صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۱۰۷۳۰

اخبار کوتاه شنبه 8 اردیبهشت

روزنامه انگلیسی «گاردین» نوشت: بررسی‌های جدید نشان می‌دهد، خشونت جنسی در این کشور به شدت افزایش یافته است و جامعه انگلیس اکنون در وضعیت بحران خشونت جنسی به سر می‌برد. بر اساس داده‌های موجود، از ابتدای سال 2016 تا پایان آن بیش از 202 هزار و 666 تعرض جنسی در انگلیس رخ داده است؛ به عبارت دیگر در هر هفته حدود چهار هزار نفر مورد تعرض جنسی قرار گرفته‎اند.
پس از گذشت شش ماه از تعلیق پروازهای هوایی بین تهران و اربیل، بار دیگر پروازهای بین تهران و اربیل برقرار شد و مسافران می‌توانند هر هفته دو بار از تهران به اقلیم کردستان عراق سفر کنند. گفتنی است،‌ در پی برگزاری یک‌جانبه همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق که از سوی دادگاه عالی فدرال عراق ابطال شد، دولت عراق همه پروازهای بین‌المللی را به مقصد کردستان عراق ممنوع اعلام کرد.
سیدحسن نصرالله با بیان اینکه مقاومت که یک رؤیا بود، امروز به قدرتی واقعی بدل شده است که دشمن از آن حساب می‌برد، گفت: مقاومت لبنان امروز، هم صاحب قدرت بوده و هم دارای موشک است و این توانایی‌ را دارد که هر هدفی را در اسرائیل بزند. دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: مقاومت ما قابل فروش یا چانه‌زنی نیست و به معنای زندگی ماست.
منابع آگاه خبر دادند،‌ به تازگی اعضای یک شبکه نفوذی وابسته به انگلیس دستگیر شده‌اند که گفته می‌شود با برخی از عناصر اصلی جریان فتنه و انحراف در ارتباط بوده‌اند. وی تأکید کرده است: عباس عدالت یکی از اعضای این شبکه نفوذی است که خبر دستگیری وی را رسانه دولتی انگلیس منتشر کرده است.
محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم از انقلاب و اسلام ناراضی نیستند، گفت: مشکل ما پول، بحران آب و ریزگردها نیست؛ بلکه بزرگ‌ترین مشکل ما که کشورمان را به این عرصه رسانده، بحران مدیریتی و عدم پاسخ‌گویی نسبت به تعهدات و وظیفه است.
به گفته رئیس کمیسیون تعاونی‌های مرزنشین اتاق تعاون ایران، طی پنج سال گذشته تعداد تعاونی‌های فعال در این مناطق از 530 تعاونی به ۱۰۰ تعاونی کاهش یافته است که این کار سبب از دست رفتن ۲۴ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم شده است.
یک مقام اروپایی که نامش اعلام نشده، گفته است در صورت خروج واشنگتن از برجام، بدون توافق اتحادیه اروپا با خزانه‌داری آمریکا، شرکت‌های اروپایی با ایران تعامل نخواهند کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات