تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۰۹۰۹۶

واکنش احزاب و شخصیت‌ها به تجمعات روزهای اخیر

(روزنامه وقايع اتفاقيه – 1396/10/13 – شماره 516 – صفحه 3)

احزاب و شخصیت‌ها روز گذشته نسبت به حوادث و تجمع‌های روزهای اخیر واکنش نشان دادند. مخالفت حزب ندا با شعارهای ساختارشکنانه و رفتارهای افراطی

حزب ندای ایرانیان در واکنش به حوادث روزهای اخیر در کشور بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: ایران اسلامی در روزهای اخیر شاهد اعتراض مردم گلایه‌مندی بود که بحق از وضعیت اقتصادی به ستوه آمده و از آنجا که چشم‌اندازی برای بهبود وضعیت معیشتی خود نمی‌بینند رو به اعتراض آورده و فریاد نارضایتی سر داده‌اند. متاسفانه اعتراضات اقتصادی مردم در مواردی دستمایه سوءاستفاده گروهی از فرصت‌طلبان و اغتشاشگران شده و تخریب و خشونت و افراطی‌گری جای پیگیری مسالمت‌آمیز خواسته‌ها و مطالبات را گرفته است که این اتفاق نه‌تنها جای هیچ دفاعی ندارد بلکه مجموعه رخدادهای تلخ اخیر، قلب هر انسانی که دل در گروی توسعه این کشور دارد را به درد آورده است. تخریب اموال عمومی، درگیری فیزیکی، به هم ریختن نظم اجتماعی و نادیده گرفتن حقوق شهروندان و طرح شعارهای ساختارشکن مسیری نیست که هیچ انسان آزاده و دلسوزی از آن دفاع کند و بانیان رفتارهای خشونت‌طلبانه اخیر باید قبل از محاکمه در مراجع قضایی در پیشگاه خداوند متعال و ملت بزرگ ایران بابت رفتارهای خود پاسخگو باشند.

در عین حال، حوادث این روزها زنگ خطری جدی برای مسئولانی است که به جای توجه به مشکلات و خواسته‌های مردم، همچنان خود را سرگرم مسائل فرعی کرده و در همایش‌ها و سمینارها، مشغول ارائه آمار و ارقام بوده و تنها راه‌حل مشکلات را افزایش هزینه‌های زندگی مردم می‌دانند. حزب ندای ایرانیان ضمن دفاع از حق آحاد مردم برای طرح خواسته‌ها و مطالبات خود به شکل مسالمت‌آمیز، مخالفت خود را با هرگونه شعار ساختارشکنانه، رفتارهای ناهنجار و افراطی و موج‌سواری عناصر مشکوک و منفور فرامرزی، اعلام کرده و درعین‌حال به همه مسئولان، این فرمایش پیامبرگرامی اسلام را یادآور می‌شود: «من لا معاش له، لا معاد له»در عین حال ضمن محکوم کردن خشونت وآشوب‌های اخیر از عموم معترضان می‌خواهیم خط خود را از عوامل مشکوک خشونت‌گرا و ضدانقلاب جدا کرده و اجازه ندهند احساسات پاک‌شان دستاویزی برای تندروی و حمله به نهادهای قانونی کشور و ارزش‌ها و فضیلت‌های ملی و دینی که پشتوانه صده‌ها هزار شهید مفقودالاثر و جانباز و مجروح و معلول را به‌همراه داشته شود.

قوای سه‌گانه صدای ملت را بشنوند

جلسه مجمع روحانیون مبارز به ریاست سیدمحمدخاتمی تشکیل شد. به گزارش ایلنا، در این جلسه بیانیه مجمع روحانیون مبارز در رابطه با ناآرامی‌های اخیر منتشر شد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «حوادث تلخ روزهای اخیر در نقاط مختلف کشور نشان داد که عناصر فرصت‌طلب و عوامل آشوبگر با سوءاستفاده از اجتماعات و اعتراضات آرام مردمی با ایجاد آشوب، ناامنی، تخریب اموال عمومی، اهانت به مقدسات دینی و ملی و حتی قتل انسان‌های بیگناه، اهداف پلید دشمنان را دنبال می‌کنند. مردم فهیم و رشید ایران هرگز جنایات و دشمنی این فریبکاران فرصت‌طلب را از آغاز انقلاب، دوران جنگ تحمیلی و تحمیل تحریم‌های غیرانسانی و دیگر اقدامات دشمنانه فراموش نخواهند کرد و به خواست خداوند حل مشکلات و تامین خواسته‌های بحق خود را با روش‌های اصلاح‌طلبانه و با تکیه بر وحدت و همدلی داخلی و ملی تحقق خواهند بخشید.

برخی افراد مزدور که در آسمان‌ها به دنبال‌شان می‌گشتیم در اغتشاشات اخیر دستگیر شدند

رییس دادگاه انقلاب گفت: هر روزی که از اغتشاشات بگذرد و افراد دستگیر شوند، جرم و مجازات‌شان بیشتر می‌شود و ما اینها را دیگر معترضین نسبت به حقوق‌شان نمی‌دانیم بلکه این افراد کسانی هستند که می‌خواهند به اصل نظام ضربه بزنند. به گزارش تسنیم، موسی غضنفرآبادی، رییس دادگاه انقلاب گفت: هر روزی که از اغتشاشات بگذرد و افراد دستگیر شوند، جرم و مجازات‌شان بیشتر می‌شود و ما اینها را دیگر معترضین نسبت به حقوق‌شان نمی‌دانیم بلکه این افراد کسانی هستند که می‌خواهند به اصل نظام ضربه بزنند.

رییس دادگاه انقلاب اسلامی تهران افزود: برخی افراد که به‌عنوان سردسته و لیدر در اغتشاشات حضور داشته‌اند، قاعدتا یکی از اتهامات‌شان محاربه است زیرا با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه ارتباط دارند و برنامه‌های آنها را اجرا می‌کنند. غضنفرآبادی افزود: خوشبختانه برخی افراد مزدور که در آسمان‌ها به دنبال‌شان می‌گشتیم در اغتشاشات اخیر توسط نیروهای امنیتی دستگیر و خانه‌های تیمی آنها نیز شناسایی شده است.

http://vaghayedaily.ir/newspaper.aspx?NewspaperTextID=1491

ش.د9604554

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات