صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۰۶۳۳۵

اخبار کوتاه سه‌شنبه 23 آبان

تازه‌ترین آمارهای منتشر شده در کشور چین نشان می‌دهد، شمار نیروهای شاغل در این کشور به 776 میلیون نفر رسیده است. وزارت منابع انسانی و تأمین اجتماعی این کشور در گزارشی آورده است، در پنج سال گذشته نزدیک به 65 میلیون و 240 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است. همچنین در 9 ماه سال جاری نزدیک به 10 میلیون و 970 هزار شغل در چین ایجاد شده است که برای اولین بار نرخ بیکاری به 95/3 درصد رسیده، یعنی از جمعیت یک میلیارد و 374 میلیون نفری تنها حدود 972 هزار نفر  بیکار هستند.
منابع آگاه در وزارت خارجه فرانسه در گفت‌وگو با المیادین فاش کردند: پاریس، سعد الحریری را مستعفی نمی‌داند و معتقد است حتی اگر او بخواهد استعفا دهد، باید بتواند آزادانه رفتار کند. دیپلمات‌های همراه امانوئل ماکرون در سفر او به عربستان، آنچه بر سر سعد الحریری آمده است، شبیه فیلم‌های هالیوود ارزیابی کردند. گفتنی است، خبرهای درز کرده از وزارت خارجه فرانسه نشان می‌دهد، محمد‌بن‌سلمان به تمایل رئیس‌جمهور فرانسه برای دیدار با سعد الحریری پاسخ مثبت نداد.
یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نهمین گزارش فصلی خود از زمان اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 موسوم به برجام، پایبندی ایران به تعهداتش ذیل این توافق را تأیید کرد. این اولین گزارش فصلی آژانس پس از اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در تأیید نکردن پایبندی ایران به مفاد توافق هسته‌ای برجام است.
براساس آمارهای متغیر‌های پولی و بانکی بانک مرکزی، حجم نقدینگی در پایان شهریور ماه امسال با 9/10 درصد در شش ماهه اول امسال به حدود 1390 تریلیون تومان رسیده است. گفتنی است، حجم نقدینگی اضافه شده در شش ماهه نخست امسال 136 هزار و 560 میلیارد تومان است.
بر اساس وضعیت بودجه عمومی دولت درآمدهای مالیاتی در شش ماهه امسال 43 هزار و 120 میلیارد تومان وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار دهم کاهش و نسبت به مصوب شش ماهه حدود 16 هزار میلیارد تومان با عدم تحقق روبه‌رو است.
مدیر روابط عمومی و سخنگوی شرکت ملی گاز اعلام کرد: با وجود وقوع زلزله، تأسیسات شرکت گاز در مناطق غرب کشور از سلامت و امنیت کافی برخوردار بوده و صادرات گاز به بغداد با حجم ۱۴ میلیون مترمکعب در روز طبق روال عادی ادامه دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات