سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۵۶۳۰۵

سرلشکر رشید: باورپذیری قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای دشمن حتماً هزینه کمتری را بدنبال خواهد داشت

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء(ص) در «اولین کنگره تخصصی بهداری رزمی در جنگ‌های آینده» گفت: مایل نیستیم دشمن بدنبال آزمون اراده و قدرت ما باشد زیرا قطعاً تحمل هزینه های رویارویی گسترده و همه جانبه را نخواهد داشت. بنابراین؛ باورپذیری قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای دشمن حتماً هزینه کمتری را به دنبال خواهد داشت.

سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء(ص) در «اولین کنگره تخصصی بهداری رزمی در جنگ‌های آینده؛ چالش‌ها و راهکارها» که صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۴ بهمن) به میزبانی این قرارگاه برگزار شد، گفت: ملت شریف ایران در یوم الله ۲۲ بهمن با راهپیمایی گسترده و با شکوه خود، یک حماسه دیگر را خلق کردند.

وی افزود: در این راهپیمایی، میلیون ها نفر از ملت بزرگ ایران به صحنه آمدند و در یک حرکت سرنوشت ساز، فضای غبار آلودی را که طی ماه ها، رسانه های معاند با ده ها هزار دروغ ساخته بودند را نابود و به نفع اسلام و انقلاب و ایران عزیز تغییر دادند. 

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) تصریح کرد: هربار که ملت ایران خطری را نسبت به انقلاب اسلامی که به رهبری امام خمینی (ره)، خالق آن بوده اند را احساس می کنند، به صحنه می آیند و در حقیقت به همه دشمنان اعلام می کنند، «با ما طرف هستید»؛ این ما ملت ایران هستیم که برای حفظ دین و ایران عزیز و نظام جمهوری اسلامی ایران حاضر به هر نوع فداکاری هستیم و این بزرگترین پیام ۲۲ بهمن است. 

وی ادامه داد: امیدواریم که دولت کنونی موفق به حل مسائل و چالش های اجتماعی - اقتصادی شود ـ به هر میزانی که ان شاءالله با افزایش توانمندی مدیریتی و کارآمدی دولت در پاسخ به نیازمندی و مشکلات مردم مواجه بشویم، به همان میزان، پیوستگی میان مطالبات اجتماعی - اقتصادی با مسائل سیاسی - امنیتی و هر دو با تحریک دشمنان در خارج دچار گسست خواهد شد. 

سرلشکر رشید با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در ۱۱ اسفندماه تاکید کرد: برگزاری انتخابات مجلس در اسفند ماه سال جاری به اعتبار ارزیابی میزان مشارکت مردم، مهم‌ترین آزمون سیاسی - اجتماعی در سال جاری است که امیدواریم انتخابات اسفند ۱۴۰۲ با مشارکت بالایی محقق شود.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) با اشاره به ماموریت و وظایف این قرارگاه در جنگ احتمالی آینده، اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی همواره با نظر به تغییر ماهیت تهدیدات و منطبق با مشخصه های جنگ آینده، ارتقای آمادگی‌های دفاعی - تهاجمی را در دستور کار خود دارند و دشمن می داند که همواره تحرکات آن‌ها را رصد می کنیم و آماده هستیم در صورت خطای در محاسبه و تعرض به ایران اسلامی، هزینه ای بیش از دستاوردها بر آن‌ها تحمیل کنیم و اقدام تاکتیکی آن‌ها را با انتخاب زمان و مکان و همچنین استفاده از ابزار مناسب و روش های محاسبه نشده، به شکست راهبردی تبدیل خواهیم کرد.

وی افزود: فرماندهان ما از نسل جنگ و انقلاب و فرزندان خمینی و خامنه ای هستند که جنگ را با جنگ آموخته اند و مایل نیستیم دشمن بدنبال آزمون اراده و قدرت ما باشد. زیرا قطعاً تحمل هزینه های رویارویی گسترده و همه جانبه را نخواهد داشت. بنابراین؛ باورپذیری قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای دشمن حتماً هزینه کمتری را به دنبال خواهد داشت.

سرلشکر رشید تصریح کرد: تجربیات دفاع مقدس باید برای افرادی که منافع ملت ایران را تهدید می‌کنند هشدار آمیز باشد. در غیر این صورت در عمل با پذیرش هزینه‌های محاسبه نشده روبرو می‌شوند.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) با بیان اینکه قدرت‌های سلطه‌گر هیچ قدرتی را به رسمیت نمی‌شناسند مگر آنکه چالش با آن هزینه‌ای بیش از منافعش داشته باشد، تأکید کرد: ملت ایران برای ادامه بقا و‌ موجودیت خود یا باید در برابر سلطه‌گران تسلیم شود یا برای حیات خود دشواری‌ها را تحمل کند و قدرت تهاجمی خود را افزایش دهد.

وی در پایان به راهبردها و نقش و وظایف چهارگانه طب رزمی در جنگ متأثر از تجربه هشت سال دفاع مقدس و جنگ‌های جاری طی سه دهه‌ی گذشته در سطح منطقه، شامل رسیدگی و درمان مجروحان در صحنه نبرد (قبل از انتقال به سامانه‌های جراحی سیار و بیمارستان‌های صحرایی)، ایجاد ظرفیت‌های بهداشتی درمانی در خطوط نبرد، طراحی یک زنجیره امداد و انتقال مناسب و کارآمد با بکارگیری همه امکانات کشوری و لشکری و ایجاد ظرفیت برای مقابله با بیوتروریسم در صحنه نبرد آینده، پرداخت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات