صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۰۶۰۱۹

از فتنه سعودی تا نگرانی مشترک

1ـ روحانی همان روحانی است
محمد کیانوش‌راد، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بیان اینکه خط و مشی حسن روحانی تغییری نکرده است، گفت: روحانی همان روحانی است؛ شاید شعارهایی که در ایام انتخابات داد، تصور و مطالباتی را در مردم ایجاد کرد که دور از واقعیت است. وی درباره چرخش رئیس‌جمهور به پایگاه اصولگرایی خود گفت: آقای روحانی از ابتدا مشی میانه‌روی را انتخاب کرد، اگرچه او به لحاظ سنتی به اردوگاه اصولگرایان وابسته بوده است. این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تأکید کرد: آقای روحانی توانسته است خودش را از موقعیت یک اصولگرا خارج کند و همچنین در میانه ‌راه از اصولگرایان معتدل و اصلاح‌طلبان استفاده کند. کیانوش‌راد تصریح کرد: این رویکرد آقای روحانی یک نقطه روشن در کارنامه وی است. او توانسته است فضای سیاسی و اجتماعی را تا حد زیادی آرام نگه دارد و زمینه‌های همکاری را میان بخش اصولگرایان و اصلاح‌طلبان معتدل فراهم کند که باید از این فرصت استفاده کرد.

2ـ اصل را رها کردیم و دنبال حواشی هستیم
پرداختن افراطیون مدعی اصلاحات به سوژه‌های حاشیه‌ای و پرت کردن حواس مردم از مسائل مهم کشور، صدای رسانه‌های اصلاح‌طلب را هم درآورده است؛ چنانکه پایگاه اینترنتی «خرداد‌نیوز» در این زمینه در یادداشتی با عنوان «حاشیه‌های سیاسی برای فرار از مسائل اقتصادی؛ چالش‌های اقتصادی فراتر از منازعات دیرپای سیاسی» نوشت: گاهی برخی اتفاقات نشانه‌های ناخوشایندی از فرافکنی در راستای تشویش اذهان عمومی و انحراف از اتفاقات اصلی و به بیراه بردن افکار عمومی دارد که شاید تقویت‌کننده و تأییدکننده صحت‌ گاه و بیگاه نظریه توهم توطئه باشد! در همین رابطه مرور چند اتفاق این چند روز اخیر سپهر سیاسی شاید جالب توجه باشد، اتفاقاتی که موضوعیت، بار ارزشی، اولویت زمانی یا هیچ شاخصه قابل توجهی ندارند؛ اما به یکباره به صدر مسائل روز سیاسی برکشیده شده و همه اذهان را به سمت و سوی خود جلب می‌کنند.

3ـ کویت قربانی تازه فتنه سعودی در منطقه
نشریه «المنار» فلسطین گزارش داد: دولت کویت مدارکی را منتشر کرده که نشان می‌دهد طرحی علیه کویت با نظارت محمدبن‌زاید و محمدبن‌سلمان در حال آماده‌سازی است که هدف آن محاصره قرار دادن کویت و فتنه‌انگیزی در این کشور و در ادامه تحریم آن همانند قطر است. منابع خبری دلیل این تصمیم امارات و عربستان را مواضع مخالفتی کویت در محاصره قطر و در پیش گرفتن موضع آشتی‌جویانه با این کشور می‌دانند. گفتنی است، هر چند کویت با ارسال پیام‌هایی از ابوظبی و ریاض درخواست کرده است، که از این طرح ویرانگر خود علیه کویت چشم‌پوشی کنند؛ اما دولت کویت در حالت آماده‌باش قرار گرفته است تا در برابر آغاز احتمالی این سناریو مقاومت کند.

4ـ نگرانی مشترک اصلاح‌طلبان از شکاف جریانی
ناصر ایمانی، تحلیل‌گر مسائل سیاسی اظهار داشت: اصلاح‌طلبان نیازمند بازنگری در تشکیلات خود هستند. وی در ادامه  افزود: گسل بزرگی بین نسل قدیم و جدید اصلاح‌طلبان وجود دارد که این دو را به طرز قابل ملاحظه‌ای از یکدیگر بیگانه کرده است. به عبارتی، نسل جدید اصلاح‌طلبان همخوانی و همفکری چندانی با نسل قبلی ندارند. چنانچه صحبت‌های اخیر آقایان عبدااله نوری، بهزاد نبوی و محمد موسوی‌خوئینی‌ها را می‌توان بازتابی از نگرانی درباره همین تفاوت و شکاف دانست. در حقیقت اصلاح‌طلبان نسل جدید سابقه و مبانی فکری اصلاح‌طلبان پیشین را ندارند. نگاهی به ترکیب شورای شهر تهران و فراکسیون امید مجلس نشان‌دهنده این نقیصه بزرگ است که ضرورت بازنگری در آنها را یادآور می‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات