صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۰۸۶۸۲

اخبار کوتاه سه‌شنبه 26 دی

عباس زارع، مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری با اشاره به اینکه سامانه‌های نوین آبیاری یکی از ۱۶ پروژه اولویت‌‌دار در اقتصاد مقاومتی است، گفت: برنامه ۱۰ ساله طرح سامانه نوین آبیاری کشور به ستاد اقتصاد مقاومتی ارائه شده است. وی با تأکید بر اینکه دولت و رهبر معظم انقلاب از اجرای طرح‌های آبیاری نوین حمایت می‌کنند، بیان داشت: در سال ۹۵ از صندوق ملی ۵۰۰ میلیون دلار و امسال ۳۰۰ میلیون دلار تخصیص یافت .
دولت در بودجه سال 97 جدولی را که بر اساس آن حدود 200 میلیارد تومان به نهادها و مؤسسات غیر دولتی کمک می‌کرد، حذف و بودجه آنها را در زیرفصل‌های برخی وزارتخانه‌ها قرار داد! با پیشنهاد نمایندگان و تصویب کمیسیون تلفیق کمک به نهادهای خاص و مؤسسات غیر دولتی فرهنگی و آموزشی حذف شد و این بودجه برای سود وام مسکن رزمندگان و معلولان به صورت یارانه اختصاص یافت.
معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد، سناریوی جدید آمریکا در تشکیل نیروی نظامی 3۰ هزار نفری در شمال سوریه با همکاری کردها، همانند سایر سناریوهای آمریکایی با شکست مواجه خواهد شد. «فیصل مقداد» در گفت‎وگو با المیادین افزود: این سناریوی آمریکایی همسو و هماهنگ با سناریوهای اسرائیلی در سوریه است و همانند سایر سناریوهای قبلی آمریکا موفق نخواهد بود.
«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه هدف اظهارات ترامپ، از بین بردن برجام است و این کشور به دنبال دیکته کردن اولتیماتوم‌های خود است و جهان چندقطبی را نمی‌پذیرد، تصریح کرد: «مسکو در راستای حفظ برجام تلاش خواهد کرد. حفظ برجام اولویت روسیه در سال 2018 میلادی است.»
در حالی که کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دولت برای حذف یارانه ۳۳میلیون نفر در سال ۹۷ را تصویب کرد، در جلسه اخیر هیئت‌رئیسه کمیسیون تلفیق با تیم اقتصادی دولت در حضور علی لاریجانی و حسن روحانی به دولت توصیه شده است در حذف یارانه مردم عجله نکند.
دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه گفت: علاوه بر تهیه بیش از ۸۰۰۰ جهیزیه در سراسر کشور با کمک کمیته امداد و مؤسسه حضرت رقیه(س)، سپاه بیش از ۲۰۰۰ جهیزیه نیز به‌ شکل مستقل برای مناطق محروم خریداری کرده است.
ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان گوشی‌های تلفن همراه و لوازم جانبی گفت: سالیانه دو هزار میلیارد تومان بابت قاچاق تلفن همراه هزینه می‌شود که سود آن به جیب قاچاقچیان می‌رود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات