تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۰۶۷۹۰
با راي اعضاي هيات نظارت بر رفتار نمايندگان:

نماينده اتهام‌زننده به حسين فريدون به دستگاه قضايي مي‌رود

پایگاه بصیرت / زينب صفري

(روزنامه اعتماد – 1396/04/15 – شماره 3847 – صفحه 2)

با تلاش‌هاي احمد توكلي در مجلس نهم طرح نظارت بر رفتار نمايندگان شكل قانون به خود گرفت تا شكايات شخصيت‌ها و افراد از نمايندگان مجلس تحت تدابيري خاص و در هيات نظارت بر رفتار نمايندگان كه اعضاي آن را نمايندگان مجلس از ميان خودشان تشخيص مي‌دهند انتخاب كنند. با اين كار اين هيات است كه تصميم مي‌گيرد شكايت صورت گرفته از نمايندگان خارج از وظايف نمايندگي‌اش بوده است يا در راستاي آن و به همين شكل راي به بررسي قضايي يا مختومه شدن آن مي‌دهد. در ماه‌هاي اخير دو شكايت از دو نماينده در اين هيات در حال بررسي بود. يك شكايت از سوي معصومه ابتكار، معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان محيط زيست صورت گرفته بود كه يكي از نمايندگان اتهاماتي را به فرزند ابتكار وارد كرده بود و ديگري شكايت حسين فريدون از يك نماينده ديگر بود كه او را متهم به دخالت در امور اقتصادي كشور كرده بود.

ديروز اما هيات نظارت بر رفتار نمايندگان تشكيل جلسه داد تا در مورد اين دو شكايت تصميم‌گيري كند. يكي از پرونده‌ها يعني شكايت حسين فريدون از نماينده مجلس اما با راي اعضاي به دستگاه قضايي ارسال شد و با تصميم اين هيات نماينده مذكور بايد در مراجع قضايي در مورد اظهاراتي كه در ارتباط با برادر رييس‌جمهور داشته است، پاسخگو باشد. اما معصومه ابتكار از شكايت خود صرف نظر كرد و با تذكري كه به نماينده مذكور داده شد از ادامه مسير صرف نظر كرد. روز گذشته سخنگوي هيات نظارت بر رفتار نمايندگان از بررسي شكايت حسين فريدون و معصومه ابتكار از دو نماينده مجلس در جلسه امروز اين هيات خبر داد و گفت كه طبق راي هيات قرار شد نماينده‌اي كه آقاي فريدون از او شكايت كرده، در مراجع قضايي پاسخگو باشد.

به گزارش ايسنا، محمدجواد جمالي در توضيح جلسه ديروز هيات نظارت بر رفتار نمايندگان گفت: در اين جلسه شكايت آقاي فريدون از يكي از نمايندگان به دليل مصاحبه‌اش درباره نقش آقاي فريدون در مسائل اقتصادي، بانك‌ها و مواردي ديگر مطرح شد. وي افزود: در اين جلسه كه با حضور نماينده مجلسي كه از او شكايت شده بود برگزار شد، هيات راي داد كه اين نماينده در مراجع قضايي پاسخگو باشد. سخنگوي هيات نظارت بر رفتار نمايندگان با بيان اينكه پرونده شكايت خانم ابتكار از يك نماينده مورد بررسي قرار گرفت، گفت: البته خانم ابتكار خواهان تذكر به نماينده بود و نمي‌خواست كه پيگيري قضايي و حقوقي شود و تنها خواستار دادن تذكرات لازم بود. با آن نماينده صحبت‌هاي لازم انجام شد و پرونده حل شد. وي در عين حال گفت كه آن نماينده شخصا عليه فرزند خانم ابتكار صحبت نكرده بلكه شاكي پيش آن نماينده صحبت كرده بود. جمالي در پايان گفت كه در اين جلسه تنها اين دو پرونده بررسي شده و پرونده‌هاي ديگر در هفته‌هاي آينده مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=79565

ش.د9603105

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات