صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۰۸۲۰۱

از تلاش عربستان تا نقش آمریکا

1ـ آمریکا در ناآرامی‌های ایران نقش دارد
«کنستانتین کاساچوف» رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «نووستی» یادآور شد: «عامل خارجی در اعتراضات چند روز اخیر در ایران مؤثر بوده است.» این سناتور روس گفت: «در زمینه این حوادث به طور قطع نفوذ خارجی بی‌تأثیر نبوده است. من نمی‌خواهم بگویم واشنگتن نفوذ زیادی بر روند اوضاع داخلی در ایران دارد، ولی هم اکنون جمهوری اسلامی ایران «نامزد» مناسبی برای دخالت خارجی است.» به ‌عقیده این مقام پارلمانی روس، کوچک‌ترین تردیدی نیست که آمریکا از هر فرصتی برای بی‌ثبات کردن اوضاع داخلی در ایران که «دشمن شماره یک» امنیت ملی آمریکا معرفی شده است، استفاده می‌کند. کاساچوف با اشاره به خبر چند روز پیش امضای توافق‌نامه همکاری آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران، افزود: «به طور مسلم عامل خارجی در راه‌اندازی اعتراضات در داخل ایران نقش دارد، هرچند این مسئله فعلاً به طور کامل نمایان نباشد.» وی در عین حال بعید دانست که چنین اعتراضاتی بتواند امنیت و ثبات در ایران را در معرض خطر جدی قرار دهد.

2ـ ترور سردار سلیمانی در دستور کار آمریکا و رژیم صهیونیستی
روزنامه «الجریده» به نقل از یک منبع آگاه در بیت‌المقدس اعلام کرد، آمریکا و رژیم صهیونیستی به این توافق رسیده‌اند که قاسم سلیمانی «تهدیدی برای منافع دو کشور در منطقه است». در این گزارش آمده است، این توافق سه سال پس از آن حاصل شد که آمریکا تلاش رژیم صهیونیستی برای قتل این ژنرال ایرانی را متوقف کرده بود. بنا بر این گزارش، سه سال پیش رژیم صهیونیستی قصد قتل قاسم سلیمانی در منطقه‌ای در نزدیکی دمشق را داشت؛ اما ایالات متحده آمریکا به رهبری ایران دربارۀ این طرح رژیم صهیونیستی هشدار داده بود. این موضوع در آن زمان به بروز اختلافات شدیدی میان دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و آمریکا منجر شده بود. روزنامه الجریده همچنین اعلام کرده است، احتمالاً اسرائیل محمدرضا فلاح‌زاده، دومین فرمانده ایران در سوریه را نیز که به «ابوباقر» معروف است، هدف قرار خواهد داد.

3ـ جان بولتون: نباید تاریخ تکرار شود!
«جان بولتون» نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد و از مشاوران دولت «دونالد ترامپ»، خواستار «اقدام عملی» دولت کشورش در حمایت از آشوبگران روزهای اخیر ایران شد. وی با بیان اینکه ترامپ باید علناً از آشوبگران حمایت کند، گفت: «رئیس‌جمهور باید از توافق هسته‌ای بیرون بیاید و همه تحریم‌های تعلیق ‌شده ایران را بار دیگر اعمال کند؛ او باید به کنگره برود و تصویب تحریم‌هایی سخت‌تر علیه ایران را خواستار شود؛ او باید به اروپایی‌ها بگوید که از ادامه سیاست توازن اخلاقی در قبال ایران دست بردارند و به سمت مردم ایران برود؛ رئیس‌جمهور باید نیاز جنبش مقاومت ایرانیان به پول را نیز برآورده کند.» بولتون سپس با برشمردن سابقه تاریخی مردمانی که به امید و پشت‌گرمی حمایت لفظی آمریکایی‌ها به خیابان آمده‌اند، گفت که این بار نباید تاریخ تکرار شود.

4ـ تلاش عربستان برای کودتا در اردن
روزنامه صهیونیستی «تایمز» به‌ نقل از برخی منابع نوشت: «دستگاه‌های اطلاعاتی اردن تماس‌های بین برادران و پسرعموی عبدالله دوم، پادشاه اردن با مقامات سعودی و اماراتی را برای کودتا علیه وی رصد کرده‌اند. بر اساس این گزارش، پادشاه اردن به تازگی به‌ منظور جلوگیری از کودتا طی فرمانی، شاهزاده فیصل و شاهزاده علی‌بن‌الحسین دو برادر و همچنین طلال‌بن‌محمود، پسرعموی خود را برکنار کرد و مناصب نظامی آنها در ارتش اردن را بازپس گرفت و این سه شاهزاده هم‌اکنون در اقامت اجباری به‌سر می‌برند.» در همین راستا، پایگاه خبری «بریت بارت نیوز» آمریکا نیز افشا کرد: این سه شاهزاده با حکام سعودی برای کودتا علیه ملک‌عبدالله در حال برنامه‌ریزی بودند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات