صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۰۶۶۹۵

از ادعاهای بی‌اساس تا کمک‌های بی‌سرانجام

1‌ـ تهاتر گاز و برق بین ایران و ارمنستان
سعید توکلی، مدیرعامل شرکت انتقال گاز درباره صادرات گاز به ارمنستان گفت: بر اساس قرارداد امضا شده بین دو کشور، ایران گاز خود را از طریق مرز «نوردوز» با یک خط لوله اختصاصی ۳۰ اینچ به طول ۱۱۰ کیلومتر در تبریز به ارمنستان صادر و در مقابل آن برق دریافت می‌کند. وی درباره حجم گاز صادراتی به این کشور گفت: در سال ۹۵ طبق قرارداد، ۳۶۵ میلیون متر مکعب و در نیمه نخست امسال ۲۵۰ میلیون متر مکعب گاز از این خط لوله به ارمنستان صادر شده، البته ظرفیت سالیانه خط لوله صادراتی حدود دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب است. ایران در ازای یک متر مکعب گاز، سه کیلو وات ساعت برق از ارمنستان در مرز تحویل می‌گرفت که این میزان هم اکنون به 2/3 کیلو وات ساعت برق افزایش یافته است. به گفته مسئولان وزارت نیرو و شرکت توانیر، در تابستان امسال ۳۰۰ مگاوات برق از ارمنستان و ۱۵۰ مگاوات برق از جمهوری آذربایجان وارد کشور شده است.

2‌ـ همه گروه‌های افراط‌گرا ساخته آمریکا هستند
«سومریه‌نیوز» نوشت: «جبار المعموری» از فرماندهان حشد‌الشعبی عراق اعلام کرده است: نیروهای آمریکایی «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروهک تروریستی داعش را بازداشت کرده‌‌اند. این مسئول عراقی گفت: اگر آمریکایی‌ها نیاز داشته باشند که هدف خاصی را محقق کنند یا سرکرده داعش دیگر برای آنها فایده‌ای نداشته باشد، او را اعدام خواهند کرد و ماجرای مرگش را هم مانند یک فیلم هالیوودی کارگردانی می‌کنند تا جهان روایت آمریکا از سرنوشت البغدادی را باور کند. وی تأکید کرد: «جهان به این نتیجه رسیده است که همه گروه‌های افراط‌گرا را که در چند دهه گذشته ظهور پیدا کرده و ادعای پیروی از اسلام را داشته‌اند، سازمان اطلاعات آمریکا ایجاد کرده است و متأسفانه با نقش چشمگیر و حمایت مالی کشورهای عربی پدید آمده‌اند.»

3‌ـآمریکا ادعای سعودی‌ها را تأیید کرد!
کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای با تأکید بر اینکه سپاه پاسداران در حمله موشکی به عربستان سعودی دخالت داشته، مدعی شد: موشک‌هایی که عربستان سعودی را هدف قرار دادند، در یمن وجود نداشتند و این موشک‌ها متعلق به ایران است. در بخش دیگری از بیانیه کاخ سفید آمده است: همکاری جامعه جهانی برای اجبار به بازخواست ایران درباره نقض‌های متعدد و سوء‌استفاده سپاه پاسداران برای آرمان‌های منطقه‌ای‌اش الزامی است. گفتنی است، این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که در روزهای اخیر شورای امنیت سازمان ملل پس از بررسی ابعاد مختلف ماجرا، اعلام کرده بود هیچ مدرک و دلیلی وجود ندارد که ادعاهای عربستان سعودی را مبنی بر اینکه ایران مسئول حمله اخیر موشکی انصارالله به ریاض است، ثابت کند.

4‌ـ کمک‌هایی که هرگز به مقصد نرسید!
خبرگزاری «تابناک» در گزارشی با توجه به جمع‌آوری کمک برای مردم زلزله‌زده کرمانشاه از سوی سلبریتی‌ها در حادثه زلزله غرب کشور اقدامات این افراد در اتفاقات مشابه پیشین را بررسی کرده و مدعی شده است: ورود چهره‌های سرشناس برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه و کمک بی‌نظیر مردم برخی زخم‌های کهنه را هم باز کرده است و موجب این نگرانی شده که این کمک‌ها به مقصد نرسد. شاید در نگاه اول، این نوع نگرش به نظر بسیار بدبینانه باشد؛ ولی با مرور اتفاقات گذشته، به نمونه‌های بسیاری از این موارد برخواهیم خورد؛ از جمع‌آوری کمک برای ساخت هنرستان موسیقی در بم تا ساخت فرهنگسرا در مناطق زلزله‌زده ورزقان که با وجود کمک‌های فراوان مردم، هرگز به نتیجه مشخصی نرسیدند!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات