صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۰۹۰۲۴

از جاسوسی تا معامله

1ـ در هیچ شرایطی وضعیت اضطراری اعلام نکردیم
دریابان علی شمخاني، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم گفت: يکي از رهبران کشورهاي منطقه در سفر به ايران به من گفت، روزنامه‌ها و رسانه‌هاي شما انتقادات و اختلافات را زياد منعکس مي‌کنند و اين موضوع موجب تحريک مردم مي‌شود، شما چرا جلوي اين‌گونه اقدامات را نمي‌گيريد؟ به او گفتم اين سبک زندگي مردم ايران پس از پيروزي انقلاب است و ما نه تنها نگران نيستيم، بلکه آن را به رسميت مي‌شناسيم. وی افزود: البته او نگران انعکاس اين نوع نگاه مترقي و مردم‌سالارانه در کشور خودش بود. دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در ادامه گفت: در ٤٠ سال استقرار نظام جمهوري اسلامي با وجود ايجاد برخي بحران‌هاي حاد در ايران، هيچ‌گاه شرايط اضطراري اعلام نکرديم.

2ـ رها کردن کردها به دست آمریکایی‌ها
در حالی بیش از یک هفته از حمله ترک‌ها به عفرین می‌گذرد که خبرگزاری «رویترز» به نقل از رسانه‌های ترکیه مدعی شدند آمریکایی‌ها تسلیحات بیشتری در اختیار یگان ی.پ.گ قرار نخواهند داد. این به معنای آن است که آمریکایی‌ها پشت طرف کردی را خالی کرده‌اند. به نظر می‌رسد، آمریکایی‌ها کردها را با چند هدف در میدان نبرد رها کرده‌اند: 1ـ ایجاد همکاری راهبردی با ترکیه در قبال پرونده کردها و امتیازگیری از آنکارا برای بازگشت ناتو به ترکیه؛ 2ـ ایجاد اقلیم معارضان سوریه در نوار شمالی این کشور به وسیله کردها، 3ـ استفاده از بازیگری کردها برای مقابله با تهران، بغداد و دمشق در صورت حمایت‌های جزئی.

3ـ توافق و معامله بر سر فساد در خاندان آل‌سعود!
یک منبع رسمی در عربستان سعودی از توافق مالی چهار نفر از تاجران سرشناس این کشور با مقامات آل‌سعود بر سر پرونده‌های فساد خبر داد. به گزارش رویترز، به نقل از این منبع رسمی، این تاجران سرشناس عبارتند از: «ولید الابراهیم» مالک شبکه تلویزیونی اِم‌بی‌سی؛ «فوآز الحکیر» سهامدار اصلی در شرکت فوآز عبدالعزیز الحکیر؛ «خالد التویجری» رئیس پیشین دادگاه سلطنتی و «ترکی‌بن‌ناصر» رئیس پیشین سازمان هواشناسی و حفاظت از محیط زیست عربستان. این منبع رسمی که خواست نامش فاش نشود، از ذکر شروط این توافق خودداری کرد. گفتنی است، تاکنون هیچ یک از تاجران نامبرده درباره این گزارش منتشر شده اظهارنظر نکرده‌اند.

4ـ وقتی پادشاه اردن مواضعش را می‌فروشد!
روزنامه اینترنتی «رأی‌الیوم» در گزارشی اظهارات جنجالی اخیر پادشاه اردن را بررسی کرد که در سایه توطئه‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است هیچ راهکار مسالمت‌آمیزی بدون حضور آمریکا در فلسطین اشغالی امکان‌پذیر نخواهد بود. این روزنامه نوشت: ما به خوبی می‌دانیم که پادشاه اردن در گذشته و حال در معرض تهدیدات و فشارهای گسترده آمریکایی‌ها بوده است که از جمله این فشارها توقف کمک‌ یک میلیارد دلاری آمریکا به اردن در سال است تا عبدالله دوم انتقادات و مواضع خود در محکومیت و ردّ تصمیم دونالد ترامپ را که مواضعی ملی و اخلاقی به شمار می‌رود، کاهش دهد.

5ـ جاسوسی پلیس آلمان از کاربران یک شبکه اجتماعی!
برخی رسانه‌های آلمانی از جمله روزنامه «زوددویچه سایتونگ» از جاسوسی اداره فدرال پلیس جنایی این کشور از کاربران واتس‌اپ با کمک نرم‌افزارهای تروجان خبر دادند. استفاده از نرم‌افزار تروجان یک ابزار تحقیق بسیار بحث‌برانگیز است که بر اساس گزارش‌های منتشر شده، اداره فدرال پلیس جنایی آلمان از آن استفاده کرده است. با این نرم‌افزار محققان اداره فدرال پلیس جنایی آلمان می‌توانند پیام‌های رمزگذاری شده گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها را بازیابی کنند. گفتنی است در این جاسوسی رمزگذاری شکسته نمی‌شود؛ بلکه فقط دور زده می‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات