صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۰۷۹۱۴

از اشتباه نابخشودنی تا چرخش 180 درجه‌ای

1ـ پاسخگویی عملی به جای حرف‌درمانی
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در اینستاگرام خود نسبت به حوادث اخیر و اعتراضات مردم واکنش نشان داد و در یادداشتی با عنوان «پاسخگویی عملی به جای حرف‌درمانی» نوشت: مشکل گرانی و چالش مؤسسات مالی و اعتباری جدی است؛ اما با اتکا به توانمندی‌های درونی قابل‌ حل است. دولت و مجلس نباید با شعارهای منقضی شده، از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند. رضایی در ادامه نوشت: مردم معترض ما هوشیار هستند و صف خود را از معاندین جدا می‌کنند. در هر اعتراضی ممکن است از منافقین گرفته تا فتنه‌گران وارد شوند؛ ولی مردم شعارهای آنها را تکرار نمی‌کنند، در مقابل هم دولتی‌ها و مجلسی‌ها مشکلات را حل کنند، ناکارآمدی‌ها را با حرف نمی‌شود جبران کرد. وی همچنین تصریح کرد: گران‌سازی سوخت و دیگر اقلام بدون بالا رفتن درآمد مردم کار درستی نیست، دولت و مجلس به اعتراضات مردم پاسخ‌های قانع‌کننده بدهند.

2ـ یارانه‌بگیران قطعی از زبان وزیر تعاون
علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۷۰ درصد حداقل دستمزد را شاخص کف حمایت اجتماعی دانست و گفت: بر همین مبنا سرفهرست یارانه‌بگیران سال بعد، مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند. تعداد این افراد به ۸‌ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد. وی افزود: گروه دوم یارانه‌بگیران، سه میلیون زن سرپرست خانوار و گروه سوم روستاییان هستند. ربیعی گروه چهارم را بازنشستگانی دانست  که با حداقل دریافتی و امکانات زندگی می‌کنند که حدود ۸/۴ میلیون نفر هستند. وی ادامه داد: گروه پنجم بسیجیان و ایثارگرانی هستند که توانایی انجام کار ندارند و 7/1 میلیون نفر را پوشش می‌دهند. مضاف بر اینها خانوارهای دارای بیماران خاص، افراد دچار سوءتغذیه و گروه‌های دیگر هم‌ یارانه دریافت می‌کنند که سرجمع همه این چند گروه بین ۴۰ تا ۴۱ میلیون نفر را شامل می‌شود و بقیه افراد یارانه‌بگیر حذف می‌شوند.

3ـ چرخش 180 درجه در قبال برجام!
روزنامه اصلاح‌طلب «بهار» در یادداشتی با عنوان «نعل وارونه مدعیان» نوشت: «اینکه دولت روحانی با کلی وعده آمد؛ همچون کاهش نرخ تورم، کنترل تورم، حل مشکلات اقتصادی از طریق رفع تحریم‌ها، آزادی بیشتر، حضور پررنگ‌تر زنان و اقلیت‌های قومی و مذهبی در تصمیم‌گیری‌های کلان مدیریتی، حل مشکلات محیط‌زیستی و اولویت‌بندی بودجه براساس نیازهای واقعی کشور و... بر کسی پوشیده نیست؛ ولی از آنجا که به قول سعدی عالم بی عمل به زنبور بی‌عسل می‌ماند، دولت تدبیر و امید نیز در عمل از شیرین کردن کام این مردم ناکام مانده. از رهاورد همین گونه کنش‌هاست که به بن‌بست رسیدن برجام قابل پیش‌بینی بود.» این ادعا در حالی مطرح می‌شود که جریان اصلاحات و رسانه‌های آن در روزهای امضای برجام از معجزه در حل مشکلات اقتصادی با وجود برجام سخن می‌گفتند.

4ـ اشتباه نابخشودنی دولت از نظر اصلاح‌طلبان
محمد کیانوش‌راد، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم، به تازگی در بخشی از مصاحبه با روزنامه «آرمان امروز» درباره اسحاق جهانگیری و نقش او در دولت رئیس‌جمهور روحانی گفته است: «قدرت دادن به جریانی که خود را اصلاح‌طلب نمی‌داند و بعضاً در خیال محدودسازی اصلاح‌طلبان در دولت بوده، نمی‌تواند استراتژی درستی باشد. اسحاق جهانگیری نقطه قوت دولت در برخورد با مشکلات پیش‌رو است. آقای روحانی باید بتواند مشی اعتدالی، میانه و بی‌طرفانه خود را تا پایان دولت ادامه دهد. به همین علت کمتر شدن قدرت معاون اول رئیس‌جمهور اگر بر اساس آنچه بیش و کم شنیده می‌شود، درست باشد، اشتباهی نابخشودنی از سوی دولت خواهد بود.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات