صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۰۸۳۷۲

اخبار کوتاه دوشنبه 18 دی

روزنامه «جمهوری اسلامی» در تحلیلی درباره چرایی سکوت این روزهای احمدی‌نژاد نوشت: رئیس‌جمهور سابق که هم‌اکنون تنها جایگاه انتصابی‌اش در حاکمیت، صندلی کوچکی در مجمع تشخیص مصلحت نظام است (که در واقع تنها دروازه امید او برای بازگشت دوباره به قدرت است)، بیش از هر چیز نگران سرنوشت مبهمش در نظارت استصوابی آینده است. به بیانی دیگر، او ترجیح به سکوت داده است تا بهانه بیشتری برای ردّ صلاحیتش در اختیار شورای نگهبان قرار ندهد.
پائولو کوئیلو، نویسنده معروف برزیلی که چندی پیش در توئیتی علیه ربع پهلوی موضع گرفته بود، به سوزاندن کتاب‌هایش به دست سلطنت‌طلبان واکنش نشان داد و توئیت کرد: «به دیدن کارهایی که با کتاب‌هایم در سال‌های گذشته در دیگر کشورها شد، عادت دارم. زنده نگاه داشتن سنت سوزاندن کتاب به دست نازی‌ها. معتقدم ایرانی‌ها حرف آخر را بدون دخالت خارجی درباره سرنوشت خودشان خواهند زد. آنها به اندازه کافی قوی و باهوش هستند.»
محمدرضا بختیاری، مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران درباره آخرین وضعیت سدهای پنج‌گانه تهران گفت: در حال حاضر، حجم آب در پشت سدهای پنج‌گانه تهران بالغ بر 613 میلیون متر مکعب است که نسبت به پارسال حدود 15 میلیون متر مکعب کاهش دارد. وی افزود: اگرچه میزان آب ذخیره شده در پشت سدهای تهران تا حدودی مناسب است؛ اما نگرانی ما از کاهش ورودی آب به سدها است که حدود 70 درصد کاهش دارد.
«مایک پومپئو» رئیس آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) به صراحت از بروز ناآرامی و آشوب در ایران حمایت کرد. پومپئو که با شبکه «فاکس‌نیوز» گفت‌وگو می‌کرد، درباره ناآرامی‌های هفته گذشته در چند شهر ایران، گفت: «این مسئله بسیار واقعی است. رئیس‌جمهور ترامپ از مردم ایران حمایت کرده و می‌خواهد صدای آنها شنیده شود.»
«استیو بَنن» استراتژیست ارشد سابق رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی از کتاب جنجالی «کاخ سفید ترامپ» با تحلیل اوضاع در غرب آسیا و تأکید بر ضعف مقامات عربستان سعودی در برابر جمهوری اسلامی ایران، می‌نویسد: «سعودی‌ها در لبه پرتگاه هستند، مصری‌ها در لبه پرتگاه هستند و همه آنها تا حد مرگ از ایران می‌ترسند.»
آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی با بیان اینکه هدف اصلی فتنه‌گران اساس اسلام است، نه گرانی و مشکلات اقتصادی، گفت: فتنه‌گران با اسلام و قرآن مخالفت داشتند و اگر به آنها طلا هم داده شود، چون با دین مشکل ‌دارند، با هیچ ‌چیز کنار نمی‌آیند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات