تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۰۹۳۸۴

حجاریان: روحانی آدم ندارد(!)

(روزنامه كيهان – 1396/05/04 – شماره 21680 – صفحه 2)

سعید حجاریان می‌گوید روحانی به خودی خود آدم ندارد. وی در مصاحبه با روزنامه اعتماد و در پاسخ این سؤال که «شعار اصلاحات در اصلاحات نخستین‌بار توسط شما مطرح شد و گویی در قامت یک دستور عمل درآمد. فکر می‌کنید اصلاحات امروز چقدر به اصلاحات نیاز دارد؟» گفت: همین که دولت فعلی بتواند شرایط سختی که برای اصلاحات ایجاد شد را به روال عادی برگرداند، ما کلاه‌مان را بالا می‌اندازیم.

خبرنگار می‌پرسد «ولی دولت آقای روحانی اصلاح‌طلب نیست که بخواهد برای شما فضا را باز کند» و حجاریان می‌گوید: بله، ولی مهمترین مدافعش، اصلاح‌طلبان هستند؛ خودش به خودی خود آدم ندارد! ولی باید باور کنیم که آقای روحانی در دولت یازدهم زمین سوخته تحویل گرفت. شما نمی‌دانید اوضاع کشور چگونه بود.

وی ادامه می‌دهد: الان زمانه‌اش نیست که اصلاح‌طلبان بخواهند شبیه آن سالها شوند. وقتی زمانه‌اش نیست خب چه کار کنند؟!

آن موقع مشارکت بود، اما منحلش کردند، الان اتحاد ]ملت ایران اسلامی[ هست ولی مشارکت خیلی با اتحاد فرق می‌کرد. مثلا نگاه کنید، روزنامه‌های آن زمان را با امروز مقایسه کنید.

خبرنگار می‌پرسد «با توجه به شرایط موجود فکر می‌کنید دوباره روزی برسد که اصلاح‌طلبان دولت و مجلس را در دست بگیرند؟» و او می‌گوید: ان‌شاءالله، ان‌شاءالله. من امید دارم. غصه نخورید! «غیر از امیدواری؟ زمینه اجتماعی چطور است؟» ببینید، جوان‌ها خیلی سرخورده شده‌اند و خیلی کار می‌برد تا آنها دوباره شبیه گذشته شوند.

ادعای افراطیون مانند حجاریان درباره تنها بودن روحانی و آدم نداشتن او، یادآور مشابه همین اظهارات در دوره اصلاحات است که می‌گفتند خاتمی را خودمان سرکار آوردیم و اگر با مطالبات ما همراهی نکند، او را از قطار اصلاحات پیاده می‌کنیم.

http://kayhan.ir/fa/news/109682

ش.د9602258

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات