صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۰۷۲۹۳

از ادعای مضحک تا مخمصه ولی‌عهد سعودی

1‌ـ روحانی نتوانست با مردم حرف بزند و مشکلات‌شان را بشنود
روزنامه «آفتاب یزد» در مطلبی تند علیه رئیس‌جمهور و در واکنش به پیشنهاد دولت برای افزایش عوارض خروج از کشور با عنوان «گردشگری زوری» نوشت: «حسن روحانی پیشتر با این ادعا که نمی‌خواهد در رفتارهایش اعمال پوپولیستی احمدی‌نژادوار را تکرار کند، در این پنج سال هیچ‌گاه رئیس‌جمهوری نبود که در جمع مردم با آنها چشم در چشم حرف بزند و مشکلات‌شان را بشنود. او حتی در نمایش و اطلاع‌رسانی درباره کارهای مثبت دولت نیز عاجز بود. وی اکنون نشان داده که برخلاف این ناتوانی‌ها، توانایی خاصی در این دارد که گهگداری با به‌کارگیری سیاست‌های نادرست و غیرکارشناسانه، خود به مخالفانش سوژه‌ای برای حمله و هجمه داده و با گل به خودی‌هایی مثل همین افزایش تعرفه سه برابری، عمده طرفداران خود را که از قشر متوسط جامعه هستند، برنجاند و آنها از وی رویگردان شوند. دولت دوازدهم اکنون باید به این پرسش پاسخ دهد که آیا وضعیت مملکت آن هم با تصویب برجامی که دائم به آن می‌نازد، وخیم‌تر از دوران جنگ شده که می‌خواهد کسری بودجه‌های خود را این‌گونه از دست مردم بستاند؟»

2‌ـ ادعای مضحک سفیر آمریکا در عراق
«داگلاس سیلیمن» سفیر آمریکا در عراق که از سپتامبر 2016 به این سمت منصوب شد، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» مدعی تلاش واشنگتن برای عقب راندن نفوذ ایران در عراق و کمک به دولت مرکزی این کشور برای حل تنش با کُردها شد. سیلیمن با بیان اینکه واشنگتن نفوذ ایران را در عراق یک مشکل برمی‌شمارد، مدعی شد: «ایران به سادگی تمامیت ارضی همسایگانش را زیر پا می‌گذارد. ایرانی‌ها تا حدی به دولت عراق برای شکست داعش کمک می‌کنند؛ اما صادقانه بگویم که ندیده‌ام آنها با اهداف بشردوستانه به دولت عراق یا به برنامه سازمان ملل متحد به منظور برقراری ثبات در منطقه کمک کنند.» این اظهارات در حالی است که قدرت‌هایی همچون آمریکا که ادعای مقابله با داعش را داشتند، از این گروه تروریستی حمایت می‌کردند.

3‌ـ ولی‌عهد جوان سعودی در مخمصه تسویه‌حساب‌های داخلی
برخی منابع مطلع فاش کردند، فرستاده ویژه «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه و سفیر این کشور در ریاض، با شماری از شاهزاده‌های بازداشت‌شده، از جمله «امیربن‌طلال» و «خالد التویجری» مدیر دیوان پادشاهی در دوره «عبدالله‌بن‌عبدالعزیز» در هتل «ریتز کارلتون» دیدار کرد که در دیدار شاهزاده «امیربن‌طلال» میلیاردر معروف هرگونه تفاهم با بازرسان را رد می‌کند و محاکمه علنی را خواستار می‌شود. گفتنی است، شرایط به گونه‌ای شده است که با گذشت بیش از یک ماه از بازداشت این شاهزاده‌ها، ولی‌عهد سعودی خودش را در مخمصه واقعی می‌بیند، از یک‌سو او نمی‌تواند شاهزاده‌ها را محاکمه علنی کند و از سوی دیگر، نمی‌تواند این بازداشت‌شده‌ها را بدون مصادره بخشی از دارایی‌ها و پول‌های‌شان آزاد کند؛ چرا که آزادی مساوی با تبرئه است.

4‌ـ اصلاحات در حال از دست دادن سرمایه اجتماعی خود است
صادق خرازی، دبیرکل حزب ندای ایرانیان درباره شرایط اجتماعی جریان اصلاحات گفت: صادقانه به شما بگویم که کار بسیار سخت شده است. ما به دلیل مشکلات زیادی که مردم دارند و بعضاً با تیک‌هایی که در عملکردهای‌مان هست، در حال ریزش پایگاه اجتماعی خود هستیم، مگر اینکه به یکباره در آینده، در حرکتی یا در موقعیتی پدیده‌هایی نقش‌آفرینی کنند و فرصت‌هایی به وجود بیاید تا نیروهای جدید بتوانند به گفتمان مردم‌پسندتری جامه عمل بپوشانند. وی افزود: امروز پایگاه اجتماعی‌مان نسبت به پیش از انتخابات تقویت‌شده‌تر نیست و در حال نزول است. البته بخشی از این مسئله طبیعی است؛ چون مشکلات این دولت کم نیست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات