صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۰۵۸۹۱

اخبار کوتاه چهارشنبه 10 آبان

وزارت خزانه‌داری آمریکا یک روز پس از اجرایی شدن قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعمال کرد و تعدادی از مقامات و شرکت‌های ایرانی را به بهانه ارتباط با سپاه پاسداران و هم‌راستا با اجرای قانون «کاتسا» در فهرست تحریم قرار داده است. نکته قابل توجه در این فهرست این است که همه این افراد و شرکت‌ها پیش از این هم در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار داشته‌اند و اعلامیه جدید تنها بهانه‌ای جدید به فهرست دلایل تحریم این افراد و شرکت‌ها اضافه کرده است.
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه همایش جهان بدون ترور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره توان موشکی سپاه برای پاسخگویی به تهدیدات گفت: برد موشک‌های ما طبق سیاست‌هایی که رهبری تعیین کردند، محدود بوده و دو هزار کیلومتر است. هر چند توانمندی برای افزایش این برد وجود دارد، اما این میزان فعلاً کفایت می‌کند؛ چرا که آمریکایی‌ها به اندازه کافی در شعاع دو هزار کیلومتری کشور ما حضور دارند که در صورت تهاجم به آنها پاسخ داده خواهد شد.
سربازان گمنام امام زمان(عج) یک باند آدم‌ربایی را که با عنوان وزارت اطلاعات دست به اقدامات مجرمانه می‌زدند، متلاشی کردند. اعضای این باند یازده نفره که از اشرار سابقه‌دار هستند، با تجهیزات نظامی غیر مجاز اقدام به ربایش شهروندان کرده و با ایجاد رعب و وحشت از طعمه‌های‌شان اخاذی می‌کردند که با اقدامات اطلاعاتی شناسایی شده و همه اعضای این باند در شهرهای تهران، ورامین، قم و الیگودرز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
هاشمی‌نژاد، دبیر کل بنیاد هابیلیان گفت: شبکه نفاق می‌خواهد به دو دلیل رجوی را کشته شده نشان دهد؛ یکی اینکه ایران و عراق از طریق اینترپل حکم جلب او را به دلیل کشتارش در منطقه و به ویژه در این دو کشور گرفته‌اند. دوم اینکه این گروهک می‌خواهد چهره جدید و دموکراسی‌خواه از خود به جهان نشان دهد که این امر با وجود چهره‌ای مانند رجوی امکان‌پذیر نیست.
کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: فروش اموال و دارایی‌های مازاد بانک‌ها هم قانونی است و هم دستور رئیس‌جمهور است و یکی از اولویت‌های حکم اینجانب از طرف رئیس‌جمهور بوده که به من ابلاغ شده است. بانک‌ها باید به سمت کار بانکی بروند، نه اینکه بنگاه‌داری کنند و این موضوع باید پیگیری شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات