلاف سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه و دور شدن تدریجی کشورهای منطقه از آمریکا، نوشت: «واقعیت ژئوپلیتیک خاورمیانه به طور چشمگیری در حال تغییر است و روسیه، ایران، ترکیه و چین مدام در حال پیش افتادن از آمریکا هستند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات