صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۲۱۹۲۷

حریرچی: عواقب ترددهای غیرضرور را در روزهای آینده خواهیم دید

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در ارتباط زنده تلویزیونی با بیان اینکه در جلسه ستاد کنترل پیشگیری از بیماری کرونا در استان آذربایجان شرقی شرکت کردیم و به بررسی وضعیت شیوع این بیماری در دو استان آذربایجان شرقی  غربی پرداختیم اظهار داشت: این دو استان از لحاظ وضعیت شیوع بیماری در وضعیت متوسط قرار دارند و روند شیوع در یک خط صاف در حال ادامه یافتن است.
وی با بیان اینکه تقریبا در تمام کشور شیوع بیماری کرونا مدیریت شده است،‌اظهار داشت:‌ یکی از علل اصلی این موفقیت همکاری مردم، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی بوده است.
حریرچی افزود: هشدار جدی می‌دهیم که طی روزهای اخیر ترددهای غیرضرور در برخی از شهرها افزایش پیدا کرده است و همچنین برخی از افراد اقدام به قدم زدن‌های پرسه‌ای در سطح شهرها می‌کنند.
معاون کل وزارت بهداشت افزود: اثرات این رفت و آمدها را طی روزهای آینده خواهیم دید به طوری که طی 5 روز پس از افزایش ترددها آمار بیماران افزایش پیدا می‌کند 15 روز بعد تعداد افراد بستری افزایش می‌یابد و یک ماه بعد تعداد مرگ و میرها افزایش خواهد یافت لذا ما از مردم تقاضا داریم به شعار در خانه بمانیم وفادار بمانند.
وی تصریح کرد: همچنان باید دید و بازدیدها و حضور غیرضرور به حداقل کاهش پیدا کند و من عاجزانه از مردم تقاضا دارم از تردد غیرضرور پرهیز کنند و به پزشکان و پرستاران که دو ماه سخت را پشت سر گذاشته‌اند رحم کنند تا بتوانیم با فرهنگ غنی ایرانی به شرایط عادی برگردیم.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات