صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۰۸۹۹۱

اخبار کوتاه شنبه 7 بهمن

در پی وضع قانون ممنوعیت واردات در کشور روسیه، بسیاری از کشورهای اروپایی بازار این کشور را از دست داده‌اند. در همین زمینه، کشور نروژ نیز که تا پیش از این صادرات قابل توجهی در حوزه شیلات به این کشور داشته است، در این مدت میلیاردها دلار متضرر شده است. گفتنی است، قانون ممنوعیت واردات محصولات غذایی و کشاورزی در کشور روسیه از سال ۲۰۱۴ میلادی و در پی تحریم‌های اقتصادی و مالی این کشور از سوی کشورهای اروپایی و آمریکا اعمال شده است.
«جرارد آروئاد»، سفیر فرانسه در آمریکا در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: کشورش آماده همکاری با آمریکا به منظور مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران، در حین حفظ توافق برجام است. وی ادامه داد: «اروپایی‌ها بارها گفته‌اند، همزمان با حفظ توافق هسته‌ای ایران به شکل فعلی، آماده همکاری با آمریکا به منظور پرداختن به دیگر چالش‌های ایران برای ثبات منطقه هستند.»
محمدرضا عارف در پاسخ به این پرسش که آیا درباره طرح مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری که به تازگی به نام پارلمان اصلاحات به شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان ارائه کرده، با شما رایزنی شده یا خیر، گفت: ما به دنبال تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هستیم و در این‌باره با ما رایزنی نشده، درباره تشکیل پارلمان اصلاحات از آقای کواکبیان بپرسید.
امیر زمانی‌نیا، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت در حاشیه کنفرانس توکیو در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرد: احتمالاً تعدادی از قراردادهای جدید با شرکت‌های خارجی برای توسعه میادین نفت و گاز کشور را طی سه یا چهار ماه آینده نهایی خواهد کرد. وی گفت: ایران درباره حدود ۲۸ قرارداد با شرکت‌های خارجی شامل ژاپن، چین، روسیه و اروپا مذاکره می‌کند.
اسرائیل کاتس، وزیر حمل‌ونقل رژیم غاصب صهیونیستی به تازگی در مصاحبه با روزنامه سعودی «ایلاف» از طرحی مشترک با کشورهای عربستان سعودی و امارات برای ایجاد خط راه آهن میان آنها سخن گفت که هدف از این طرح در واقع از بین بردن اهمیت تجاری تنگه هرمز و کاستن از ارزش آن از طریق ایجاد گذرگاه‌های دریایی و زمینی جایگزین است.
در حالی به وزارت نفت به منظور انتشار چهار هزار میلیارد تومان اوراق سلف برای تأمین منابع یارانه‌ها مجوز داده شده که این وزارتخانه با وجود درآمد 55 هزار میلیارد تومانی فروش فرآورده‌ و گاز، بخش اعظم تعهدات 41 هزار میلیارد تومانی بابت هدفمندی را اجرا نکرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات