صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۰۶۸۸۰

اخبار کوتاه شنبه 11 آذر

وزارت بازرگانی چین تهدید کرد به دلیل سیاست‌های اقتصادی و تجاری ضد چینی اخیر آمریکا، دست به اقدامات مقابله‌جویانه خواهد زد و هر تدبیری که لازم باشد، برای حفاظت از منافع شرکت‌های چینی اتخاذ خواهد کرد. گفتنی است دولت آمریکا برای جلوگیری از واردات بی‌رویه ورق آلومینیوم چینی به خاک این کشور با هدف دامپینگ و زمین زدن بازار این صنعت عوارض گمرکی بالایی وضع کرده بود.
به گزارش یو‌اِس‌اِن‌آی نیوز، ناو هواپیمابر «یواِس‌اِس تئودور روزولت» نیروی دریایی آمریکا برای پیوستن به عملیات ادعایی مبارزه با تروریست‌های داعش وارد آب‌های خلیج‌فارس شد. فرماندهان ارشد ارتش آمریکا مدعی هستند با حضور این ناو هواپیمابر در منطقه خلیج‌فارس، عملیات‌های ائتلاف ادعایی آمریکا علیه تروریست‌ها در کشورهای سوریه و عراق ادامه خواهد یافت.
عباس کشاورز، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: ظرف چهار سال اخیر، سالیانه شش درصد بهره‌وری آب کشاورزی افزایش ‌یافته و کشاورزی به رشد پایداری رسیده است، اما نباید به این وضع راضی باشیم و باید برای تولید کیفی و کمی محصولات با توجه به کمبود آب تلاش کنیم.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری اعلام کرد: رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا قرار نیست از سمت خود کنار برود. ترامپ تأکید کرد، هر چند در برخی موضوعات خاص با تیلرسون اختلاف نظر دارد؛ اما آنها به خوبی با یکدیگر همکاری دارند.
دبیر کل حزب مردم‌سالاری تصریح کرد: من به شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان انتقاد دارم؛ زیرا در این شورا فقط یک مشت افراد جمع شدند و هیچ اهمیتی به احزاب داده نمی‌شود و رئیس دائمی دارد و این ریاست دوره‌ای هم نیست.
محمدعلی پورمختار، نماینده مجلس دهم گفت: تحلیل شخصی من این است که آقای لاریجانی به احتمال زیاد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1400 نامزد می‌شود؛ البته عالم سیاست عالم ممکنات است و امکان دارد چنین اتفاقی هم رخ ندهد.
برخی رسانه‌های سوری از حمله موشکی رژیم صهیونیستی به جنوب پایتخت سوریه خبر دادند. روزنامه «الاخبار» لبنان نوشت: حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خاک سوریه از طریق آسمان لبنان صورت گرفته است.
«کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس گفت: «سکوت ترزا می درباره محاصره یمن و نقش بریتانیا در این جنگ، در جریان سفرش به عربستان سعودی، مشارکت و همدستی او در رنج مردم یمن را نشان می‌دهد.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات