صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۰۹۰۷۹

اخبار کوتاه دوشنبه 9 بهمن

دانشگاه تهران در ویرایش جدید نظام رتبه‌بندی جهانی (وبومتریکس) که ژانویه ۲۰۱۸ منتشر شد، با ۷۷ پله صعود نسبت به سال گذشته، رتبه اول ایران و رتبه ۴۵۵ در میان دانشگاه‌های جهان را کسب کرد. بر اساس این، دانشگاه تهران تنها دانشگاه ایرانی دارای رتبه زیر ۵۰۰ در این نظام رتبه‌بندی است. دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شریف، امیرکبیر، تربیت مدرس، صنعتی اصفهان، علم و صنعت ایران، فردوسی مشهد، علوم پزشکی شهید بهشتی و شیراز رتبه‌های دوم تا دهم را کسب کرده‌اند.
«يورگن تودنهوفر»، سياستمدار و روزنامه‌نگار مشهور آلماني گفت: نبايد در مسئله اتمي ايران تسليم آمريکايي‌ها شويم. وی افزود: اینکه گفته شده آلمان هم به دنبال تحريم ايران است، اين اقدامات مايه شرم و رسوايي است. آلمان با اين روش مي‌خواهد سياست کاسه‌ليسي و دست‌نشاندگي آمريکايي‌ها را اجرا کند؟ تودنهوفر تأکید کرد: ترامپ اصلاً يک ايرانی موفق و متکي به خود را نمي‌خواهد؛ بلکه ايراني متملق و چاپلوس آمريکا، طرفدار اسرائيل و عربستان سعودي را خواهان است.
روزنامه «رأی الیوم» نوشت: هماهنگی بی‌سابقه‌ای میان حماس و حزب‌الله در حال شکل گرفتن است تا عملیات مقاومت علیه اسرائیل پس از حدود 20 سال از جنوب لبنان از سرگرفته شود. این مسئله سبب نگرانی اسرائیل شده؛ به همین دلیل درصدد ترور فرماندهان حماس در جنوب لبنان برآمده است؛ چون جبهه‌ای قوی در آن با هماهنگی ایران در حال شکل گرفتن است.
حجت‌الاسلام‌ مصلحی با تأکید بر اینکه آمریکا به ‌هیچ‌ عنوان دوست ملت ایران نبوده و نخواهد بود، تصریح کرد: دشمنی آمریکایی‌ها با ملت ایران در موضوع برجام آشکار شد و دیدیم که آمریکا نه ‌تنها با ما دوستی و مهربانی ندارد؛ بلکه دشمن واقعی ملت ایران نیز هست، اما متأسفانه هنوز برخی باور ندارند که آمریکا دشمن ما است.
محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس درباره مشکلات خدمات‌رسانی به مردم در پایتخت گفت: تأسف می‌خورم از اقدامات شهرداری و استانداری که برای بارش متوسط برف، شهر به این وضع درآمده است. گفتنی است، عملکرد شهرداری و استانداری تهران و همچنین وزارت راه در روزهای اخیر انتقادات فراوانی را به دنبال داشته است.
حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: برخی بازداشت‌شدگان کرمانشاهی می‌گفتند چرا ما را اینجا آوردید! وقتی فهمیدند در خیابان بودند، شیشه می‌شکستند و اغتشاش می‌کردند، ‌گفتند ما اصلاً نفهمیدیم، ما را به خانه‌ای بردند آنجا قرصی خوردیم و بعد به خیابان آمدیم و اصلاً نفهمیدیم چه شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات