تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۰۷۲۰۸
تاجزاده در ارتباط با جريان‌سازي رسانه‌هاي اقتدارگرا، تا دير نشده حلاليت بطلبيد

رودرروي جوسازي‌ها خواهيم ايستاد

پایگاه بصیرت / سجاد خداكرمي

(روزنامه بهار – 1396/06/13 – شماره 270 – صفحه 3)

در روزهاي گذشته سلسله حمله‌هاي جديدي از سوي تندروهاي اصولگرا به معاون وزير كشور اصلاحات آغاز شده است جريان تندرو اصولگرا اين سلسله حمله‌ها را در آغاز با موضوع حصر شروع و در ادامه پرده جديد آن را به موضوع انتخابات مجلس ششم و اظهارات منتقدانه تاج‌زاده در توئيتر شخصي‌اش پيرامون اين مسئله كشانده است.

سناريو اول: فريب با كليد واژه حصر اواخر هفته گذشته بود كه سايت جهان نيوز از سايت‌هاي تندرو جريان اقتدارگر به توئيت‌هاي اخير تاج‌زاده پرداخت و نوشت: طي روزهاي گذاشته تندترين توئيت‌هاي چند ماه اخير تاج‌زاده منتشر شد و وي از همه فعالين سرشنانس فتنه صريح‌تر درباره رفع حصر و حتي تهديد مقامات عالي نظام سخن گفته است. از شتاب‌زدگي و همچنين روند بي پرده توييت‌هاي تاج‌زاده به خوبي مي‌توان فهميد كه وي به مساله رفع حصر به مثابه يك موضع و فرصت حياتي براي جريان اصلاحات و ادامه فتنه مي‌نگرد و هر نوع محافظه‌كاري را به همين دليل كنار گذاشته است.

اين رسانه براساس اخبار دريافتي خود در ادامه اين گزارش آورد: وي حتي با همكاري برخي اصلاح‌طلبان افراطي كميته‌اي تحت عنوان كميته حصر تشكيل داده كه هدف آن هماهنگي تبليغاتي و ايجاد جريان رسانه‌اي و خبري در مورد حصر و تبديل كردن آن به يك موضوع سياسي اصلي كشور و نهايتا ايجاد هزينه براي حاكميت است.

به فاصله كمي بعد از اين گزارش اين سايت تندرو كه به برخي از محافل و برخي شخصيت‌هاي تندرو اصولگرا تعلق دارد موضوع حصر را باز هم وسط كشيد و در گزارش ديگري با متهم كردن رئيس دولت اصلاحات به عدم علاقه براي رفع حصر مدعي شد: طي هفته‌هاي گذشته كه نشانه‌هاي از برداشته شدن برخي محدوديت‌ها براي سرانه فتنه ديده مي‌شد، تعدادي از چهره‌هاي اصلاح‌طلب تلاش كردند كه مساله رفع حصر را در چارچوب منافع اين جريان سياسي باز تعريف و مديريت كنند. در جريان اصلاحات برخي ادامه رفع حصر را به نفع اين جريان مي‌دانند و معتقدند كه ماندن موسوي و كروبي در حصر براي ادامه حيات سياسي اصلاحات يك ضرورت است.

در گزارش دوم هم باز از رسانه‌ ادعاي پيشين خود را تكرار كرد و نوشت: در همين راستا نيز كميته‌اي به رياست مصطفي تاج‌زاده در ميان اصلاح‌طلبان شكل گرفته تا قضيه رفع حصر را در رسانه‌هاي و افكار عمومي به گونه‌اي مديريت كند كه در صورت برداشته شدن يا نشدن برخي محدوديت‌ها از محصورين نهايتا اين مساله به نفع جريان اصلاحات تمام شود. نكته جالب توجه نيز اين بوده است كه حتي اين كميته بررسي كرده است كه در صورت محاكمه سران فتنه نيز چه تدابيري بايد در دورن جريان اصلاحات اتفاق بيافتد. با توجه موضوعات گفته شده در جريان نزديك به خاتمي استراتژي واحدي درباره رفع حصر ديده نمي‌شود و بيشتر فعال به استفاده ابزاري از رفع حصر و ايجاد اهرم فشار در مقابل دولت و حاكميت اتفاق نظر وجود دارد.

بايد ايستادگي كرد

اما اين جريان‌سازي و فريب اقتدارگرايان در نهايت از سوي تاج‌زاده بي‌پاسخ نماند معاون سياسي وزير كشور دولت اصلاحات در مراسمي با عنوان تقدير از فعالان ستادهاي اصلاح‌طلبان پهنه شمال تهران با اشاره به اين جريان‌سازي‌‌ها گفت: هر روز يك خبر را جعل مي‌كنند يا دروغي تازه مي‌سازند و آن قدر هم شهادت ندارند كه واقعيت را بپذيرند. اين روزها سناريوهاي جديدي راه انداخته‌اند، يك روز مي‌گويند آقاي عبدالله نوري، يك روز مي‌گويند آقاي محمدرضا خاتمي، يك روز مي‌گويند آقاي غلامحسين كرباسچي و يك روز هم بنده كه اين‌ها دلشان مي‌خواهد حصر ادامه پيدا كند اقتدارگريان به گونه‌اي وانمود مي‌كنند كه خواستار پايان حصر هستند و در مقابل ما منانع شده‌ايم بايد به صراحت رودرروي اين جوسازي‌ها ايستاد و خواهيم ايستاد.

سناريو دوم: روايت‌ها از مجلس ششم

جريان‌سازي‌ اقتدارگرايان اما در اين موضوع متوقف نماند و سيل هجمه‌هايش به تاج‌زاده به روايت وي از موضوع انتخابات مجلس ششم و راه نيافتن عليرضا رجايي روزنامه نگار و فعال سياسي كه در آن انتخابات كانديد حضور در مجلس شده بود اما در نهايت به مجلس راه نيافت شد. روزنامه صبح نو در گزارش مفصلي كه به سرعت در خبر‌گزاري‌ فارس و تسنيم و بسياري ديگر از رسانه‌هاي تندروهاي اصولگرا باز نشر شد آورد: باز هم سيدمصطفي تاجزاده، عضو مركزيت احزاب منحله مشاركت و مجاهدين انقلاب كه در تمامي بحران‌هاي مهم جمهوري اسلامي از غائله 18 تير ماه گرفته تا ماجراي 88 نقش داشته و او را شواليه غائله‌ها مي‌خوانند، اين بار با انتشار توئيتي به دروغ‌پردازي درباره انتخابات مجلس ششم پرداخت، انتخاباتي كه خود مجري آن بود!

اين روزنامه در ادامه اين گزارش آورد: مصطفي تاجزاده با انتشار توئيتي به انتخابات مجلس ششم پرداخت و نوشت: * علريضا – رجايي محذوف اما محبوب و مظلوم اما سربلند هميشه تاريخ است. * جنتي و * حداد – عادل به ظاهر قدرتمندند ولي همواره شرمنده خواهند ماند. اما اين توئيت عكس نوشته‌اي ضميمه داشت كه براساس آن تاجز‌اده به عنوان رئيس ستاد انتخابات كشور با يكي از نامزدهاي انتخابات مجلس ششم تماس گرفته و مي‌گويد كه راي آورده اما چه كنيم كه آقاي جنتي با ابطال غير قانوني بيش از 700 هزار راي مردم تهران، مانع ورود وي به مجلس شد.

در ادامه گزارش نويسنده صبح نو نوشت: اين توئيت تاجزاده واكنش‌هايي را به همراه داشت آقاي فريدالدين حداد عادل با انتشار سلسله توئيت‌هايي، اظهارات تاجزاده را تكذيب كرد و نوشت: صبح روز آن انتخابات 7 نفر از خانواده در مسجد هدايت به پدر راي داديم. چند روز بعد آراي پدر در آن مسجد صفر اعلام شد! اين ماجرا مقدمه بررسي تعدادي از صندوق‌هاي شد و در بيش از دويست محل اخذ راي تفاوت آشكاري در نتايج به دست آمد. قبيله‌اي كه آقاي تاجزاده سخنگوي آن است بيش از هر گروه ديگري به خاطر تندروي و ايجاد التهاب و متهم ساختن نظام سياسي به تقلب بايد شرمنده باشد، مجددا فيلم ماجراي نيمروز و صحنه‌هاي بازجويي عباس – مسوول شنود را ببينيم تا بفهميم خيانتكاران چگونه طلبكارانه عمل مي‌كنند! ستون پنجم از سوي ديگر، آقاي حسن خجسته، معاون سابق سازمان صدا و سيما با انتشار پستي در صفحه مجازي خود، خواستار پاسخگويي تاجزاده به رشته توئيت‌هاي حداد عادل شد و نوشت: رشته – توئيت در رد ادعاي جايگزيني دكتر حداد به جاي آقاي رجايي انشاءالله خداوند سلامتي دهد از مجلس ششم است انظار توضيح از آقاي تاجزاده منطقي است.

تا دير نشده حلاليت بطلبيد

مصطفي تاجزاده در ادامه گردهمايي فعالين انتخاباتي شمال تهران به اين ادعاي رسانه‌هاي تندرو و همچنين به توئيت‌هاي فرزند حداد عادل نيز پاسخ گفت و نوشت: ديدن چهره علي‌رضا رجايي در اين روزها بنده را همچون بسياري ديگر متاثر كرده است به اين مرد شريف بسيار ظلم شده است و حال كه وي به اين روز افتاده برخي به جاي طلب حلاليت به خبرسازي گستاخانه و دروغ روي آوردند. بنده در مقطع انتخابات مجلس ششم، رئيس ستاد انتخابات كشور بودم و علي‌رضا رجايي هم نيز نامزد آن انتخابات بود. راي مردم در انتخابات مجلس ششم با اكثريت قاطع به اصلاح‌طلبان تعلق گرفت اما آن انتخابات يك تفاوت ديگر هم داشت و آن اين بود كه پيش از اتمام شمارش آراي مردم شائبه مخدوش بودن آراي مطرح و به بازشماري برخي صندوق‌ها منتهي شد.

وي افزود: در آن انتخابات آقاي حداد عادل يكي از كساني بود كه شائبه مخدوش بودن انتخابات و شمارش آراي مردم را مطرح كرده بود. بنده پس از ادعايي ايشان اين موضوع را از فرمانداري تهران پيگير شدم و فرمانداري صورتجلسه‌اي كه به امضاي ناظرين شوراي نگهبان رسيد بود را به عنوان سند گزارش كرد كه نشان مي‌داد ادعاي آقاي حداد عادل درست نيست. از سوي ديگر در ارتباط با آقاي رجايي شوراي نگهبان اطلاعيه داد كه اگر در آرا نام كوچك ايشان نوشته نشده بود آراي وي به نام آقاي رجايي خراساني منظور شود. همچنين در آن انتخابات در شهر تهران 3000 صندوق داشتيم كه در حدود سه ميليون راي در آن جا ريخته شده بود و چيزي در حدود بيش از 500 صندوق كه شامل 720 هزار راي مي‌شد باطل شد. با اين همه، در نهايت موضوع چنان پيش رفت كه علي رضارجايي از راه‌يابي به مجلس باز ماند و به جاي او حداد عادل به عنوان نفر آخر از حوزه انتخابي تهران به مجلس ششم رفت.

معاون وزير كشور در دولت اصلاحات با ذكر خاطر‌ه‌اي از مهندس بني‌هاشم مسئول كامپيوتر شوراي نگهبان در آن مقطع، براي گفته‌هاي خود گواه آورد و افزود: سال‌ها است اين مسئله ديگر گونه مطرح مي‌شود و آقاي حداد عادل به اشتباه وارد مجلس شد، ورودي كه زمينه را براي رئيس شدن ايشان در مجلس بعدي فراهم كرد. تاج‌زاده افزود چگونه وزارت كشور اصلاح‌طلب با وجود شوراي نگهبان اصولگرا مي‌تواند تقلب كند؟ رهبري گفتند و در هيچ يك از انتخابات‌ها تقلب نشده و تمام انتخابات در تاريخ جمهوري اسلامي ايران سالم برگزار شده است، اصولگرايان نمي‌توانند با معيارهاي دوگانه با مسائل روبه‌رو شوند از سوي ديگر گواه ديگري كه مي‌توان آورد سخنان آقاي باهنر است كه چندي پيش گفته بود كه ما در انتخابات مجلس دهم مي‌دانستيم كه راي نمي‌آوريم همان طور كه در مجلس ششم مي‌دانستيم. وي در پايان خطاب به رئيس مجلس هفتم خاطر نشان كرد با توجه به وضعيت آقاي رجايي يك توصيه به آقاي حداد عادل دارم كه تا دير نشده و هر چه زودتر از اين مرد شريف حلاليت بطلبد.

ش.د9603536

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات