صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۰۹۲۱۳

اخبار کوتاه 15بهمن


▼ اخبار کوتاه
نادر محمدزاده، مدیر کل راه و شهرسازی تهران گفت: شهرداری برای تشویق سازندگان در بافت‌های فرسوده پروانه ساختمانی رایگان صادر می‌کند و صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده ۴۰ درصد رشد داشته است. وی با اشاره به اینکه در مجموع 14 هزار و 500 هکتار بافت فرسوده در استان تهران وجود دارد، گفت: بالغ بر چهار میلیون و 200 هزار نفر در این بافت‌ها ساکن هستند که حدود دو میلیون نفر آن مربوط به شهر تهران است.
یحیی آل‌اسحاق، رئیس اتاق ایران و عراق گفته است ظرفیت تجاری عراق بسیار زیاد است؛ اما رقبای تجاری ایران برای گرفتن پروژه‌های فنی و مهندسی از عراق به دنبال دادن کمک‌های مالی به عراق هستند. وی با اشاره به اینکه روسیه 28.2 میلیارد دلار از عراق طلبکار بود، گفت: این کشور کل بدهی‌های عراق را بخشیده، به شرط اینکه عراق پروژه‌های اقتصادی خود را به آنها واگذار کند.
سخنان انقلابی حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی در مراسم آغاز دهه فجر در رسانه‌های اصلاح‌طلب بازتاب ضعیفی پیدا کرد و حتی پایگاه جماران سخنان او را محدود کرد و جمله معروف او خطاب به مسئولان رفاه‌زده را که «غرب هم 20 سال است از این تجملات گذشته است.» به صورت «دنیا از این تجملات(!) عبور کرده است.» منتشر کرد!
«رابرت‌جی‌لیفتون»، یکی از معروف‌ترین روان‌پزشکان آمریکایی در مصاحبه با روزنامه سوئیسی «تاگس آنسایگر» وضعیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا را بررسی کرده و با توجه به بسیاری اقدامات تنش‌زای وی در طول ریاست‌جمهوری حدود یک ساله‌اش، گفته است: ترامپ دارای اختلالات روانی از نوع خطرناک‌ترین و مخرب‌ترین آن است.
جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران با اشاره به دغدغه‌های رئيس قوه قضائیه درباره قضات، دو نکته شامل تشویق قضات سالم و شایسته و لزوم حذف قضات ناسالم را قابل توجه خواند و افزود: در راستای برخورد با قضات متخلف تاکنون درخواست تعلیق 25 قاضی در سال 1396 صادر شده است.
ولادیمیر پوتین در بازدید از یک کارخانه تولید تجهیزات کشاورزی گفت: در صورتی که نتواند در انتخابات ریاست جمهوری امسال برای یک دور دیگر به ریاست‌ جمهوری برسد، شغلش را عوض کرده و به شغل رانندگی کمباین روی خواهد آورد.
با بهره‌برداری از پنج فاز جدید پارس جنوبی در سال 97، ایران برای نخستین بار در تولید روزانه گاز این میدان مشترک از قطر سبقت می‌گیرد و تولید میعانات گازی هم به ۱/۱ میلیون بشکه در روز می‌رسد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات