تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۰۸۵۹۸

اسناد تكان‌دهنده از وابستگي و خيانت سران و عوامل فتنه 88

مقدمه: «حسین شریعتمداری» مديرمسئول روزنامه كيهان -9 دی 1391- در برنامه گفت‌و‌گوي ويژه خبري شبكه 2 سيما، اسناد تكان‌دهنده و ناگفته‌اي از وطن‌فروشي و خيانت سران و عوامل فتنه 88 ارائه كرد. در ادامه بخش‌هایی از اظهارات مدیرمسئول کیهان را با هم می‌خوانیم:

(روزنامه كيهان ـ 1396/10/09 ـ شماره 21805 ـ صفحه 6)

حسين شريعتمداري با بيان اينكه آقاي مايكل لدين مشاور سابق امنيت ملي آمريكا در ارديبهشت سال 87 يعني آوريل 2008 و 13 ماه قبل از انتخابات 22 خرداد در مصاحبه با نشريه نيويوركر می‌گويد بايد آماده برنامه‌اي باشيم، افزود: وي می‌گويد بدون توسل به حمله نظامي بايد بتوانيم جمهوري اسلامي ايران يا به تعبير وي «رژيم ديني ايران» را ساقط كنيم.

شریعتمداری با تاكيد بر اينكه مايكل لدين روز 11 ژوئن 2009 مصاحبه‌اي را با نيويورك تايمز دارد، افزود: اين مصاحبه دقيقا يك روز قبل از انتخابات صورت می‌گيرد. وي در آنجا می‌گويد فردا در ايران شاهد يك انتخابات نخواهيم بود بلكه انقلابي با عنوان انقلاب سبز كليد خواهد خورد.

وی بر همين اساس به نشستي در واشنگتن اشاره كرد كه در آن آقاي گري سيك، كنت تيمرمن، لري فرانكلين و ابراهيم يزدي و دو نفر ديگر از ايران در آن حضور داشتند.

مديرمسئول روزنامه كيهان با بيان اينكه اين نشست ارديبهشت ماه 87 يعني 13 ماه قبل از انتخابات رياست جمهوري ايران و شايد همزمان با اظهارنظر اوليه مايكل لدين برگزار می‌شود، يادآور شد: در اين نشست تصميم گرفته می‌شود احتمال «تقلب» در انتخابات ايران مطرح شود اما اين كه چه كسي مطرح كند قرار می‌شود كه اين احتمال توسط يكي از شخصيت‌هاي مطرح در كشور عنوان شود.

شريعتمداري با تاكيد بر اينكه اين به دليل آن است كه مطابق فرمول «جين شارپ» احتمال تقلب بايد از مدت‌ها قبل مطرح شود تا اذهان براي آن آماده شود، گفت: اين همان كاري است كه در گرجستان، اوكراين و در قرقيزستان كردند اما در قرقيزستان به نتيجه مطلوب نرسيدند اگرچه در اوكراين نيز تغيير و تحولاتي ايجاد شد.

وی با بيان اينكه جين شارپ معتقد است اگر يك فرد مطرح احتمال تقلب را پيش بكشد اذهان آماده می‌شود، افزود: در مردادماه همان سال يكي از شخصيت‌هاي كشوري در اقدامي كاملا غيرمنتظره احتمال تقلب را مطرح کرد كه خيلي عجيب به نظر می‌رسيد چرا كه وي چندين انتخابات را در دوران خود برگزار كرده بود و اصلا طرح چنين احتمالي عجيب بود.

مديرمسئول روزنامه كيهان اضافه كرد: اما گزارشي درباره اين كه آيا اين شخصيت از پشت صحنه ماجرا باخبر بوده است يا نه، در دست نيست اما به هرحال چنين احتمالي مطرح می‌شود.

منزوي كردن رژيم ديني در ايران

شريعتمداري به سندي از پاول رابرتس معاون اسبق وزارت خزانه‌داري آمريكا كه معاون تخصيص بودجه در دوران بوش بود، اشاره و اضافه كرد: رابرتس بعد از فتنه در مصاحبه‌اي با فارين پاليسي می‌گويد ماجراي تقلب در انتخابات دروغ بود؛ پروژه اصلي بي‌اعتبار كردن و منزوي كردن رژيم ديني در ايران بود و براي اين منظور در اولين گام 400 ميليون دلار تخصيص داديم.

شريعتمداري با ارائه آدرس اينترنتي سايت و وبلاگ شخصي وي گفت؛ براي پيگيري می‌توان به اين سايت مراجعه كرد.

براندازي نرم از نوع كودتاي رنگي

وي با تاكيد بر اين كه براندازي نرم از نوع كودتاي مخملي از سال 69 كليد خورد، اظهار داشت: كنت تيمرمن در آن زمان مصاحبه‌اي دارد و می‌گويد ما با حركات فرهنگي بايد ذائقه‌ها را عوض كنيم و تنها از اين طريق است كه نظام ولايت فقيه را می‌توان دست‌بسته تسليم مردان سياست كرد.

مدير مسئول روزنامه كيهان با بيان اينكه اين همان زماني است كه رهبر معظم انقلاب موضوع شبيخون و تهاجم فرهنگي را مطرح می‌كنند، گفت: ما آن زمان وقتي اين موضوع را شنيديم خيلي تعجب كرديم كه چطور حضرت آقا صحبت از شبيخون فرهنگي و تهاجم فرهنگي كردند هرچند توسط مسئولين مربوطه به خوبي دريافت نشد و خود آقا نيز بعدها به آن اشاره كردند.

كمك تيمرمن به يكي از سران فتنه

شریعتمداری با تاكيد بر اينكه كنت تيمرمن از اعضاي برجسته NET كه در ظاهر يك كميته ملي در آمريكا براي كمك به دموكراسي است می‌گويد «ما 400 ميليون دلار همراه با كمك‌هاي ديگر كه نمی‌توانم نام ببرم در دوران اوباما به مخالفين نظام ايران در جريان انتخابات پرداخت كرديم»، شريعتمداري گفت: البته وي نام يكي از سران فتنه را می‌برد كه بنده نمی‌خواهم نامش را بگويم، اين اعتراف آقاي كنت تيمرمن مربوط به ژوئن 2009 يعني مدت كمي بعد از شروع فتنه است.

وی بر همين اساس به سندي از لرد بالتيمور در پايگاه خبري خانه شفاف سازي اطلاعات I.T.H اشاره كرد كه در تيرماه 88 يعني جولاي 2009 می‌گويد ما در پي اين بوديم كه رسانه‌هاي مختلف را روي ايران و انتخابات ايران فوكوس و همه نگاه‌ها را متوجه آنجا كنيم؛ وي مطرح می‌كند دستورالعمل ما اين بود كه نگوييم اين حركتي كه شروع شده براي انتخابات است بلكه بايد تاكيد كنيم «مردم مقاوم و شجاع ايران بعد از 1979 يعني سال پيروزي انقلاب اسلامي بار ديگر به صحنه آمدند تا حكومتي را كه به ملاها سپرده‌اند از آنها پس بگيرند».

مدير مسئول روزنامه كيهان با اشاره به اينكه بالتيمور می‌گويد در پي آن بوديم كه اين حركت را يك انقلاب معرفي كنيم، گفت؛ اگر به خاطر داشته باشيد حضرت آقا فرموده بودند؛ «اينها خواستند كاريكاتوري از انقلاب بياورند» و افزود؛ اين نظر آقا قبل از اظهارات بالتيمور بود.

كودتاهاي مخملي انتخابات محور هستند

شریعتمداری در پاسخ به اين سؤال كه چرا نظام سلطه نقطه عزيمت خود را براي ايجاد آشوب‌ها انتخابات قرار می‌دهد و امروز هم در كشور مصر يا گرجستان، قرقيزستان، اوكراين، ايران و حتي لبنان با توجه به همين مسئله می‌خواهد آشوب خياباني درست كند، اظهار داشت؛ هم ريچارد رورتي و هم جين شارپ می‌گويند كه كليد اين حركت بايد نقطه‌اي باشد كه می‌شود روي آن نقطه ترديد سوار كرد؛ مثلا ادعاي حقوق بشر يا اين توهم كه در زندان‌ها شكنجه صورت می‌گيرد نقطه مناسبي براي كليد زدن به كودتاي مخملي نيست.

وی بر همين اساس مهمترين نقطه را كه بتوان روي آن ترديد سوار كرد انتخابات دانست و يادآور شد: اساسا كودتاهاي مخملي انتخابات محور هستند؛ بنده به نظريه‌اي كه آقاي جان‌كين بعد از اين كه وارد ايران می‌شود و آن را براي عواملي كه بعدها در فتنه بودند مطرح می‌كند اشاره می‌كنم؛ نظريه معروف جان‌كين ELECTION POINT «نقطه انتخابات» است.

ايجاد بخش تصويري BBC و VOA

مدير مسئول روزنامه كيهان گفت؛ VOA يك راديو بود يعني همان صداي آمريكا اما چند ماه قبل از خرداد 88 بخش تصويري خود را به راه انداخت و شبكه راديو تلويزيوني می‌شود؛ بي‌بي‌سي فارسي نيز فقط صدا بود تلويزيوني می‌شود و انكار نمی‌كنند كه براي انتخابات ايران است البته آن زمان نمی‌گويند براي كمك به معارضين و مخالفين بلكه می‌گويند براي حضور و پوشش انتخابات ايران اين كار را می‌كنيم.

شريعتمداري بر همين اساس به شبكه يورونيوز كه يك شبكه اروپايي و مربوط به درون اروپاست اشاره كرد كه بخش فارسي به راه می‌اندازد و راديو زمانه نيز در هلند و با مديريت فرح كريمي، به همين منظور شكل می‌گيرد.

وی به اسنادي درباره سفر نظريه‌پردازان و طراحان برجسته كودتاهاي مخملي از سرويس‌هاي اطلاعاتي آمريكا، انگليس و اسرائيل نيز اشاره كرد كه در پوشش‌هاي آكادميك و از 10 سال قبل سفرهاي پي‌درپي به ايران داشته و براي سران و عوامل فتنه 88 كارگاه‌هاي آموزشي برپا كرده بودند. افرادي نظير يورگن هابرماس، جان‌كين، ريچارد رورتي، مانوئل كاستلز، جان هيك، آلن تورن، تيموتي اش، آدام ميچنيك، الكساندر اسمولار و... كه همگي از كارشناسان برجسته كودتاهاي مخملي بوده و در سفر به ايران طي 10 سال گذشته مدعيان اصلاحات و ساير گروه‌هاي معاند و سران و عوامل فتنه را آموزش داده بودند.

http://kayhan.ir/fa/news/122247

ش.د9604353

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات