صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۰۶۶۹۶

اخبار کوتاه یک‌شنبه 5 آذر

حامد سعیدی، دبیر کارگروه پهپادهای غیر نظامی گفت: هم‌اکنون 11 هزار و 500 تیم پهپادی غیرنظامی در کشور فعالیت می‌کنند که هفت هزار تیم از این فناوری به مثابه شغل بهره می‌برند. وی اظهار داشت: در زلزله کرمانشاه 9 تیم پهپادی به عنوان یگان‌های پهپاد واکنش سریع و یگان مشترک با هلال احمر فعالیت خود را در منطقه آغاز کردند. این پرنده‌ها کار نقشه‌برداری، فیلم‌برداری سه‌بعدی، عکس‌برداری و مدل‌سازی منطقه‌ای را در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌دهند که کمک بزرگی به مدیریت بحران در هر منطقه است.
اسكوبار روزنامه‌نگار برزيلي پایگاه روسی «راشا اینسایدر» حشدالشعبی، نیروی مردمی عراقی را تحلیل کرده و نوشته است: «حشد‌الشعبی اکنون ستون اصلی نیروهای امنیتی این کشور است و به عامل ثبات‌بخش در عراق تبدیل شده است و مهم‌تر از همه سطحی از بازدهی را در عراق به نمایش گذاشته است که در سه دهه گذشته در عراق بسیار ناآشنا بوده است. این نوعی از جهش مکانیزم‌های دولتی است که از اخلاق مقاومت سرچشمه گرفته است.»
حريرچي، قائم‌مقام وزير بهداشت با بيان اينکه در حال حاضر حدود 60 درصد بيمارستان‌ها فرسوده‌اند، اظهار داشت: با مطالعاتي که انجام شده، بازسازي بیشتر بيمارستان‌هاي فرسوده مقرون به صرفه نيست؛ زيرا بازسازي آنها بيش از هزينه ساخت يک تخت جديد است. وي يکي از موانع بزرگ براي بيمارستان‌سازي يا ساخت مراکز بهداشتي و درماني ما در شهرهاي بزرگ را تأمين زمين مناسب دانست.
عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش‌ انصارالله یمن طی سخنانی اقدام رژیم سعودی در اجازه دادن به ورود یکی از صهیونیست‌ها به مسجد شریف نبوی(ص) را به‌شدت محکوم کرد. وی افزود: وارد کردن یکی از صهیونیست‌ها به مسجد نبوی و اظهار تمایل و دوستی رژیم سعودی برای صهیونیست‌ها، جنایتی شنیع علیه پیامبر اکرم(ص) است.
فخرالسادات محتشمی‌پور از چهره‌های اصلاح‌طلب گفت: عجیب بود که روحانی یک زن را برای وزارت انتخاب نکرد. انتظار می‌رفت پس از این قضیه زنان فعال سیاسی و اجتماعی اعتراض‌هایی داشته باشند و حضور نداشتن وزیر زن در کابینه دوازدهم را پیگیری کنند.
«ابراهیم اصغرزاده» در مصاحبه با روزنامه «آفتاب یزد» گفت: دولت روحانی نتوانسته یا نخواسته است قدمی مؤثر در راه از میان برداشتن «فساد»، «شوق غارت»، «مال خودسازی»، «خویشاوندسالاری» و «انحصارطلبی خواص و نورچشمی‌ها» بردارد؛ مگر چقدر زمان داریم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات