صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۰۶۴۲۴

حرف روز/ داعش در خط پایان

پس از اعلام آزادی کامل شهرستان «راوه» از اشغال تروریست‌های داعش، مقامات عراقی، پایان داعش در عراق را از نظر نظامی اعلام کردند. راوه از آخرین پایگاه‌های تروریست‌های داعش در عراق محسوب می‌شد و پیش از این نیز شهر و منطقه «الرمانه» آزاد شده بود[...]
پایگاه بصیرت / مصطفی قربانی
یادداشت: پس از اعلام آزادی کامل شهرستان «راوه» از اشغال تروریست‌های داعش، مقامات عراقی، پایان داعش در عراق را از نظر نظامی اعلام کردند. راوه از آخرین پایگاه‌های تروریست‌های داعش در عراق محسوب می‌شد و پیش از این نیز شهر و منطقه «الرمانه» آزاد شده بود. در حال حاضر، تروریست‌های داعش هیچ شهر مهمی را در عراق تحت اشغال خود ندارند و صرفاً در مناطق حاشیه‌ای و برخی روستاها تردد می‌کنند. در سوریه نیز پس از آزادسازی رقه، پایتخت خودخوانده داعش در این کشور، عمده درگیری‌ها در مناطق مرزی سوریه با عراق متمرکز است و امید می‌رود به زودی نیز پایان داعش در سوریه اعلام شود. با این حال، پایان حیات داعش در بعد نظامی به معنای پایان کل حیات آن نیست و ممکن است پس از این شکست‌ها، آنها بار دیگر تجدیدقوا کرده، در قالب گروهکی دیگر، با اسم و عنوانی دیگر یا در کشوری دیگر به فتنه‌انگیزی‌های خود ادامه دهند.
به نظر می‌رسد با شکست داعش در سوریه و عراق، راهبرد اربابان بین‌المللی و منطقه‌ای آن، یعنی آمریکا،‌ رژیم صهیونیستی،‌ عربستان سعودی و... پایان ‌نیافته، بلکه آنها به هر قیمتی تلاش خواهند کرد بازی با این کارت را ادامه دهند. بنابراین، آنها می‌کوشند به هر نحو ممکن، ادامه حیات داعش و فتنه‌انگیزی به وسیله آن را تضمین کنند. از این‌ رو، دولت‌های منطقه و به‌ویژه جبهه مقاومت باید همچنان تا شکست کامل و ریشه‌کنی داعش در لایه‌های اجتماعی به مبارزه خود ادامه دهند. در واقع، اعلام شکست داعش در عراق و شکست قریب‌الوقوع آن در سوریه دستاورد مهمی برای محور مقاومت در منطقه است و نشان می‌دهد این محور به نیرویی بسیار تعیین‌کننده در منطقه تبدیل شده است.
در این میان باید به این نکته نیز توجه داشت که این پیروزی در حالی حاصل شده است که جبهه استکبار در سال‌ها و ماه‌های اخیر و در عرصه‌‌های مختلف متحمل شکست‌ها و ناکامی‌های متعددی شده است و برای فرار و سرپوش گذاشتن بر وضعیت متزلزل خود، به رفتارهای غیرمنطقی روی ‌آورده است. رفتار و موضع‌گیری غیرمنطقی عربستان سعودی در قبال تحولات لبنان نمایشی از این سردرگمی راهبردی بود که جبهه مذکور در اثر شکست‌های متعدد در منطقه به آن مبتلاست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات