تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۰۹۱۷۰

علي مطهري: محتاج وحدتيم

(روزنامه اعتماد – 1396/10/09 – شماره 3988 – صفحه 4)

اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهور روزگذشته ميهمان مجمع عمومي انجمن اسلامي پزشكي و چهره‌ها و شخصيت‌هاي اصلاح‌طلب در سالن اجلاس سران بود و از تمايل خود براي حضور بيشتر در مراسم و برنامه‌هاي اصلاح‌طلبان گفت. چنان كه اذعان كرد حضور در مراسم را با اشتياق قبول كرده و گفته است «از اين به بعد مجبور هستم در مراسم‌هاي ديگري كه دوستان دعوت كردند، شركت كنم چون وقتي انسان كاري را شروع مي‌كند مجبور است تا آخر آن برود. به هر حال توفيقي است كه خدمت دوستان رسيدم.» در اين مراسم البته از چهره‌هاي قديمي و شناسنامه‌دار اصلاح‌طلبي چون بهزاد نبوي، مصطفي تاجزاده، محسن ميردامادي، علي مطهري، علي شكوري‌راد، مصطفي معين، محمد سلامتي، عبدالواحد موسوي‌لاري، غلامرضا انصاري، تقي نوربخش، رييس سازمان تامين اجتماعي و علي تاجرنيا حضور داشتند.

نزديكي معاون اول رييس‌جمهور به جريان اصلاحات البته هم زمينه همراهي اين جريان سياسي با دولت و اثرگذاري‌اش بر قوه مجريه را فراهم مي‌كند و هم احتمال كانديداتوري جهانگيري به عنوان گزينه اصلاح‌طلبان در سال ١٤٠٠ را بالا مي‌برد. نبايد فراموش كرد كه از همان روزهاي مناظرات انتخابات در ارديبهشت ماه صحبت از اسحاق جهانگيري به عنوان گزينه مطرح جريان اصلاحات در انتخابات ١٤٠٠ بود. جهانگيري در مناظرات در قامت دفاع از جريان اصلاحات برآمده و گفته بود كه نماينده اين جريان است. آن زمان اگرچه او به عنوان گزينه پوششي يا آلترناتيو جريان اصلاحات مطرح بود اما فرصت حضور در رسانه ملي و مناظره‌ها هم زمينه‌اي بود تا اصلاح‌طلبان بتوانند او را به عنوان كانديداي مورد نظر خود در انتخابات بعدي تبليغ كنند.

جريان رقيب تلاش كرد تا كانديداتوري همزمان جهانگيري و روحاني را نشانه افتراق بين اصلاح‌طلبان و روحاني بداند اما جهانگيري هم در ايام انتخابات كناره‌گيري كرد تا نشان دهد كه با تصميمات اجماعي حاميان روحاني موافق است و هم در مناظرات پشت عملكرد دولت يازدهم ايستاد و عليه تبليغاتي با شائبه اختلاف بين خودش و روحاني صحبت كرد. در اين مراسم علي مطهري، نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي و علي شكوري‌راد، دبيركل حزب اتحاد ملت ايران و اسحاق جهانگيري سخنراني كردند.

مطهري: به ‌شدت به وحدت محتاج هستيم

علي مطهري پشت تريبون رفت و سخنانش را با اين جمله آغاز كرد كه اشتباه است فكر كنيم كه به هر شكلي عمل كنيم، انقلاب اسلامي حفظ مي‌شود. او همچنين تاكيد كرد كه امروز وظيفه ما اين است كه مراقب انحراف‌ها در جامعه اسلامي باشيم. شايد كم شدن خلوص نيت يكي از آفات انقلاب اسلامي باشد. امروز ما به‌شدت به وحدت محتاج هستيم زيرا در شرايط سختي به سر مي‌بريم. به گزارش ايسنا، علي مطهري اظهار كرد: انقلاب صدر اسلام از زمان عثمان دچار انحراف شد و به مرور بني‌اميه كه اعتقادي به اسلام نداشتند به قدرت رسيدند. وي در ادامه افزود: انقلاب اسلامي شبيه‌ترين انقلاب به انقلاب صدر اسلام است و فرزندي از انقلاب صدر اسلام است.

انقلاب صدر اسلام منحرف شد بنابراين اشتباه است فكر كنيم هرگونه عمل كنيم، انقلاب اسلامي حفظ شده و دچار انحراف نمي‌شود. اين نماينده مجلس با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي تمام اهداف ساير انقلاب‌ها را داشته است، گفت: آزادي، حقوق بشر كه در انقلاب فرانسه و عدالت كه در انقلاب روسيه مطرح شد در انقلاب اسلامي ما هم وجود دارد ولي ما مفهوم عدالت يا حقوق بشر را در قالب مفاهيم اسلامي اعتقاد داريم و از اين جهت مفهوم آزادي و عدالت در ليبراليسم و كمونيسم با برداشت اسلام متفاوت است.

تنها انقلابي كه با انقلاب اسلامي قابل مقايسه است، انقلاب صدر اسلام است. مطهري خاطرنشان كرد: شهيد مطهري مي‌گفت جامعه اسلامي همواره از درون خود تهديد مي‌شود و هر وقت جامعه اسلامي از مسير خود منحرف شد، زماني بود كه اقليتي منافق، اكثريت مسلمان را فريب داد. وي با اشاره به اينكه شهيد مطهري نفوذ انديشه‌هاي بيگانه و تجددگرايي افراطي را دو آفت نهضت اسلامي مي‌دانست، گفت: قرآن ظلم، فساد در اخلاق، تشتت و ترك امر به معروف و نهي از منكر را عواملي براي انقراض امت‌ها برمي‌شمرد.

شاهد صدق نظرات و پيش‌بيني‌هاي آيت‌الله هاشمي هستيم

محمدرضا ظفرقندي، دبيركل انجمن اسلامي جامعه پزشكي ديگر سخنران اين مراسم بود كه تاكيد كرد امروز كوس رسوايي بداخلاقي و دروغ‌گويي افرادي كه آيت‌الله هاشمي سال‌ها پيش آنها را شناخته و درباره آنها هشدار داده بود، نواخته شده است. وي با بيان اينكه انجمن اسلامي جامعه پزشكي حدود ۲۶ سال قبل به دليل شرايط و نگراني‌هاي بعد از رحلت امام ايجاد شد، اظهار داشت: امروز شاهد بيستمين مجمع عمومي اين تشكل اصلاح‌طلب و تاثيرگذار در سراسر كشور هستيم.

سال گذشته و امسال مجمع بدون حضور آيت‌الله هاشمي برگزار شد. امروز شاهد صدق نظرات و پيش‌بيني‌هاي او هستيم. اين فعال سياسي اصلاح‌طلب ادامه داد: امروز كوس رسوايي بداخلاقي و دروغ‌گويي افرادي كه آيت‌الله هاشمي سال‌ها پيش آنها را شناخته و درباره آنها هشدار داده بود، نواخته شده است. ظفرقندي با بيان اينكه امروز بزرگاني كه اين افراد را شناخته بودند در حصر هستند، تصريح كرد: افرادي مانند موسوي و كروبي در حصر هستند و ديگران آزادند. امروز ما هستيم با شرايط به‌جا‌مانده از هشت سال كه سراسر خسارت بود.

http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=94027

ش.د9604564

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات