صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۰۶۲۸۵

اخبار کوتاه دوشنبه 22 آبان

خبرگزاری «رویترز» به نقل از  منابع آگاه نوشت، سعد حریری معتقد است مقابله با جنبش حزب‌الله، لبنان را بی‌ثبات خواهد کرد و قصد ندارد با جنبش حزب‌الله مقابله کند؛ به همین دلیل شاهزادگان سعودی تصمیم گرفتند وی را به‌ طور کامل از صحنه سیاسی لبنان حذف کنند. رویترز همچنین افزود: ریاض قصد دارد «بهاء حریری» برادر بزرگ‌تر سعد را به نخست‌وزیری لبنان برساند و در این راستا از بهاء خواسته است به لبنان رفته و سوگند وفاداری به ریاض بخورد که البته او نیز از اجرای این سناریو سعودی‌ها امتناع کرده است.
سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اعلام اینکه با همه نیرو و تجهیزات درمانی خود به کمک زلزله‌زدگان شتافته‌ایم، گفت: امروز فرماندهان ارتش و سپاه از جمله نیروی زمینی در مناطق زلزله‌زده حضور پیدا می‌کنند و در صورت نیاز در همانجا برای ساماندهی نیروهای امدادی تصمیم خواهند گرفت. سخنگوی سپاه با بیان اینکه با دستگاه‌های دیگر برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان در هماهنگی کامل هستیم، افزود: بر اساس دستورالعمل مربوط به حوادث طبیعی، فرماندهان سپاه استانی و قرارگاه استانی به محض بروز حادثه خودشان برای امدادرسانی ورود کرده‌اند.
وزارت کشور عراق از بازداشت 22 نفر خبر داد که در اجتماع بزرگ اربعین سال جاری تحرکات فرقه‌گرایانه و ضد امنیتی داشتند. گزارش‌ها حاکی از آن است که دستگیرشدگان افرادی غیر عراقی هستند که با گذرنامه انگلیسی وارد این کشور شده و در جریان این همایش بی‌نظیر با سر دادن شعارهای فرقه‌گرایانه و توهین به مقدسات اهل سنت در تلاش برای اقدام علیه وحدت عراق و امت اسلامی بودند.
محمدرضا باهنر، از چهره‌های جریان اصولگرا به تازگی در مصاحبه‌ای گفته است: این اواخر نمی‌دانم چه شده بود که آقای هاشمی اختلافی با آقای روحانی پیدا کرده بود، علتش را نمی‌دانم. یک دفعه آقای هاشمی حرفی گفتند که قرار نبود در رسانه‌ها درز کند؛ اما ایشان به یک باره این مطلب را اعلام کردند که ما اگر از آقای روحانی حمایت نمی‌کردیم، چهار درصد بیشتر رأی نمی‌آورد.
سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد: نیروهای یمنی در پاسخ به حملات سعودی و بستن گذرگاه‌های مرزی این کشور، منابع مالی تولیدی و اقتصادی عربستان را هدف قرار خواهند داد. وی افزود: یگان موشکی یمن تسلیحاتی بازدارنده و راهبردی در اختیار دارد که می‌تواند به افزایش حملات نیروهای متجاوز پاسخ درخور بدهد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات