صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۰۶۹۴۳

از سودهای کلان تا اجرای 2030

سابقه سودهای کلان در مؤسسات غیر مجاز
ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی درباره فعالیت برخی از مؤسسات مالی اعتباری غیرمجاز اظهار داشت: در دوره‌ای کاشف به عمل آمد که 25 درصد از فعالیت بانکی در مؤسسات غیرمجاز انجام شده است، اما در حال حاضر خوشبختانه پس از گذشت چهار سال از آن آمار، در کشور دیگر مؤسسه غیرمجازی وجود ندارد و همه مؤسسات زیر چتر نظارت بانک مرکزی هستند. وی افزود: ما مورد داریم در مؤسسه ثامن‌الحجج(ع) 89 درصد سود می‌گرفته که البته این موارد به مراجع قضایی منعکس شده است. سودهای 40، 42 و 43 درصد هم در این مؤسسات طبیعی بوده است. مورد داشتیم شخصی مبلغ 23 میلیارد تومان از سال 92 تا 94 نزد مؤسسه ثامن‌الحجج(ع) سپرده داشته و ماهیانه 89 درصد سود دریافت ‌کرده، شخص دیگری هم 11 میلیارد تومان سود گرفته است؛ اگر ما دیرتر اقدام می کردیم، این اعداد و ارقام می‌توانست بیشتر از این باشد.

2030 با عنوان دیگری در حال اجراست
حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نفوذ دشمنان در کشور، گفت: خبرها حاکی از آن است که عده‌ای در حال پیگیری ماجرای 2030 با عناوین دیگری هستند، این در حالی است که متأسفانه هیچ یک از قراردادها و برنامه نهادهای بین‌المللی که داخل کشور بسته یا اجرا می‌شوند، شفاف نیستند. در واقع همه آن کلی‌گویی و مجمل‌بافی است و وسط آن هم چند بند اضافه شده است که بیشتر آنها، مانند قراردادهای ترکمنچای هستند. وی همچنین تأکید کرد: سازمان ملل بدون اینکه آموزش و پرورش ما اطلاع داشته باشد، به صورت رابطه‌ای دوره‌های آموزشی در تهران برگزار می‌کند و هیچ کس از آن اطلاعی ندارد. آنها در دانشگاه‌های ما میتینگ سیاسی برگزار می‌کنند؛ نمونه‌های زیادی همین امسال برگزار شده که هیچ نظارتی بر آنها نیست.

دشمنان شکست‌خورده به دنبال فروپاشی داخلی یمن هستند
دفتر سیاسی انصارالله یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد، دشمنان این کشور پس از آنکه ارتش‌های‌شان نتوانستند از خارج کاری کنند، روی فروپاشی یمن از داخل حساب باز کرده‌اند. انصارالله تأکید کرد، مقاومت مردم یمن و فداکاری‌های بزرگ آنها در مقابله با دشمنان و محاصره این کشور، با وجود توطئه علیه ما هر چقدر هم که باشد، هدر نخواهد رفت. انصار‌الله، «علی عبدالله صالح»، رهبر حزب کنگره مردمی یمن و رئیس‌جمهور سابق این کشور را به پایبند نبودن به توافقات با انصارالله متهم کرد و گفت: اینکه صالح به شراکتی که هرگز به آن اعتقادی نداشت، پشت کند، عجیب و غافل‌کننده نیست؛ چرا که مواضع سابق وی تنها در حد حرف و حدیث بود و مشارکت عملی وی با ائتلاف متجاوز عربستان بوده است.

بر سر توان دفاعی کشور مذاکره نخواهیم کرد
سردار سیدمسعود جزایری، معاون ستاد کل و سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: توان بالای دفاعی کشورمان، اصلی‌ترین عامل بازدارندگی در برابر دشمنان انقلاب اسلامی به شمار می‌آید که همواره در مسیر ارتقا حرکت خواهد کرد. وی تصریح کرد: افزون بر تدابیر صریح رهبر معظم انقلاب و فرمانده معظم کل قوا درباره افزایش قدرت دفاعی، این مهم مورد اجماع همگانی در هرم مدیریت و آحاد مردم ایران قرار دارد. سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پایان گفت: به همه کسانی که درباره جمهوری اسلامی ایران حرف می‌زنند توصیه می‌کنیم، زحمت ورود در حوزه‌های دفاعی و موشکی را به خود ندهند؛ چرا که تقاضای هرگونه مذاکره در زمینه توان موشکی جمهوری اسلامی ایران از اساس منتفی است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات