صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۰۸۰۲۳

از سوءاستفاده تا قبول مسئولیت

1ـ تلاش دشمنان برای سوءاستفاده از نارضایتی مردم
نشریه آمریکایی «تاور» در اولین واکنش رسانه‌های خارجی به تجمعات خیابانی در ایران، به نقل از ریچارد گلدبرگ، مشاور ضد ایرانی تعدادی از سناتورهای آمریکایی تأکید کرد، اکنون «بهترین زمان برای افزایش فشار روی ایران فرا رسیده است.» این نشریه تأکید کرد: «این تجمعات آسیب‌پذیری حکومت ایران را در مقابل تحریم‌های اقتصادی به ‌نمایش گذاشته است.» نشریه‌ تاور همچنین به نقل از خبرگزاری رویترز مدعی می‌شود: «یک علت عمده‌ این تظاهرات ضد دولتی، این است که مردم ایران به این نتیجه رسیده‌اند که توافق هسته‌ای، دستاورد چندانی برای رونق زندگی اقتصادی آنها نداشته است.» گفتنی است، اگرچه نارضایتی مردم از مشکلات اقتصادی جدی است و دولت باید در این زمینه پاسخگو باشد؛ اما نشانه‌های فراوانی وجود دارد که ثابت می‌کند در تجمعات اخیر بیش از آنکه مردم دخیل باشند، پای جریان‌هایی مانند منافقین و سلطنت‌طلب‌ها در میان است که با استفاده از رسانه‌های خود درصدد ایجاد آشوب و به حاشیه بردن اعتراضات اقتصادی مردم هستند.

2ـ عملکرد روحانی پای اصلاح‌طلبان نوشته می‌شود
محمد سلامتی، فعال اصلاح‌طلب و دبیر کل سازمان منحله مجاهدین انقلاب اسلامی به تازگی در مصاحبه با ایسنا گفته است: «اصلاح‌طلبان باید بدانند که لازم است از روحانی به هر شکلی که ممکن است حمایت کنند، چون بیلان کار روحانی به حساب اصلاح‌طلبان که او را کاندیدا کردند نیز نوشته می‌شود.» وی اظهار داشته است: تخریب روحانی به دست عده‌ای از اصولگرایان ادامه دارد و روحانی نباید از سوی اصلاح‌طلبان هم تخریب شود؛ بلکه باید هم حمایت شود و هم نقد شود. اصلاح‌طلبان در انتخابات از روحانی حمایت کرده‌اند، بنابراین قوت یا ضعف دولت به پای اصلاح‌طلبان هم نوشته می‌شود و ما باید پیه هر نوع عملکرد دولت را به تن‌مان بمالیم. اصلاح‌طلبان در قبال مردم باید متعهد بمانند و محکم بپذیرند که در قبال عملکرد دولت مسئولیت دارند.

3ـ نمی‌شود هم حاکم بود هم منتقد!
سیدحسین مرعشی از چهره‌های تأثیرگذار حزب کارگزاران، در کانال تلگرامی خود نوشت: سرخوردگی مردم ناشی از در میدان نبودن همراهان آقای روحانی ‌است. همان‌طور که آقای روحانی در میدان است، یارانش هم باید در میدان باشند و مسئولیت بپذیرند. اگر می‌توانند چنین کنند و کارها را بسامان کنند؛ ولی اگر نمی‌توانند استعفا دهند. اینکه همراهان آقای روحانی متناسب با نیازهای دولت کاری نمی‌کنند، یک واقعیت است. آقایان اگر بلد نیستند، کنار بکشند؛ اگر هم بلد هستند کارها را راه بیندازند. 38 سال است که در این کشور، همه مسئولان، حاکم اپوزیسیون هستند؛ یعنی هم حاکم هستند، هم منتقد. چنین رویه‌ای در هر برهه‌ای از قبیل انتخابات و مسائل پس از آن، مطالبات و در عین حال تناقضاتی ایجاد می‌کند. نمی‌شود رویه حاکم منتقد داشته باشیم.

4ـ احتمال تقلب آمریکا در انتشار آمار موجودی طلا
کارشناس بازار طلای بولیون استار سنگاپور هشدار داد: آمریکا به هیچ کس اجازه بازرسی و رؤیت ذخایر طلای خود را نمی‌دهد. رونان منلی افزود: حتی اگر واقعاً به میزان اعلام شده طلا داشته باشد، کیفیت آنها به قدری پایین است که قابلیت عرضه در بازار جهانی را ندارد. گفتنی است، آمریکا مدعی است، ۸ هزار و 5/133 تن شمش ذخیره شده طلا دارد. وی در ادامه بیان کرد: ماجرای ذخیره‌های طلای آمریکا به طور کامل غیر شفاف و مرموزانه است. تاکنون حتی یک بار هم به طور مستقل از این ذخایر بازرسی نشده است و یو اس مینت (نهاد تولیدکننده سکه در آمریکا) و بانک فدرال رزرو آمریکا به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهند به اتاق‌های ذخیره طلا وارد شوند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات