صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۰۴۹۵۶

از اعتراف دیرهنگام تا تکذیب شایعات

1ـ تأیید پایبندی ایران به توافق به نفع آمریکا است
«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه همراه با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه، در حال بررسی توافق هسته‌ای از منظر امنیت ملی خودمان هستیم، اعلام کرد: هیچ‌گونه نقض عمده توافق هسته‌ای از سوی ایران دیده نشده است و اعتقاد دارم که این توافق، دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را به تأخیر انداخته است و در حال حاضر تأیید پایبندی ایران به توافق به نفع آمریکا است. وی همچنین تأکید کرد: ما ساده‌لوحانه به توافق هسته‌ای نگاه نمی‌کنیم و به شدت مراقب هستیم که ایران در راه اجرای توافق تقلب نکند. در همین راستا، از بازرسی‌های فعلی که در ایران در حال انجام است، حمایت می‌کنم. وزیر دفاع آمریکا یادآور شد: اگر بتوانیم تأیید کنیم که ایران به برجام پایبند است و به این نتیجه برسیم که این امر منافع ما را تأمین می‌کند، مشخصاً ما نیز باید به آن پایبند بمانیم.

2ـ تکذیب شایعات درباره خانواده رئیس قوه قضائیه
وزیر اطلاعات گفت: یگانه مرجع حرفه‌ای تشخیص اقدامات جاسوسی در کشور، معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات است که این معاونت نیز هیچ‌گونه اثری از اقداماتی که حتی ظن جاسوسی درباره آن وجود داشته باشد، درباره هیچ‌ یک از اعضای خانواده آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضائیه مشاهده نکرده است. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی گفت: آنچه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در این زمینه منتشر شده، صرفاً تهمت بوده و با هدف آسیب وارد کردن به اعتماد مردم نسبت به مسئولان ارشد نظام مقدس جمهوری اسلامی طرح شده است. وی درباره برخی شایعات در زمینه دستور رئیس‌جمهوری برای رسیدگی به موضوع مورد ادعای برخی کانال‌های تلگرامی مبنی ‌بر اتهام جاسوسی یکی از بستگان رئیس دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: این مطلب از اساس دروغ بوده و طبعاً تمام ادعاهای پیرامون آن نیز دروغ و ناشی از خیال‌پردازی‌های طراحان چنین شایعاتی است.

3ـ آمریکا نمی‌تواند ایران مستقل را تحمل کند
«نوام چامسکی» سیاستمدار برجسته و زبانشناس مشهور آمریکایی در گفت‌‌وگو با وبگاه «تام دیسپچ» درباره دلایل خصومت آمریکا و رژیم صهیونیستی با ایران گفت: «آمریکا و اسرائیل نمی‌توانند یک نیروی مستقل را در منطقه تحمل کنند.» چامسکی در توضیح این مطلب ادامه داد: «این کشور به‌ دلیل سرنگون کردن دیکتاتوری که واشنگتن در پی کودتای نظامی سال 1953 در این کشور بر سر قدرت آورد، قابل بخشش نیست.» این کارشناس آمریکایی با تأکید بر اینکه دولت آمریکا در شش دهه گذشته به ندرت روزی را بدون تلاش برای ضربه زدن به ایرانی‌ها سپری کرده است، افزود: «بلافاصله پس از سرنگونی دیکتاتور ایران، «صدام حسین» رئیس‌جمهور وقت عراق با حمایت آمریکا به ایران حمله کرد و آمریکا در همه این سال‌ها عامل اصلی اعمال تحریم‌های شدید علیه ایران بوده است.»

4ـ اعتراف دیرهنگام روزنامه اصلاح‌طلب
روزنامه «قانون» در گزارشی با عنوان «ظریف؛ امیرکبیری ناکام!» نوشت: «پیش‌بینی مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آمریکا به هیچ عهدی پایبند نیست، اینک در حالی به حقیقت می‌پیوندد که تیم مذاکره‌کننده ظریف می‌پنداشتند همه راه‌ها را برای تقلب و عهدشکنی بسته‌اند و به اصطلاح مو لای درز برجام نمی‌رود. به زودی موضع آمریکا درباره پایبندی ایران به برجام اعلام خواهد شد. موضعی که تا حدودی از پیش مشخص شده و نیازی به منتظر ماندن برای انتشار آن نیست. حال، در چنین شرایطی چه باید کرد؟ آیا همان‌گونه که ظریف می‌گفت ایران دوباره و بسیار سریع می‌تواند در صورت خلف وعده طرف مقابل به غنی‌سازی برگردد؟» گفتنی است، اعتراف دیرهنگام روزنامه قانون در حالی است که این روزنامه و رسانه‌های مشابه بیشترین حمله به منتقدان به برجام را انجام دادند.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات