صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۰۸۴۵۰

اخبار کوتاه چهارشنبه 20 دی

پارلمان عراق روز گذشته از اخراج شرکت فنی مهندسی «کار» کردستان از میدان نفتی کرکوک خبر داد. این اقدام پس از تصمیم دولت مرکزی عراق به بازپس‌گیری میادین نفتی عراق از دست کردها انجام شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که کردها از بسیاری از میادین نفتی عراق عقب‌نشینی کردند؛ اما شرکت فنی مهندسی کار از تحویل میدان نفتی کرکوک به مقامات عراقی خودداری کرده بود.
مدیر شبکه یک سیما در واکنش به سخنان معاون اول رئیس جمهور مبنی بر اینکه صداوسیما به او فرصت صحبت با مردم را نداد، گفت: شنبه شب برنامه «نگاه یک» به درخواست جناب آقای جهانگیری به وی اختصاص پیدا کرد؛ اما در آخرین ساعات معاون اول رئیس جمهور در برنامه حضور پیدا نکرد و ما مجبور شدیم «نگاه یک» این هفته را از جدول پخش حذف کنیم.
اردوغان در سخنرانی خود در جمع گروه پارلمانی حزب حاکم توسعه و عدالت ترکیه، یک بار دیگر پرونده قضایی آمریکا علیه «هاکان آتیلا» مدیرعامل سابق هالک بانک ترکیه به اتهام دور زدن تحریم‌های ایران را محکوم کرد. رئیس‌جمهور ترکیه این اقدام را تلاشی با هدف منزوی کردن اقتصاد ترکیه از طریق سیا، اف‌بی‌آی و سازمان فتو در ترکیه خواند.
طبق آمار انجمن واردکنندگان خودرو، واردات انواع خودرو در ۹ ماهه نخست امسال به ۵۵ هزار و ۸۱۶ دستگاه رسید که ارزش دلاری آن برابر با یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون دلار بود. گفتنی است، رتبه اول بیشترین خودروهای وارداتی در ۹ ماهه نخست امسال مربوط به برند رنو و ۷۰ درصد خودروهای وارداتی از امارات بوده است.
وزارت خارجه سوریه در پی حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به اراضی این کشور، دو نامه اعتراضی جداگانه برای دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت فرستاده و حملات صهیونیستی را محکوم و اعلام کرده است، تل‌آویو با تجاوزگری‎های مکرر خود به سوریه، از «مزدوران» خود، مانند داعش و جبهة النصره حمایت می‌کند.
روزنامه «البناء» لبنان با تشریح نقش معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در خط‌دهی به ولی‌عهد عربستان علیه ایران، نوشت: با وجود خاموش شدن آشوب‌ها در ایران، باید گفت که اتاق‌های عملیات آشوب‌های ایران در هرات و اربیل است.
مشاور سابق «باراک اوباما» و مشاور اندیشکده «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» در یادداشتی مشترک به رئیس‌جمهور آمریکا توصیه کرده‌اند، با استفاده از ابهامات برجام، تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران وضع کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات