تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۰۹۰۶۸
رئيس ستادكل نيروهاي مسلح:

ايران نظم جهاني آمريكايي را بر هم زد

(روزنامه جوان – 1396/10/27 – شماره 5288 – صفحه 2)

ايران برنامه و عمل دنياي استكبار را در رسيدن به نظم جهاني منطبق با خواسته آنها، برهم زده است. اين مطلب را سردار سرلشكر پاسدار محمد باقري، رئيس ستادكل نيروهاي مسلح در نخستين گردهمايي سراسري جامعه طرح، برنامه و بودجه نيروهاي مسلح عنوان كرد. وي با بيان اينكه در كشورمان نيروهاي مسلح با مسئوليت، اقتدار و بازدارندگي سازماندهي شده مسئوليت مهمي را در مقابله با تهديدات و حفظ امنيت اين مرز و بوم بر عهده دارند، گفت: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران براي مقابله با انواع تهديدها آماده است.

تهديد‌ها را به فرصت تبديل كرديم

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با تصريح بر اينكه آمادگي روبه‌رويي با انواع تهديدها براي كشور ما امري حياتي است، گفت: انقلاب اسلامي ايران به لطف خدا به سوي آرمان‌ها و اهداف خود با سرعت حركت مي‌كند. سرلشكر باقري با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران ضمن حفظ امنيت و اقتدار خود در منطقه حياتي جنوب غرب آسيا به عنوان مهم‌ترين منبع تأمين انرژي به خوبي نقش ايفا مي‌كند، افزود: استكبار جهاني تهديدهاي فراواني را براي كشورما به وجود آورده كه اين تهديدها براي ما به فرصت بدل گشته است. وي گفت: ايران در عرصه نيروهاي مسلح توانسته است با برنامه ريزي دقيق نيروهاي خود را به سمت اهداف و آرمان‌هاي انقلاب هدايت كند و در اين زمينه به كشوري منحصر به فرد تبديل شود. سرلشكر باقري با بيان اينكه ايران با استقلال كامل تصميم گيري‌هاي خود را براساس قانون اساسي، تدابير رهبري و اسناد بالادستي انجام مي‌دهد، افزود: دكترين امنيت ملي و دفاعي ايران اسلامي در چارچوب منافع ملي و استقلال كامل كشور تعيين مي‌شود.

آمادگي نيروهاي مسلح براي مقابله با همه تهديدات

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران تأكيد كرد: آمادگي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي بايد براساس تهديدهاي فرامنطقه‌اي سازماندهي شود تا در اين باره دچار خسران نشويم. وي گفت: جمهوري اسلامي ايران سردمدار نجات مردم منطقه از يوغ استكبار است كه بايد در اين باره نيز از همه فرصت‌ها به نحو احسن استفاده كرد.

سرلشكر باقري به ماموريت‌هاي متعدد نيروهاي مسلح اشاره كرد و گفت: اين ماموريت‌هاي پيچيده باعث شده است كه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران براي مقابله با همه تهديدها آماده شوند و نام يك نيروي مقتدر و پاي كار، برازنده كل نيروهاي مسلح است. وي با بيان اينكه نيروهاي مسلح يك كل به‌هم پيوسته و كاملاً منسجم است و همه با هم يك كل معني‌دار را تشكيل مي‌دهند، گفت: انسجام و به‌هم پيوستگي نيروهاي مسلح باعث ايجاد امنيتي پايدار در كشور شده است. سرلشكر باقري طرح و برنامه در نيروهاي مسلح را مغز متفكر اين نيروها دانست و تأكيد كرد: براي رسيدن به راهبردهاي حياتي و با اقتدار اين نيروها بايد مجموعه‌هاي طرح و برنامه به صورت قوي و منسجم عمل كنند و داراي برنامه‌هاي بلندمدت و كوتاه مدت و فكر و انديشه باشند.

دشمن گرفتار در بي تعادلي بازگشت‌ناپذير

جانشين فرمانده كل سپاه نيز طي سخناني در اين گردهمايي تأكيد كرد: دشمن در بي تعادلي بازگشت‌ناپذير گرفتار شده است.

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، سردار سرتيپ پاسدار حسين سلامي تأكيد كرد: دشمن اين بار نيز در به خطر انداختن امنيت داخلي ما نتوانست اجماع جهاني را با خود همراه كند و اروپا هم از امريكا فاصله گرفت. وي با بيان اينكه دشمنان ما از منطقه جنوب غرب آسيا عقب نشيني كرده‌اند و ما بايد با تلاش دقيق عقب نشيني دشمنان را افزايش دهيم و پايه‌هاي خود را در اين منطقه استراتژيك مستحكم تر كنيم، گفت: ما وارثان پرچم يك انقلاب بزرگ در جهان هستيم و بايد بر ساخت دروني خود تكيه كنيم چون قدرت عاريتي، فايده‌اي ندارد.

سلامي تصريح كرد: هر چند دشمنان ايران اسلامي، بزرگ به نظر مي‌رسند اما آنها به همان اندازه آسيب‌پذيرند و اگر ما بدانيم كه در مركز توجه آنها هستيم و بر اساس اين تفكر قدرت‌سازي كنيم و به موازنه قدرت برسيم، در مقابل آنها موفق خواهيم بود. سردار سلامي با اشاره به هزينه‌هاي گزاف امريكا و استكبار جهاني براي مقابله با انقلاب ايران اسلامي در منطقه و جهان گفت: امريكا ميلياردها دلار براي شكست انقلاب هزينه كرد اما هيچ پيروزي به دست نياورده است. وي افزود: در مقابل آن ايران اسلامي با هزينه‌اي بسيار كمتر منافع سياسي خوبي را در منطقه و جهان نصيب خود كرد و اكنون دشمن در بي تعادلي بازگشت ناپذير گرفتار شده است.

تصور دور شدن از جنگ با انعطاف مقابل دشمن خطاست

سردار سلامي گفت: تلاش دشمن در مذاكره براي تقابل است نه تعامل و دشمن به دنبال سيطره مي‌گردد نه اينكه مذاكرات به تعادل برسد. وي تأكيد كرد: هر سناريوي دشمن مي‌تواند به يك نبرد مستقيم تبديل شود و اينكه بعضي فكر مي‌كنند با انعطاف در مقابل دشمنان از جنگ دور مي‌شويم، تفكري اشتباه است چرا كه هم اكنون به صورت عيني به اين نتيجه رسيده ايم كه دشمنان ما و استكبار جهاني به دنبال عكس اين قضيه مي‌گردند. جانشين فرمانده كل سپاه تصريح كرد: بايد بدانيم دشمن در مقابل انعطاف، سرسخت است و در مقابل سرسختي ما انعطاف نشان خواهد داد. وي گفت: راهبرد رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز ايستادگي فعال و ظرفيت سازي بر اساس فرصت هاست و ايشان تأكيد دارند هرچه قدر قوي شويم دشمن كوتاه مي‌آيد.

دشمن تابع منطق قدرت است

سردار سلامي با بيان اينكه دشمن تابع منطق قدرت است، تأكيد كرد: ايران اسلامي هم قدرت منطقي دارد و هم منطق قدرت را به خوبي مي‌شناسد و مي‌داند و با تجربه ساليان طولاني كه دارد مي‌تواند در مقابل دشمن با قدرت ايستادگي كند. جانشين فرمانده كل سپاه با اشاره به اينكه بعضي فكر مي‌كنند غافلگيري، عدم آگاهي از موقعيت دشمن است، گفت: اين فكري غلط است چرا كه غافلگيري مربوط به فكر ماست و هرگاه كه بتوانيم آينده را درست پيش بيني و طراحي كنيم دچار غافلگيري نمي‌شويم.

وي تأكيد كرد: آن كساني كه مي‌توانند فراتر از اطلاعات، تفكر و برنامه ريزي كنند مي‌توانند ما را از غافلگيري نجات دهند و اينها همان مجموعه‌هاي طرح و برنامه هستند. جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تأكيد كرد: فضاي عمل نيروهاي مسلح پيچيده ترين فضاي برنامه ريزي است و طرح ريزي آمايش قدرت و شناخت عميق دشمن بسيار مهم است و امروزه كاملا مي‌بينيم كه ما در جغرافياي درگيري دچار وسعت هستيم و به زودي از تقابل خارج نخواهيم شد. سردار سلامي با بيان اينكه دشمن در حال نزول بوده و نفوذ سياسي و اقتصادي خود را نيز از دست داده است، گفت: مجموعه‌هاي طرح و برنامه بايد مولفه‌هاي جنگ اطلاعاتي را به خوبي بشناسند، قدرت سازي كنند و در همه اجزاي قدرت وارد نشوند چرا كه بايد در قدرتي وارد شويم كه ميزان تاثيرگذاري آن را روي دشمن بدانيم.

http://www.Javann.ir/891315

ش.د9604489

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات