صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۰۸۸۰۷

از تحریم‌های جدید تا آمارهای غیر واقعی

1ـ نامه حاجی‌بابایی به لاریجانی برای پیگیری مزایای جانبازان ۲۵ درصد
رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم در نامه‌ای به رئیس مجلس پیگیری مزایای جانبازان ۲۵ درصد را خواستار شد. در نامه حمیدرضا حاجی‌بابایی خطاب به علی لاریجانی آمده است: «پیرو نامه شماره 90/75177/7540م، مورخ 96/10/20 کمیسیون اصل نود قانون اساسی و نامه ۱۰۰۳۲۳ در خصوص جانبازان ۲۵ درصد بدینوسیله به استحضار می‌رساند، این موضوع در کمیسیون تلفیق لایحه ششم برنامه ششم توسعه مصوب و جهت طی مراحل تصویب به صحن مجلس ارائه و در جلسه علنی این موضوع مغفول واقع گردید. وفق گزارش کمیسیون اصل نود قانون اساسی در حال حاضر موجب اعتراض بحق این اقشار شده که خواهشمند است دستور فرمایید، نسبت به اعمال مصوبه کمیسیون تلفیق به عنوان مصوبه مجلس اقدام لازم مبذول گردد.»

2ـ تحریم‌های جدید این بار از سوی اروپا
نشریه آلمانی اشپیگل نوشت: «طبق اطلاعاتی که از مقامات دیپلماتیک در بروکسل به دست آورده است، آلمان مصمم است با متهم کردن ایران به «اقدامات ثبات‌زدا»، اروپا را به تحریم ایران ترغیب کند. افزون بر این برلین قصد دارد شرکای اروپایی خود را تشویق کند که برنامه موشکی ایران را بیش از آنچه تاکنون مورد توجه بوده، مدنظر قرار دهند.» اشپیگل همچنین نوشت: «آلمان، بریتانیا و فرانسه می‌خواهند با این تحریم‌های جدید نشان دهند که انتقادات ترامپ به ایران را جدی گرفته و در برابر اقدامات ایران ساکت نمی‌مانند. از همه مهم‌تر، اروپایی‌ها در تلاش هستند تا ایالات متحده را از پایان دادن به حضور در توافق هسته‌ای سال 2015 بازدارند.»

3ـ مخاطب نباید امیدش را از دست بدهد
حسین شمقدری مستندساز با اشاره به دیدار اخیر تعدادی از مستندسازان جوان انقلابی با رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان عنوان کردند اینکه فیلم مستند به این نقطه رسیده، یکی از اقبال‌های جمهوری اسلامی است. ایشان همچنین به ما تذکر دادند که سعی کنید جوری نشود که هنرتان، گرایش هنری محض پیدا کند یا درگیر هوی و هوس و شهوت شود. شمقدری ادامه داد: رهبری عنوان کردند که در حوزه کارهای انتقادی و مسائل مربوط به آسیب‌های اجتماعی، مانند رشوه، اعتیاد و امثالهم نه تنها مخالف نیستند؛ بلکه آن را مفید هم می‌دانند، منتها با این فرض که ساخت این آثار به گونه‌ای نباشد که مخاطب، امیدش را از دست بدهد.

4ـ نقل قول جالب توجه مجری المیادین از سیدحسن نصرالله
«سامی کلیب» مجری معروف شبکه المیادین لبنان در مصاحبه اخیر خود با سیدحسن نصرالله نقل قول جالب توجهی از وی بیان کرد. کلیب گفت: «بعد از پایان مصاحبه، من و سیدحسن نصرالله با هم نشستیم و گفت‌وگویی داشتیم، در میان صحبت‌های‌مان از او پرسیدم که شما می‌گویید ما وارد قدس خواهیم شد، آیا واقعاً می‌توانید قدس را آزاد کنید؟ سیدحسن نصرالله دلایل خود را بیان کرد؛ دلایل موضوعی، سیاسی، نظامی، امنیتی و دینی را برای من شرح داد و من را واقعاً قانع کرد.» وی افزود: «از او پرسیدم آیا این امر در روزهای عمرمان به وقوع می‌پیوندد یا خیر؟ سید گفت: ان‌شا‌ءالله.»

5ـ آمارهای دولت با واقعیت همخوانی ندارد
روزنامه اصلاح‌طلب «بهار» در گزارشی ضمن انتقاد از تفاوت اظهارات مقامات دولتی با آنچه در جامعه احساس می‌شود، نوشت: «واقعیت آن است که آمارهای اقتصادی مقامات دولتی از بهبود شرایط به نسبت گذشته برای اقشاری از جامعه باورپذیر نیست و آنان بر این عقیده‌اند که این آمارهای مثبت مسئولان اثر ملموسی بر معیشت روزمره آنان نداشته است.» گفتنی است، چندی پیش روزنامه «آفتاب یزد» از دیگر رسانه‌های اصلاح‌طلب نیز در مطلبی نوشته بود: «علیرغم شعارهای معیشتی حسن روحانی، سفره مردم رونقی ندارد. به گزافه‌گویی نیاز نیست؛ یک ساعت به معابر پرتردد شهر محل سکونت خود بروید، ماجرا دست‌تان می‌آید.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات